پس از رئیس فدراسیون فوتبال هلند، اسطوره فوتبال پرتغال نیز از رقابت برای تصدی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال کناره‌گیری و دلایل خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیز فیگو اعلام کرد که نمی‌خواهد با دو کاندیدای دیگر انتخابات ریاست فیفا رقابت کند و به این ترتیب از نبرد انتخاباتی برای تصدی ریاست مهمترین نهاد فوتبال که قرار است در تاریخ ۲۹ می (هشتم خرداد) برگزار شود، انصراف داد.

کاپیتان اسبق تیم ملی پرتغال با تأکید بر اینکه که در شیوه رأی‌گیری کنونی انتخابات ریاست فیفا به اندازه کافی شفافیت دموکراتیک برقرار نیست، در خصوص تصمیم خود برای انصراف از رقابت انتخابات ریاست فیفا گفت: شرکت در رقابت انتخابات ریاست فیفا حاصل یک تصمیم شخصی و پس از مشورت با بسیاری از افراد شایسته در قلمروی فوتبال بین‌المللی بود. من از آن حمایتی که برای شرکت در این رقابت انتخاباتی لازم بود، برخوردار بودم و رسماً کاندیداتوری‌ام را اعلام کردم. واکنش‌هایی هم که به این اتفاق در دنیای فوتبال صورت گرفت، در محافل عمومی و خصوصی منقلب کننده بود و به همین دلیل من مطمئن شدم تصمیمی که گرفته‌ام درست بوده‌ است.

فیگو ادامه داد: با این حال در چند ماه گذشته من نه تنها انگیزه‌ای فراوان را برای ایجاد تغییر در فیفا شاهد بودم، بلکه در سراسر جهان حوادثی را دیدم که برای تمام آنهایی که به دنبال فوتبالی آزاد، پاک و دموکراتیک هستند، باید مایه شرمساری باشد.

ستاره پیشین رئال‌مادرید سپس به یک نمونه‌ای از اتفاقاتی که ادعا می‌کرد او را از ماندن در رقابت انتخاباتی منصرف کرده است، اشاره داشت. او تأکید کرد: در اجلاس اخیر(فدراسیون‌های زیرمجموعه کونکاکاف) من با چشم‌های خودم دیدم رؤسای فدارسیون‌هایی که تا پیش از این رؤسای فیفا را با شیاطین مقایسه می‌کردند، روی صحنه رفتند تا همان آدم‌ها را با عیسی مسیح مقایسه کنند. هیچ کسی چنین چیزی را به من نگفت بلکه این صحنه را با چشمان خودم دیدم.

با انصراف لوئیز فیگو از انتخابات ریاست فیفا که دو روز پس از انصراف یکی دیگر از نامزدهای این انتخابات بعنی میشل فن‌پراگ (رئیس اتحادیه فوتبال هلند) صورت گرفت، حالا رقابت برای تصدی ریاست نهاد حاکم بر فوتبال جهان میان سپ بلاتر، رئیس فعلی فیفا و شاهزاده علی‌بن‌‌الحسین از اردن (رئیس فدراسیون فوتبال اردن، نایب رئیس فیفا و عضو کمیته اجرایی AFC) است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.