سرپرست تیم فوتبال نیروی زمینی گفت: علاوه بر تحریم‌های مالی که علیه ایران وجود دارد خودمان هم خودمان را تحریم می‌کنیم و با تصمیمات غلط اوقات فراغت جوانان را از بین می‌بریم.
حسین اخوت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد سقوط نیروی زمینی به لیگ دسته دوم، گفت:‌ قرار بود طی پروسه‌ای پنج ساله لیگ دسته اول بیست تیمی شود اما اکنون سال سوم این پروسه را پشت سر می‌گذاریم و قرار است هفت تیم به لیگ دسته دوم سقوط کند دلیل این عجله نامشخص است.

وی افزود: زمانی که گروه‌های دو لیگ دسته اول ۱۴ تیمی دنبال می‌شد تیم‌ها برای تأمین هزینه سفر با مشکل روبرو بودند. حالا چطور می‌خواهند ۱۹ دیدار خارج از خانه برگزار کنند. تیم‌های شهرستانی برای انجام سفر مجبورند یک بار به تهران بیایند و سپس از تهران عازم شهر مد نظرشان شوند. در این وضعیت چطور ممکن است تیم‌ها بتوانند از لحاظ مالی دچار مشکل نشوند.

سرپرست نیروی زمینی در ادامه تصریح کرد: از یک سو مشکلات مالی وجود دارد که دلیل آن تحریم‌های ناجوانمردانه و بین‌المللی است که علیه کشور ما وضع شده آیا با این شرایط باید خودمان هم دست به تحریم خودمان بزنیم. با تهاجم فرهنگی و جنگ نرمی که علیه کشورمان وجود دارد همه تلاش می‌کنند تا از لحاظ فرهنگی روی جوانان ایرانی تأثیر منفی بگذارند. در این وضعیت تیم‌های لیگ دسته اول را هم کم می‌کنیم تا از زمان‌های اوقات فراغت جوان‌ها بکاهیم. این جوانان برای تفریح باید کجا بروند. آیا کسی پاسخگوی انحراف جوان‌ها خواهد بود.

اخوت در ادامه تأکید کرد: لیگ ۲۰ تیمی برای کشورهای هلند و بلژیک است. ایران که دارای مساحت ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومتر مربع است چگونه می‌خواهد با این طولانی بودن مسیرها و مشکلات مالی که وجود دارد مسابقات را برگزار کند. باز هم می‌گویم باید اوقات فراغت را برای جوان‌ها بیشتر کنیم و بهترین روش آن برگزاری مسابقات فوتبال است. با این تصمیم جدیدی که گرفته شده بخشی از وقت جوان‌ها به هدر می‌رود و معلوم نیست آنها به چه مسیرهایی کشیده شوند. امیدوارم برنامه‌ریزی بهتری برای این اتفاق صورت بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.