مهاجم پیشین پرسپولیس گفت: امیدوارم با پیروزی مقابل پیکان آرامش به پرسپولیس برگردد و تیم بتواند یک نتیجه خوب مقابل بنیادکار کسب کند.

ناصر محمدخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره دیدار روز چهارشنبه پرسپولیس با بنیادکار ازبکستان، اظهار داشت: به نظر من باید برای بازیکنان پرسپولیس گوسفند قربانی کرد که بعد از هفته‌ها ناکامی در لیگ برتر توانستند یک برد به دست بیاورند و مقابل پیکان پیروز شوند. امیدوارم با این پیروزی آرامش به این تیم برگردد و بتوانند یک نتیجه خوب مقابل بنیادکار کسب کنند.

وی ادامه داد: پرسپولیس در دور برگشت لیگ تا حدی بهتر بازی کرد اما انگیزه لازم در بین بازیکنان این تیم برای بازی‌های لیگ وجود نداشت و به این خاطر آنها در لیگ قهرمانان آسیا متفاوت ظاهر شدند. این نشان می‌دهد پتانسیل بازیکنان پرسپولیس بالاست و آنها این شانس را دارند که حتی به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یابند.

محمدخانی عنوان کرد: پرسپولیس در ازبکستان هم موفق به شکست بنیادکار شد و به عقیده من روز چهارشنیه کار چندان سختی ندارد. بهتر است مربیان پرسپولیس از حالا به فکر رویارویی با یکی از دو تیم الهلال و السد قطر باشند. متاسفانه تجربه نشان داده نمایندگان ما در مرحله حذفی لیگ قهرمانان راحت حذف شده‌اند و حیف است برای پرسپولیس هم این اتفاق رخ دهد. با کمی درایت و تلاش بیشتر با این تیم می‌شود تا مراحل بالاتر پیش رفت و مردم را خوشحال کرد.

مهاجم پیشین پرسپولیس در پاسخ به این سوال که برای فصل آینده چند درصد بازیکنان پرسپولیس باید حفظ شوند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم باید گفت بعضی از بازیکنان پرسپولیس اصلا در حد و اندازه‌های این تیم نیستند و باید کنار گذاشته شوند. اگر پرسپولیس موفق شود به جمع ۸ تیم اول آسیا راه پیدا کند آن وقت خیلی مهم است که چه نفراتی به این تیم می‌آیند. پرسپولیس باید به دنبال بازیکنان جوان، با اخلاق، با انگیزه و در عین حال با تجربه باشد. بازیکنانی که صاحب اسم و رسم‌دار هستند و در فوتبال به آنچه می‌خواستند رسیده‌اند، به درد پرسپولیس نمی‌خورند. بازیکین باید به عشق رسیدن به پیراهن تیم ملی و فوتبال اروپا به پرسپولیس بیاید نه کسب شهرت بیشتر و معروف شدن.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سرنوشت پیام صادقیان که از او به عنوان ناصر محمدخانی دیگری یاد می‌شد به این وضعیت دچار شده است، گفت: بارها خودم هم به این موضوع اشاره کرده‌ام که اگر صادقیان قدر خود را بداند حتی می‌تواند بهتر از من شود. دریبل‌ها، پاس‌های بلند و در عمق صادقیان و تیزهوشی‌اش مثال‌زدنی بود اما باید تاسف خورد که این بازیکن در پرسپولیس به یک بازیکن نیمکت‌نشین و بعد اخراجی تبدیل شد. همه چیز از محرومیت سنگین صادقیان در ابتدای فصل شروع و در آن مدت این بازیکن به حال خود رها شد. به نظر من مربیان صادقیان روی او مدیریت خوبی نداشتند و به نوعی به حال خودش رها کردند. خود او نیز بارها ثابت کرد که استعداد زیادی برای به حاشیه رفتن دارد.

محمدخانی  تاکید کرد: بازیکنی که در ابتدای جوانی به پول، شهرت و تمامی امکانات برسد خیلی زود اشباع خواهد شد. چه بهتر بود رسانه‌ها هم تا این حد به صادقیان بها نمی‌دادند و اجازه می‌دادند او پله پله به شهرت برسد. این هم از ایراد ماست که بازیکنان جوان را با کوچکترین درخشش به عرش می‌بریم و همین می‌شود که او فکر می‌کند در اول راه به همه چیز رسیده است. در دوران ما از این خبر‌ها نبود و علی پروین به بازیکنان جوان کم کم فرصت بازی کردن می‌داد و او آن قدر باید تلاش می‌کرد تا در تیم ملی و پرسپولیس فیکس شود. متاسفانه الان بازیکن با دو بازی خوب رقم قراردادش میلیاردی می شود و رسانه‌ها هم شدیدا به او توجه می‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: خوب نیست صادقیان را به حال خودش رها کنیم. در حال حاضر او بیش از هر زمان دیگری نیاز به توجه دارد و باید راه درست را نشانش داد. مطمئنا او خودش هم از کارهایش پشیمان است و دوست دارد هر چه زودتر به روز‌های خوبش نزدیک شود.

محمدخانی در واکنش به انتخاب علی کریمی به عنوان محبوب‌ترین بازیکن ایران در دو دهه اخیر، اظهار داشت: من هم به عنوان یک فوتبالدوست در نظر سنجی برنامه نود به علی کریمی رای دادم. او چه از نظر تکنیک و خلاقیت نابش و چه از نظر اخلاقی مورد قبول جامعه است و به خاطر همین مردم چنین شخصیتی را دوست دارند. کریمی همیشه حرف حق را می‌زند و در رفتار‌هایش دوگانگی وجود ندارد. خدا هم امثال کریمی را به خاطر کارهای خیرشان  دوست دارد که به آنها عزت و احترام می‌دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )