وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار سالن ورزشی در کشور وجوددارد، گفت: ۲۰ درصد از این تعداد غیر قانونی هستند اما بقیه آنها که حجم عظیمی از باشگاه‌های ورزشی خصوصی را تشکیل می‌دهند به صورت نرمال در کشور توزیع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود گودرزی دقایقی پیش در اولین همایش باشگاه‌های ورزشی خصوصی مشهد در سالن صبا با بیان اینکه حضور مردم در هر زمینه‌ای باعث رفع مشکلات می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت یازدهم ورود مردم به عرصه‌های بزرگ جامعه به ویژه ورزش است.

وی با بیان اینکه باشگاه‌ها سلول سازنده جسم ورزش هستند، تصریح کرد:‌ اینکه خراسان رضوی ۱۵۰۰ باشگاه ورزشی را در اختیار مردم قرار داده است می‌تواند زمینه‌ای برای پرورش استعدادها و حضور در عرصه‌های بین‌المللی ورزشی باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار سالن ورزشی در کشور وجوددارد، گفت: ۲۰ درصد از این تعداد غیر قانونی هستند اما بقیه آنها که حجم عظیمی از باشگاه‌های ورزشی خصوصی را تشکیل می‌دهند به صورت نرمال در کشور توزیع شده‌اند و ما می‌خواهیم از آنها حمایت کنیم تا در جهت توسعه نظام ورزش کشور حرکت کنیم.

وی گفت: در حوزه تقویت ورزشی رسالت باشگاه‌های ورزشی کشور فعالیت در عرصه چارچوب سلامت جسم و روح انسان‌ها است زیرا این امر رابطه مستقیمی با جامعه انقلابی و سالم ایرانی دارد.

گودرزی افزود: تقویت ورزش قهرمانی و حمایت از ورزش حرفه‌ای به عنوان شغل باید در دستور کار باشگاه‌های ورزشی قرار بگیرد و علاوه بر این باید از رفتارهای غیرحرفه‌ای گرداننده‌های باشگاه که فعالیت‌هایی همچون تجویز دارو به ورزشکاران است، جلوگیری شود.

وزیر ورزش و جوانان خراسان رضوی را از گذشته تاکنون مهد ورزش کشور عنوان کرد و گفت: خراسان رضوی در کشتی و فوتبال از گذشته فعال بوده است و در حال حاضر نیز باید شرایطی فراهم شود که این استعدادها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی می‌تواند پیشگام تشکیل صنفی برای دفاع از حقوق ورزشکاران باشد، تأکید کرد: این صنف با حضور نمایندگانی از مردم در حوزه ورزشی می‌تواند هم دوره‌های علمی و آموزشی و پژوهشی را اجرایی کند و هم تعرفه باشگاه‌ها را کاهش دهد و از طریق ارائه یارانه‌های دولتی در حوزه آموزش به ورزشکاران کمک کند.

گودرزی ادامه داد: پس از آنکه این صنف تشکیل شد نمایندگان آن می‌توانند طرح‌ها و پیشنهادات خود را به مجلس و وزارتخانه ارائه دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.