درحالی که علی کریمی تا امروز در مورد جدایی‌اش از کادرفنی تیم ملی سکوت اختیار کرده اما به نظر عده‌ای از داخل و خارج فدراسیون بدشان نمی‌آید دست در لانه زنبور کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز در فدراسیون فوتبال سرانجام یک مسئله مهم ثابت شد و اینکه کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران و در راس تیم ملی ماندگار شد. هر چند اینکه کی‌روش ماندگار شد یک جمله کاملا تکراری در صدر اخبار فوتبال ایران در روزهای گذشته بوده است اما این واقعیت است که امروز بعد از جلسه با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال این مسئله به شکل رسمی مشخص شد.

اما صحبت های شهرام دبیری عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از جلسه با کی‌روش مبنی بر اینکه کی‌روش در مورد جدایی مربیان ایرانی توضیحاتی داد و سپس اشاره به این شد که چرا علی کریمی از تیم ملی جدا شده مسئله ساده ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت، آن هم در روزی که شب گذشته آن علی کریمی به گواه بینندگان برنامه ۹۰ محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران لقب گرفت. مطرح کردن اینکه علی کریمی به دلیل عدم دریافت پاداش و یا رزرو نشدن بلیت ممتاز در هواپیما حاضر نشده دیگر با تیم ملی همکاری کند آن هم در روزی که او به عنوان محبوب ترین بازیکن ایران شناخته شده چندان بوی خوشی از آن به مشام نمی رسد. چه دلیلی دارد قضیه ای که برای چند ماه قبل است و خود علی کریمی برخلاف رویه همیشه اش که چیزی را معمولا بی جواب نمی گذارد سکوت کرده یک عضو هیات رئیسه فدراسیون این چنین علی کریمی را زیر سوال ببرد؟

 اگر ملاک قضاوت در مورد اهمیت دادن به نظر مردم نظرسنجی های برنامه ۹۰ باشد چطور در جایی که کی‌روش به دلیل رای ۸۰ درصدی بینندگان این برنامه به عنوان گزینه ای که باید در راس تیم ملی باشد شناخته می شود مورد احترام است اما رای همین مردم در مورد فرد محبوبشان نباید مورد احترام باشد؟

آیا مطرح کردن دلایلی سخیف برای کناره گیری از تیم ملی توسط کریمی چیزی جز خراب کردن چهره مرد شماره ۸ تیم ملی و پرسپولیس نیست؟ آنهایی که علی کریمی را می شناسند به خوبی از میزان درآمد و مکفی بودن وضعیت مالی وی باخبرند و این یک مسئله بدیهی است که کریمی هیچگاه به خاطر پاداش نگرفتن نمی توانسته از تیم ملی خود را دور کند چه بسا که این علی کریمی بوده که در اردوی آفریقای جنوبی با تماس خود با هدایتی از او خواسته تا پاداش بازیکنان تیم ملی را پرداخت کند. آیا علی کریمی واقعا نیاز به این پاداش داشته که به خاطر نگرفتن آن حاضر باشد پشت به تیم ملی کند؟ آیا علی کریمی که به طور کلی از سفر با هواپیما می ترسد این قدر سفر نرفته است که به دلیل نداشتن بلیت هواپیما آن هم از نوع ممتازش تیم ملی را کنار بزند؟

مسئله مهم‌تر این است که درست بعد از صحبت های شهرام دبیری که مدعی است این دلایل از سوی کی روش در جلسه امروز مطرح شده علی کفاشیان کاملا برعکس صحبت می کند و می گوید شان کریمی بالاتر از آن است که بخواهد به خاطر مسائل مالی از تیم ملی برود و البته صد افسوس برای رئیس فدراسیون فوتبال که تاکید می کند هنوز نمی داند چرا کریمی از تیم ملی جدا شده و در ادامه صحبتش می گوید کی روش هم نمی داند. اگر کی روش نمی داند چرا کریمی از جمع همکاران او جدا شده چرا در صحبت های دبیری حرف های دیگری مطرح می شود؟

اگر کی روش واقعا به چنین حرف هایی اعتقاد دارد چرا هیچ گاه خودش در مورد کریمی اظهار نظر رسمی نکرده است تا این بار خود کریمی در مقام پاسخ برآید و ما  این روزها کریمی را تحسین می کنیم که سکوت هر چند از سر نارضایتی اختیار کرده و حاضر نیست بابت دلایل واهی و سخیفی که بابت جدایی او آورده می شود پاسخی به آنها دهد. علی کریمی خود از جنس فوتبال است و به خوبی می داند حاشیه چیست و به حاشیه رفتن یعنی چه.

نکته دیگر اینکه آیا مگر علی کریمی در صعود تیم ملی به جام جهانی نقشی داشته که دنبال پاداش باشد؟ آیا علی کریمی در این مدت اعتراضی کرده است؟ علی کریمی روزی که به واسطه برخی دوستان کاپیتانی تیم ملی را از دست داد حاضر نشد جو تیم ملی را بهم بریزد و سکوت پیشه کرد پس مشخص است که چنین فردی در مورد دلایل جدایی اش از کادرفنی تیم ملی هم حاضر نیست به همین راحتی لب باز کند اما اینکه برخی از داخل و خارج فدراسیون سعی دارند کریمی را قلقک دهند آیا در صورتی که کریمی لب باز کند می توانند تبعات آن را جمع کنند؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.