سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندن ادعا کرد که مالک باشگاه چلسی با تاکتیک‌های او و سبک بازی تیمش مشکلی ندارد و از آقای خاص حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تساوی بدون گل یکشنبه شب تیم‌های چلسی و آرسنال در ورزشگاه امارات، انتقادات جدیدی را در خصوص سبک بازی چلسی و بیش از اندازه تدافعی بودن تاکتیک‌های ژوزه مورینیو، برای این مربی پرتغالی در پی داشته است. آقای خاص اما می‌گوید که رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی از عملکرد او و شاگردانش راضی است و پس از دربی لندن به رختکن تیم رفته و بازیکنان را در آغوش گرفته است.

هواداران آرسنال در پایان بازی شعار «کسل کننده، کسل کننده» را برای ابراز نارضایتی خود از سبک تدافعی بازی چلسی سر دادند اما مورینیو در این خصوص اظهار داشت: آقای آبراموویچ بسیار راضی است. من بعد از بازی او را در رختکن در کنار بازیکنان دیدم. آبراموویچ چه در روسیه باشد، چه در استمفوردبریج، از تماشای بازی ما لذت می‌برد. به نظر من او راضی است و من فکر می‌کنم که تمام هواداران چلسی هم خوشحال خواهند شد اگر ما قهرمان لیگ برتر شویم. اگر قهرمان شویم، فصلی فوق‌العاده را برای چلسی رقم زده‌ایم.

چلسی فردا (چهارشنبه) در هفته سی‌‌وپنجم لیگ برتر در حالی به مصاف لسترسیتی می‌رود که برای کسب عنوان قهرمانی پنج امتیاز دیگر می‌خواهد. این بدان معناست که آبی‌پوشان لندن در بازی‌ بعدی خود که در خانه برابر کریستال پالاس است می‌توانند جشن قهرمانی را برگزار کنند. با این حال هنوز منتقدان فراوانی از سبک نتیجه‌گیری تیم تحت هدایت مورینیو ایراد می‌گیرند و شیوه بازی آن را در قیاس با بازی‌هایی تیمی مانند بارسلونا کسل‌کننده می‌دانند.

مورینیو که در دومین فصل از سه فصل مربیگری‌اش در لالیگا به همراه رئال مادرید توانست کاتالان‌ها را در کورس کسب عنوان قهرمانی شکست دهد، اینگونه به این موضوع واکنش نشان داد: بارسلونا؟ هر هفته بازی زیبا؟ زمانی که آنها در اوج‌شان بودند کِی بود؟ آخرین باری که رئال مادرید قهرمان شد، کِی بود؟ اصلاً بازی زیبا چیست؟ به نظر من بازی زیبا این است که هر بار که به میدان می‌روی دقیقاً بدانی که چگونه می‌خواهی بازی‌ کنی و چه کاری باید انجام بدهی. ما برابر آرسنال استثنایی بازی کردیم. استثنایی. یک بازی که از دقیقه اول تا دقیقه آخرش استثنایی بودیم. شیوه‌ای که مردم بازی‌های فوتبال را تحلیل می‌کنند، خارج کردن دروازه‌ها از زمین بازی است. فوتبالی که آنها می‌خواهند فوتبالی است که در کره ماه انجام می‌شود.

مورینیو در واکنش به این موضوع که برخی‌ هواداران و مربیان هنوز هم تیم او را شایسته و لایق کسب عنوان قهرمانی نمی‌دانند، تأکید کرد: کدام هواداران؟ کدام مربیان؟ فکر می‌کنید در لیگ برتر یک مربی هم باشد که بگوید چلسی لایق قهرمانی نیست؟ اگر ما قهرمان شدیم می‌توانید این کار را انجام دهید؟ من هرگز نمی‌گویم که ما لایق قهرمانی هستیم. زمانی این حرف را می‌زنم که قهرمان شده باشیم. از هر یک از مربیان لیگ برتر بپرسید تا نظرشان را درباره ما بدانید. آنها یا می‌گویند بله یا می‌گویند خیر.

آقای خاص ادامه داد: همه آزادند هر جوابی که می‌خواهند، بدهند. این هم یک عقیده است اما به نظر من از ۱۹ سرمربی شاغل در لیگ برتر، درصد زیادی خواهند گفت که قهرمانی حق چلسی است. هر یک از آنها برای خود معیاری دارند. چه کسی زیبا‌ترین گل را در لیگ برتر زده است؟ آیا این یک معیار است؟ اگر هست، باز هم چلسی این کار را انجام داده البته گلی که با یک کار گروهی زده شده است. شما می‌توانید گل چارلی آدام را هم انتخاب کنید (گلش به چلسی از میانه میدان) که قطعاً زیباترین گل فصل است اما اگر معیار گل‌های زیبایی باشد که با کار گروهی به ثمر رسانده باشید، ما از این گل‌های زیاد زده‌ایم. اگر هم معیار تعداد گل زده است، فقط منچسترسیتی است که گل‌های زده بیشتری نسبت به ما دارد و ۱۸ تیم دیگر کمتر از ما گل زده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.