معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: اگر وزارت ورزش بخواهد روی فدراسیون‌ها نظارت بیشتری انجام دهد همه داد و بیدادها بلند می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نصرالله سجادی پس از جلسه وزیر ورزش و جوانان با پیشکسوتان فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش نظارت زیادی روی فدراسیون‌ها دارد، عنوان کرد: این بحث‌ها نیست. در کشور در مورد اتفاقاتی که می افتد وزیر ورزش باید به نهادهای نظارتی پاسخ بدهد و این اتفاق بر اساس قانون رخ می‌دهد اما از طرف دیگر اگر ما بخواهیم نظارت‌مان را روی فدراسیون‌ها بیشتر کنیم همه سر و صدا می‌کنند و داد و بیدادها بلند می‌شود. باید این مسئله را بپذیریم که فدراسیون و وزارت ورزش یکی است و همه آنها برای اعتلای ورزش ایران تلاش می‌کنند.

وی در مورد وضعیت مزایده باشگاه پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: از شرایط مزایده همه باخبرند مثل اینکه تصمیم بر این شده که دوباره برای برگزاری مزایده آگهی داده شود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اراده‌ای برای خصوصی سازی وجود ندارد، عنوان کرد: اگر کسی اعتقاد دارد در بحث خصوصی‌سازی قوانین اجرا نشده می تواند این مسئله را به طور دقیق بیان کند تا بررسی شود. با این نوع کلی‌گویی‌ها نمی‌توان جو را آرام کرد.

سجادی در مورد اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش برای خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال روی شخص خاصی نظر دارد، اظهار داشت: خوشبختانه وزارت ورزش در این کار نقشی ندارد و سازمان خصوصی‌سازی متولی واگذاری این دو باشگاه است. شاید در برخی از شرکت‌های دولتی دیگر هم مزایده به دور سوم یا چهارم کشیده باشد اما چون آنجا ورزش و دوربین نبوده است این سر و صداها شنیده نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که مقداد نجف‌نژاد از طرح دو فوریتی مجلس برای واگذاری پرسپولیس و استقلال خبر داده و اعلام کرده شاید نیازی به برگزاری مزایده چهارم نباشد، گفت: در این مورد از خود نجف‌نژاد سوال کنید. سازمان خصوصی سازی باید در این موارد پاسخ بدهد نه ما. ما فقط مالک این دو باشگاه بودیم و طبق قانون آنها را برای واگذاری به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دادیم. اگر مجلس قانونی بدهد همه باید قبول کنیم.

سجادی در ارتباط با اینکه در صحبت‌های محمود گودرزی به نظر می‌رسد او از کارلوس کی‌روش خیلی ناراحت است، خاطرنشان کرد: همه صحبت‌های وزیر را شنیدند و بهتر است روی آن تحلیل نکنیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در مورد اینکه در اساسنامه جدید وزارت ورزش نظارت روی فدراسیون‌ها بیشتر شده است، عنوان کرد: بهتر است در رابطه با چیزی که شما اطلاع ندارید و دوستان هم کمتر روی آن مطالعه داشتند صحبت نکنیم. اساسنامه‌ها شهریور ماه به فدراسیون‌ها ارسال شده است تا نظرات‌شان را دریافت کنیم. تاکنون ۵-۴ فدراسیون به ما جواب دادند که یکی از آنها هم فدراسیون کشتی بوده است.

وی در رابطه با اینکه برخی معتقدند با این اساسنامه قدرت وزارت ورزش بسیار بیشتر می‌شود، تصریح کرد: در جلساتی که در رابطه با اساسنامه صحبت می شد نماینده کمیته المپیک را دعوت کرده بودیم. دبیرکل کمیته المپیک در تمام این جلسات بود و نظرش را ارائه می‌کرد. روی این اساسنامه که به فدراسیون‌ها ارسال شده نوشته پیش‌نویس پس نشان می‌دهد هنوز این اساسنامه‌ها غیرقابل اجرا هستند. هر زمانی که قرار شد این اساسنامه‌ها به تصویب برسد آن وقت شرایط اجرایی پیدا می‌کند.

سجادی در مورد اینکه آیا قرار است بخش های ورزش و جوانان از یکدیگر جدا شوند، گفت: چنین چیزی نشنیده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است انتخاب رئیس فدراسیون های غیر المپیکی به صورت انتصابی صورت بگیرد، گفت: چنین چیزی هم نشنیده ام.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در مورد اینکه آیا کمیسیون اصل ۹۰ طی نامه‌ای محرمانه اعلام کرده انتخاب بازرس در مجمع اخیر فدراسیون فوتبال غیر قانونی بوده و مصوبات آن اعتبار ندارد، عنوان کرد: این مسئله اگر محرمانه است جوابش هم باید محرمانه باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.