سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: با روح و روان بازیکنان و تیم بازی و کاری کردند تا آدم‌های خودشان را در پرسپولیس و استقلال بگذارند که این دو تیم موفق نشوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی پس از برتری ۲ بر یک استقلال مقابل صبای قم در هفته بیست‌وهشتم مسابقات لیگ برتر ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: روز مرد را به همه عزیزان تبریک می‌گویم. وقتی آدم به قم می‌آید، دوست دارد به زیارت برود و عذرخواهی می‌کنم که در نشست خبری پیش از بازی  شرکت نکردم. باید تشکری هم از هیئت فوتبال استان قم داشته باشم.

وی ادامه داد: بازی خوب بود و نظم و انضباط خوبی هم برقرار بود و همه لذت بردند. خدا وکیلی باید با اختلاف ۴ گل می‌بردیم. خدا را شکر می‌کنم که بازی به تساوی کشیده نشد. ما چند موقعیت تک به تک به دست آوردیم اما به دلیل استرس از این موقعیت‌ها استفاده نکردیم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: بابت این برد خدا را شکر می‌کنم. از هواداران استقلال تشکر می‌کنم که ما را تنها نگذاشتند و با توجه به این شرایط این برد را به آنها تقدیم می‌کنیم. این ۳ امتیاز را گرفتیم تا خودمان را آماده دو بازی حساس دیگر کنیم. صبا تیم خوبی داشت ولی ما شایستگی بیشتری داشتیم که با اختلاف زیاد به برتری برسیم.

وی  در مورد اینکه چرا استقلال در لاک دفاعی فرو رفت، گفت: من این تز را قبول ندارم. وقتی ۲ بر صفر جلو بودیم دو موقعیت تک به تک را به دست آوردیم که جزو تله‌گذاری‌های ما بود. بازیکن جوانی به فوتبال ایران معرفی کردیم که بازی خوبی انجام داد. پیش از این علی رمضانی به فوتبال معرفی شد و این بار محسن کریمی.

قلعه‌نویی تصریح کرد: تعویض ما تهاجمی بود اما استرس بازیکنان باعث شد که راحت گل بخوریم. صبا به غیر از گل و کاشته‌ای که قبل از آن خطا شده بود، موقعیت دیگری نداشت. در روزی که حداقل باید ۴-۵ گل می‌زدیم به خاطر استرس موفق به این کار نشدیم. عقب کشیدن تیم دستور ما نبود و دوست داشتیم گل‌های بیشتری بزنیم، خدا را شکر می‌کنیم که ضربه هادی شکوری به گل تبدیل نشد.

سرمربی استقلال درباره داوری این دیدار خاطرنشان کرد: شاید اشتباه کرده باشم اما دقیقه ۹۲ بازی خطا روی میلاد فخرالدینی گرفته نشد که همان توپ کم مانده بود به گل صبا تبدیل شود. در مجموع قضاوت یدالله جهانبازی خوب و به صحنه‌ها نزدیک بود و کمک‌های او نیز عملکرد خوبی داشتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تحلیل‌تان از دو بازی آینده استقلال چیست گفت: اجازه بدهید که ۲۴ ساعت ریکاوری کنیم تا در مورد این دو بازی حرف بزنیم. برای ما این دو بازی حیثیتی است، روز گذشته به بچه‌ها گفتم که آخر فصل است و باید به خاطر هواداران با تمام وجود بازی کنیم، برد مقابل صبا کلیدی برای دو بازی آینده بود که بتوانیم با استرس کمتری به میدان برویم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه استقلال در این فصل با مصدومیت و محرومیت بازیکنانش روبه‌رو بوده است، گفت: دو سال است که این بلا را سر ما می‌آورند. در این دو سال اردویی نبوده که تنها ۱۰ بازیکن داشته باشیم در واقع از سالی که قهرمان شدیم یک بار هم بیشتر از ۱۰ نفر اردو برگزار نکردیم، نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد که بازیکن بی‌کیفیت از تیم ملی برمی‌گردد. زمان مشخص می‌کند که چرا بازیکنی که در تیم ملی حضور دارد بی‌کیفیت شده یا بازیکنی که در شرایط بازی نیست به تیم ملی دعوت می‌شود.

«هیچ موقع همه بازیکنان در اختیار ما نبودند». سرمربی استقلال با بیان این جمله تاکید کرد: بازیکنانی نداشتیم که بخواهیم کار تاکتیکی انجام داده و بیشتر با بازیکنان جوان به اردو می‌رفتیم. این موضوع را از طرف امیر قلعه‌نویی بنویسید که من همه چیز را به مردم می‌گویم و می‌گویم چه دست‌هایی در کار بوده که استقلال موفق نشود. تیمی که سوم آسیا شد و می‌توانست قهرمان شود اما با روح و روان بازیکنان و تیم بازی کردند. آنها کاری کردند تا آدم‌های خودشان را در پرسپولیس و استقلال بگذارند که این دو تیم موفق نشوند. کلمه‌ای نیز می‌خواهم بگویم که امکانش نیست که آن را بیان کنم.

وی در پاسخ به این سوال که محسن کریمی جوان می‌تواند پدیده فوتبال ایران شود، گفت: صددرصد همین‌طور است و او می‌تواند یکی از بهترین‌های فوتبال ما باشد. ما به او اطمینان داریم اما بازیکن جوان باید در شرایط آرامش به میدان برود، در چند هفته اخیر که تیم نتیجه نگرفت شرایط خوب نبود که بتواند بازی کند اما از ۲-۳ روز پیش به او گفتیم که خودش را آماده دیدار مقابل صبا کند البته او مشکلاتی دارد که باید برطرف کند اما در مجموع او یکی از بهترین بازیکنان ایران خواهد شد.

قلعه‌نویی در خصوص نصب بنرها و شعارهایی که علیه او داده می‌شود عنوان کرد: علیه ما شعار و بنر می‌آورند که ما می‌گوییم خودجوش بوده است. هفته پیش گفتم که بچه‌های استقلال اصلِ غیرت هستند چرا که پولی دریافت نکردند و تنها شب قبل از عید ۱۰-۱۵ میلیون تومان دریافتی داشتند. خود من نیز شاید بیش از ۶-۷ ماه است که پولی نگرفته‌ام. پس از بازی مقابل نفت مسجدسلیمان که به صدر جدول رفتیم دوستانم به بازیکنان پاداش دادند اما برخی‌ها در این شرایط بنر نصب می‌کنند و شعار می‌دهند که ما باز می‌گوییم خودجوش بوده است.

سرمربی استقلال در مورد مزایده پرسپولیس و استقلال گفت: برای استقلال که مشتری نیامد هرکسی نظراتی دارد و به اعتقاد من برنامه‌ای که دکتر اسلامیان برای سپاهان طرح‌ریزی کرد، می‌تواند تجربه‌ای برای استقلال و پرسپولیس باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۱ )