سنگربان اسطوره‌ای منچستریونایتد در پیامی به دخیا عنوان کرد، جدایی او نمی‌تواند مشکلی برای یونایتدها ایجاد کند و اگر دوست دارد این کار را انجام بدهد، دریغ نکند؛ چرا که فان‌خال به زودی جانشینی شایسته برایش انتخاب خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از بهترین بازیکنان منچستر یونایتد در فصل جاری داوید دخیا، سنگربان اسپانیایی این تیم بوده است. دخیا عملکردی خیره‌کننده در ترکیب شیاطین سرخ داشت و در بسیاری از بازی‌ها ناجی تیمش بود.

این دروازه‌بان اسپانیایی در ۳۷ بازی که در فصل جاری به میدان رفت، توانست ۶۰ فرصت مسلم گلزنی را از حریفان بگیرد و همین باعث شد تا منچستر یونایتد با وجود دفاع کابوس‌واری که داشت در نهایت سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

احتمال جدایی دخیا از شیاطین سرخ بسیار زیاد است. رئال مادرید به دنبال جانشین شایسته‌ای برای ایکر کاسیاس است و چه گزینه‌ای بهتر از دخیا؟ لوئیس فان‌خال، سرمربی شیاطین سرخ بعد از تساوی تیمش برابر آرسنال تاکید کرد که نمی‌تواند دخیا را وادار به ماندن در یونایتد بکند و همین باعث شد تا احتمال جدایی این سنگربان جوان از یونایتد زیاد باشد.

پیتر اشمایکل، دروازه‌بان سابق یونایتد به دخیا توصیه کرد که از یونایتد برود. او گفت: پیداست که دخیا مشکلی شخصی دارد و می‌خواهد به مادرید برگردد. چه بسا او به خاطر همسرش بخواهد به شهر سابقش برگردد و بهتر است که این کار را هم انجام بدهد. این دروازه‌بان دانمارکی اطمینان دارد که فان‌خال می‌تواند جانشینی شایسته برای دخیا انتخاب کند.

اشمایکل که ۳۹۸ بار با پیراهن شیاطین سرخ به میدان رفته است، گفت: هیچکس نمی‌تواند رئال مادرید را نادیده بگیرد. این تیم همانند منچستر یونایتد تیم بزرگی است. اگر د‌خیا می‌خواهد از یونایتد جدا بشود پس این کار را بکند. او در منچستر یونایتد عملکرد خیره کننده‌ای داشت و باید از او به خاطر عملکرد خیره کننده‌ای که داشت، تشکر کنیم. مهم‌ترین چیزی که درباره منچستر یونایتد می‌توانیم بگویم این است که به خوبی می‌تواند در فصل جابه‌جایی تابستانی گزینه‌هایی را که به آن نیاز دارد، جذب کند و جانشینان شایسته‌ای برای بازیکنان خود انتخاب کند. منچستر باشگاه بزرگی است و به هیچ بازیکنی وابسته نیست؛ چه این بازیکن دخیا باشد یا هر بازیکن دیگری.

اشمایکل که در سال ۱۹۹۲ توانست قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را به دست آورد، افزود: اگر دخیا تصمیم بگیرد که در منچستر یونایتد باقی بماند همه ما خوشحال خواهیم شد اما اگر قرار باشد قراردادش را تمدید نکند ما به کار خود ادامه می‌دهیم و جایی برای نگرانی وجود ندارد. سرمربی تیم می‌تواند جانشینی شایسته برای دخیا انتخاب بکند. البته باید بگویم که ما به جذب چند بازیکن نیاز داریم و این را همه می‌دانند.

اشمایکل در پایان سخنان خود گفت: برای تبدیل شدن به قدرت نخست لیگ جزیره باید روحیه جدیدی را به تیم تزریق کرد. ما می‌توانیم دوباره قدرت نخست باشیم اما به شرط این که ستاره‌های جدید به تیم اضافه شوند و دوباره همان تیم قوی سابق بشویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.