رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: برای جلوگیری از برگزاری مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نظر داریم این موضوع را روز یکشنبه به صورت طرح دوفوریتی به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص کشیده شدن مزایده واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به مرحله چهارم گفت: اصل واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را مجلس شورای اسلامی مصوب کرد و مجلس با آن موافق است اما این شکل برگزاری مزایده‌ها پشت سر هم و کشیده شدن کار به مزایده چهارم در شأن ورزش کشور، فوتبال و دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس نیست.

وی که رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز است، افزود: ما منکر زحمات وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری این دوباشگاه نیستیم اما برگزاری سه مزایده برای فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کافی بود و وقتی که دو باشگاه به هر دلیلی فروش نرفت باید مکانیزم دیگری برای واگذاری آنها در نظر گرفته شود. شک نکنید این واگذاری‌های متعدد به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضربه زده و حتی روی نتایج آنها هم تاثیر گذار بوده است. در چنین شرایطی ما  نمی‌دانیم برای فصل آینده چه تصمیمی را بگیریم و تکلیف چیست ضمن اینکه اسپانسر هم نمی‌تواند از تمام پتانسیل‌های دو باشگاه نهایت استفاده را ببرد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های ما و هواداران که سرمایه‌های مخفی استقلال و پرسپولیس هستند، تضمین آینده دو باشگاه است. فقط واگذار کردن دو باشگاه بزرگ و استقلال و پرسپولیس مهم نیست بلکه آینده آنها هم اهمیت زیادی دارد بنابراین باید سازمان خصوصی‌سازی برای تایید اهلیت افراد متقاضی خرید این دو باشگاه نسبت به سایر واگذاری‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهد.

نجف‌نژاد ادامه داد: باشگاه های استقلال و پرسپولیس فقط دارای سرمایه‌های مادی نبوده و سرمایه‌های معنوی بزرگی نیز دارند که به فروش گذاشته می‌شوند، بنابراین متقاضیان خرید این دوباشگاه نباید جویای نام و رانت باشند چون پیروزی چنین افرادی در مزایده در طول زمان به احساسات میلیون‌ها هوادار ضربه خواهد زد.

وی در خصوص متقاضیانی که برای خرید باشگاه پرسپولیس در مزایده سوم حضور پیدا کردند، گفت: در بین متقاضیان فعلی خرید باشگاه پرسپولیس اغراض سیاسی می‌بینم  یعنی می‌خواهند از ظرفیت سیاسی دو باشگاه به نفع فرد یا افرادی نهایت بهره را ببرند. ظرفیتی که متاسفانه دولت نتوانست استفاده بهینه از آن کند. با توجه به سرمایه گذاری که خریداران دو باشگاه انجام می‌دهند این موضوع خلاف نیست و ما هم مخالف آن نیستیم اما نباید مسائل سیاسی هدف اصلی خریداران دو باشگاه باشد.

نجف‌نژاد تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی با ۳ مزایده‌ای که برگزار کرد تکلیف خود را انجام داد و نباید مزایده چهارم را اعلام می‌کرد تا مجلس مکانیزم جدیدی را برای واگذاری دوباشگاه استقلال و پرسپولیس در نظر بگیرد. من به عنوان رئیس فراکسیون ورزش می‌گویم که مجلس از اعلام مزایده چهارم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نگران است. دولت نباید به گونه‌ای رفتار کند که این ذهنیت در افکار عمومی ایجاد شود که دولت می‌خواهد از دست آنها خلاص شود.

وی افزود: برای جلوگیری از برگزاری مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آمادگی آن را داریم که این موضوع را روز یکشنبه هفته آینده به صورت طرحی دوفوریتی به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا در صورت تصویب، پیش از بیست و نهم اردیبهشت به صورت دستورکار مجلس  قرار گیرد. هدف ما از این کار این است که روش واگذاری دو باشگاه تغییر کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که اگر تصویب این طرح به زمان برگزاری مزایده چهارم نرسد و مزایده چهارم نیز برگزار شده و مثل مزایده سوم بی‌نتیجه باشد، آنگاه چه خواهید کرد، به تسنیم گفت: شک نکنید که اجازه برگزاری مزایده پنجم را نخواهیم داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.