سرمربی تیم ذوب‌آهن گفت: برای فدراسیون تنها چیزی که مهم نیست بحث آموزشی مربیان است، آنها به این مسائل اهمیت نمی‌دهند و در خواب زمستانی به‌سر می‌برند.

یحیی گل‌محمدی که تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر اوج گرفت و نتایج خوبی کسب کرد و هم اکنون برای کسب سهمیه می‌جنگند، درمورد شرایط ذوب‌آهن و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پاسخ داد.تسنیم: گفته‌اید که هنوز حضورتان در ذوب‌آهن برای فصل آینده قطعی نیست؟

من قبلا هم گفته‌ام که توافقات کلی انجام شد و حتی یک پیش‌نویس را هم امضا کردیم. درمورد اکثر مسائل از جمله بحث مالی به توافق رسیدیم، ولی الان فصل نقل و انتقالات نیست و طبیعتا باید بعد از پایان بازی‌ها قرارداد رسمی امضا شود.تسنیم: پس قصد جدایی ندارید؟

اگر اتفاق خاصی نیفتد در ذوب‌آهن می‌مانم.تسنیم: درست است که می‌گویند منتظر هستید تا اگر برانکو در پرسپولیس نماند، به این تیم بروید؟

این حرف اصلا حرفه‌ای نیست و معنی ندارد که من به پرسپولیس فکر کنم. آنها مربی دارند.تسنیم: در لیگ برتر چقدر برای گرفتن سهمیه آسیا شانس دارید؟

خدا را شکر الان شانس ما بیشتر شده است. من معتقدم تا همین‌جا هم که پیش‌آمدیم، یک موفقیت بزرگ برای ذوب‌آهن بود و قرار گرفتن در رده چهارم برای ما کمتر از قهرمانی نیست. دو هفته سرنوشت‌ساز دیگر باقی مانده و فکر می‌کنم برای گرفتن سهمیه آسیا، همه چیز دست خودمان است. ما می‌توانیم با گرفتن سهمیه، در فینال جام حذفی آرامش بیشتری داشته باشیم و با کمترین استرس بازی کنیم. هدفمان در این جام رسیدن به قهرمانی است. من قبلا هم گفته بودم دوست دارم در تیمی مربیگری کنم که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.تسنیم: اگر ذوب‌آهن آسیایی نشود از این تیم جدا می‌شوید؟

من اصلا در این مورد فکر نکرده‌ام. تیم ما آنقدر انگیزه دارد که سهمیه آسیا را به‌دست آوریم.تسنیم: خیلی‌ها می‌گویند ذوب‌آهن امسال مشکل مالی نداشت، درست است؟

اینطور هم نیست که می‌گویند. ما یکسری مشکلات مالی داشتیم که آنها را تحمل کردیم، چون به قول مدیران باشگاه اطمینان داشتیم. به هر حال آقایان آذری، سعد محمدی و دیگر مسئولان ذوب‌آهن تلاش می‌کنند این مشکلات برطرف شود.

تسنیم: به نظرتان چه تیمی قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

من فکر می‌کنم بازی نفت و تراکتورسازی در هفته آخر خیلی تعیین‌کننده است. واقعا چیزی مشخص نیست و امیدوارم تیمی که شایسته است به قهرمانی برسد.تسنیم: برخی معتقدند شانس سپاهان بیشتر است، نظر شما چیست؟

سپاهان شانس دارد، ولی باید منتظر نتایج تراکتورسازی و نفت باشد. الان سرنوشت سپاهان دست خودش نیست.تسنیم: خودتان دوست دارید کدام تیم قهرمان شود؟

من به هرکدام از تیم‌ها وابستگی دارم. در تراکتور بازی کردم، در نفت مربیگری کردم و سپاهان هم الان تیم شهری است که در آن مربیگری می‌کنم. امیدوارم هر تیمی که لیاقت داشت قهرمان شود.تسنیم: در مورد صحبت‌های علی کریمی که چند روز پیش علیه فدراسیون فوتبال موضع گرفت، چه صحبتی دارید؟

من با فدراسیون کار نکرده‌ام و نمی‌دانم فضای کار چگونه است. مطمئنا کریمی می‌تواند بهتر صحبت کند، ولی معتقدم حرف‌هایی که درمورد او زده شد درست نبود. کریمی آنقدر بزرگ است که به‌خاطر پاداش یا بلیت هواپیما از تیم ملی کنار نرود.تسنیم: بعضی‌ها از انتخاب جواد نکونام به‌عنوان مربی جدید تیم ملی انتقاد کرده‌اند. در این مورد چه نظری دارید؟

بحث من نکونام نیست. انتظار داشتم که یک مربی ایرانی در این چهار سال در کنار کی‌روش کار کند. حتی قبل از جام جهانی خودم با کفاشیان تماس گرفتم و گفتم که دوست دارم در کنار کی‌روش باشم. من که نمی‌خواستم جای او را بگیرم، فقط می‌خواستم تجربه کسب کنم. متأسفانه این اتفاق نیفتاد و کسی هم به این مسائل اهمیت نمی‌دهد. برای فدراسیون تنها چیزی که مهم نیست بحث آموزشی مربیان است. کمیته آموزش فدراسیون به این مسائل اهمیت نمی‌دهد و در خواب زمستانی به‌سر می‌برد. بعداً می‌گویند مربی ایرانی دانش ندارد.تسنیم: نظرتان را درمورد انتخاب نکونام نگفتید؟

نکونام باید مدارج و مراحل مربیگری را طی کند. به هر حال او این شانس را دارد که در کنار کی‌روش باشد و شاید بتواند از تجربیات او استفاده کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )