رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه شورای آکادمی ملی فوتبال اعلام کرد در گذشته هیچ برنامه مدونی برای ساماندهی و نظارت بر مدارس فوتبال وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان ضمن تشکر از فعالیت‌های آکادمی درباره ساماندهی مدارس فوتبال، با بیان مطلب فوق گفت: جا دارد تشکر ویژه‌ای از آقایان علیزاده و گل‌محمدی که این کار پایه و ریشه‌ای را انجام داده و تلاشهای موثری را انجام داده‌اند، داشته باشیم. حدود هفت سال پیش فعالیت‌های آکادمی در این زمینه آغاز شد و در آن زمان مدارس فوتبال تنها یک اسم بود و هیچ برنامه مدونی برای ساماندهی و نظارت بر آنها وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: مدرسه فوتبال یک نهاد بسیار مهم در خدمت فوتبال است که پیش از این به عنوان یک بنگاه اقتصادی و تنها با دید در آمدزایی به آن نگاه می‌کردند. اما درحال حاضر با تدوین آئین‌نامه، ارائه مجوز، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری مسابقات دوره‌ای و نظارت و ارزیابی بسیار خوب و موثر آکادمی ملی فوتبال و هیات‌های فوتبال استان‌ها، این مدارس ساماندهی شدند و این زنجیره مهم در حال حاضر در خدمت فوتبال و پیشرفت آن قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین تاکید کرد: هیچگاه نباید از فعالیت‌های انجام شده راضی شد. درست است که اقدامات خوبی انجام گرفته اما همه باید در جهت بهبود مستمر این مدارس تلاش کنیم. آکادمی ملی فوتبال و کمیته جوانان با یکدیگر تعامل خوبی دارند و باید با همکاری سایر بخش‌های مربوطه و بخصوص کمیته آموزش، دوره‌های خوب، برنامه‌ریزی مناسب و مدونی را در این زمینه داشته باشند.

وی یادآور شد: فعالیت در فوتبال پایه همیشه برای ما مهم بوده و تلاش‌های زیادی دراین زمینه انجام داده‌ایم اما نظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این است که فوتبال در رده‌های پایه باید برای کودکان جنبه سرگرمی داشته باشد تا رقابت.

کفاشیان در پایان گفت: به همین خاطر سال گذشته آخرین سالی بود که مسابقات آسیایی زیر ۱۴ سال به صورت مسابقه قهرمانی برگزار شد و از سال جدید مجددا به صورت فستیوال که بیشتر جنبه سرگرمی و نه رقابت برای کودکان را دارد، برگزار می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.