رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: برای اینکه لیگ دسته اول سال بعد در یک گروه برگزار شود مصر هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی تاج در مورد یک گروهه شدن لیگ دسته اول فوتبال ایران در گفت و گو با رادیو ورزش  گفت: اگر این مسابقات در یک گروه انجام شود به نفع فوتبال است. باید به سمت استاندارد کردن لیگ‌هایمان برویم و از یک جایی این کار را آغاز کنیم.

وی افزود: در لیگ امسال جوانگرایی اتفاق افتاده و ۲۵-۲۶ بازیکن پدیده به فوتبال ایران معرفی کردیم. پرسپولیس، ذوب‌آهن، سپاهان و یا حتی استقلال بازیکنانی دارد که قبلا اسم آنها را نشنیده بودیم ولی اکنون کیفیت مناسبی ارائه می‌کنند. مربیان شجاعت کردند و به بازیکنان جوان فرصت دادند این مسله می‌تواند در آینده به فوتبال ایران کمک کتد.

رئیس سازمان لیگ در ادامه تصریح کرد: تاثیر حضور این جوانان به آینده فوتبال ایران کمک کند. بدون شک برخی از این نفرات رشد بیشتری می‌کنند که این مسئله به نفع فوتبال ایران است.

تاج در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: سازمان لیگ مسئول برگزاری به موقع و با نظم مسابقات است و روی بهتر برگزار شدن بازی‌ها نظارت می‌کند. کیفیت لیگ برتر در فصل جاری خیلی بهتر از لیگ سال قبل است و آمار گل‌های زده بالا رفته است. خوشبختانه هفته قبل بازی‌ها به صورت همزمان برگزار شد فقط به خاطر وقت‌های اضافی شاید یکی دو بازی دیرتر یا زودتر تمام شد. ما تلاش می‌کنیم در دو هفته پایانی هم بازی‌ها را سر زمان یکسان آغاز کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

وی در ارتباط با دربی پایتخت که در هفته پایانی لیگ برتر برگزار می‌شود، تصریح کرد: نتیجه این مسابقه اگر تاثیری در جدول نداشته باشد و استقلال از کورس کسب سهمیه عقب مانده باشد باعث می‌شود که زمان بازی را تغییر دهیم. اگر این اتفاق بیفتد مسابقه ۲۴ ساعت زودتر برگزار می‌شود. البته هنوز هیچ چیز معلوم نیست.

تاج در مورد اینکه چه دلیلی دارد که بازی پرسپولیس و استقلال زمانش جابجا شود، خاطرنشان کرد: در ۲-۳ سال اخیر لیگ فوتبال ایران حساسیت خاصی داشته و تیم‌های قهرمان یا سقوط کننده در روز پایانی مشخص می‌شود. پرسپولیس در میانه جدول قرار دارد و شانس قهرمانی یا سقوط ندارد. اگر استقلال هم در کورس تیم‌های کسب سهمیه نباشد بازی را زودتر برگزار می‌کنیم. فارغ از اینکه مردم تیم‌های شهرستان‌های خود را دوست دارند و بدون توجه به برد و باخت و شرایط جدول بازی پرسپولیس و استقلال همیشه کانون توجه بوده و مردم این بازی‌ را دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که آیا سیاه‌جامگان و فولادنوین شرایط حضور در لیگ برتر را دارند، اظهار داشت: روز گذشته نامه‌ای به این دو باشگاه زدیم و آئین‌نامه مسابقات را ابلاغ کردیم. این دو تیم حداقل امکانات را برای حضور در مسابقات فوتبال ایران در لیگ دسته اول داشته‌اند. اما شرایط لیگ برتر فرق می‌کند. آئین‌نامه را ابلاغ کردیم و عباسی به ما اعلام کرده که باشگاهش هیچ بدهی ندارد و می‌تواند همه استانداردها را برای شرکت در مسابقات تامین کند. فولادنوین هم این شرایط را دارد البته یکی از تیم‌های حاضر در پلی‌آف هم ممکن است بالا بیاید و این مورد در رابطه با آنها هم صدق می‌کند.

وی تصریح کرد: در رابطه با تیم‌هایی که در لیگ دسته اول حذف شدند باید به نکته‌ای اشاره کنم. برای داشتن حداقل امکانات و رساندن کیفیت لیگ به حداقل استانداردهای جهانی در همه جای دنیا گاهی تصمیماتی گرفته شده و پای بعضی مسائل ایستاده‌اند. مبلغی را به عنوان کف هزینه‌هایی که یک باشگاه باید در طول یک سال انجام دهند، به دست آوردیم که بنا به دلایلی رقم آن را اعلام نمی‌کنیم. نمی‌خواهیم باز هم با مشکلاتی مثل اتفاقی که برای باشگاه اتکای گلستان افتاد روبرو شویم که یک تیم وارد مسابقات شود اما پس از چند هفته به خاطر مشکلات امکاناتی از لیگ کنار برود.

تاج در ارتباط با درخواست باشگاه‌ نفت برای تغییر زمان فینال جام حذفی گفت: در ابتدای فصل و قبل از اینکه مسابقات شروع شود برنامه یک ساله داریم. در آن موقع مسابقات مرحله یک هشتم نهایی فقط در یک بازی انجام می‌شد اما در میانه مسابقات کمیته اجرایی لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و مرحله یک هشتم نهایی هم به صورت رفت و برگشت است. همین مسئله شرایط جدول ما را در روزهای پایانی دچار مشکل کرد که ما گلایه خود را به مسئولان مربوطه اعلام کردیم. باید به این مسئله هم توجه کرد. وقتی نفت دیداری در عربستان دارد ابتدا به امارات سفر می‌کند و حدود ۵ ساعت در ترانزیت هستند تا سپس عازم عربستان شوند. این مشکل در راه بازگشت هم وجود دارد ولی حریفان عربستانی با پرواز اختصاصی به کشور بازمی‌گردند. پرسپولیست، نفت، تراکتورسازی و فولاد خوزستان در شرایط نابرابر با رقبای خود دیدار می‌کنند البته ما نمی‌گوییم تیم‌هایمان پرواز اختصاصی داشته باشند ولی این مشکلات وجود دارد. با منصور قنبرزاده که صحبت می‌کردم به او گفتم اجازه بدهید تکلیف نفت در دیدار آخر مشخص شود اما باز هم می‌گویم دادن تغییر در برنامه کاری بسیار سخت است.

وی در پایان اظهار داشت: خواهشم از هواداران پرسپولیس و استقلال این است که در بازی مقابل بنیادکار ازبکستان به ورزشگاه بیایند. نتیجه این مسابقه به مجموعه فوتبال ایران کمک می‌کند. پرسپولیس امروز در قامت تیم ملی است و عملکرد آن روی سهمیه فوتبال ایران تاثیر دارد. امیدوارم تیم‌هایمان در روزهای پایانی نتایج خوبی بگیرد و هر ۴ سهمیه فوتبال ایران حفظ شود. اگر پرسپولیس در بازی خود به پیروزی برسد خیلی بهتر است که ما در آزادی جشن بگیریم تا اینکه النصری‌ها بخواهند در عربستان جشن صعود بگیرند. تماشای این مسابقه رایگان است و من فکر می‌کنم ورزشگاه پر شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.