سرمربی پیکان گفت که گل نشدن پنالتی این تیم در بازی با تراکتورسازی ربطی به شناخت حامد لک از سعید دقیقی نداشته است.
صمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص شکست پیکان مقابل تراکتورسازی و شانس بقای تیمش در رقابت‌ها‌ی لیگ برتر گفت: در ۵ یا ۶ بازی اخیر خود نه تنها مستحق تساوی و باخت نبودیم بلکه باید پیروز میدان می‌شدیم. اگر پنالتی‌های ما مقابل پدیده و تراکتورسازی گل می‌شد شرایط ما در جدول به گونه‌ای دیگر بود. واقعا بدشانسی دست از سر ما بر نمی‌دارد.

وی افزود: مقابل تراکتورسازی در نیمه دوم به مراتب بهتر از نیمه اول بازی کردیم و به هیچ وجه مستحق باخت نبودیم و اگر پنالتی ما گل می‌شد روند بازی تغییر می‌کرد و حتی می توانستیم برنده بازی شویم. در شرایط فعلی جایگاه تیم در جدول باعث شده تمرکز بازیکنان تا حدودی بهم خورده و تحت فشار باشند به همین دلیل ما در ۳ هفته باقی مانده از نظر روحی و روانی روی تیم کار خواهیم کرد.

سرمربی تیم پیکان تصریح کرد: بازیکنان باتجربه و بزرگی داریم که مرد روزهای سخت هستند و به همین دلیل انتظار داریم در جریان بازی‌ها تمرکز داشته باشند. از سعید دقیقی با توجه به تجربیاتی که در تراکتورسازی دارد و با این تیم قهرمان جام حذفی شده انتظار داشتیم که پنالتی را گل کند. این انتظار ما نه تنها دقیقی بلکه از همه بازیکنان است، با این حال برخی مواقع در فوتبال اتفاقات خیلی تاثیرگذار است.

مرفاوی در پاسخ به این پرسش که زمانی که از صبا جدا شدید و به پیکان آمدید آیا فکر می‌کردید در هفته‌های پایانی فصل برای بقا بجنگید، اظهار داشت: به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که در هفته‌های پایانی برای بقا بجنگیم چون با توجه به نام‌هایی که در پیکان حضور داشتند روی تک تک آنها در افکار خود حساب بازکرده بودم. زمانی که صبا را در نیم فصل تحویل داده بودم این تیم ۲۳ امتیاز داشت و در حالی که پیکان با این بازیکنان بزرگ و نامدار در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان لیگ ۲۵ امتیاز کسب کرده به همین دلیل می‌گویم روی تک تک بازیکنان پیکان حساب باز کرده بودم. به هر حال در فوتبال یکسری اتفاقات می‌افتد که نمی‌شود همه چیز را به راحتی پیش بینی کرد.

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانید در لیگ باقی بمانید عنوان کرد: ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا مستقیم در لیگ برتر بمانیم. فاصله امتیازی ما با سه تیم بالایی فقط ۲ امتیاز است و با یک برد همه چیز تغییر می‌کند و به همین دلیل به بقای مستقیم در لیگ برتر امیدواریم و به پلی‌آف فکر هم نمی‌کنیم.

مرفاوی در خصوص دیدار روز جمعه تیمش مقابل پرسپولیس خاطرنشان کرد: مطمئن باشید ما به جایگاه پرسپولیس در جدول توجه‌ای نداریم و این تیم اگر در صدر جدول هم بود برای کسب ۳ امتیاز می‌جنگیدیم. با توجه به حاشیه امنیتی که پرسپولیس دارد انگیزه بازیکنان ما برای کسب امتیاز بیشتر از بازیکنان آنهاست.

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که آیا از افکار برانکو شناخت دارید، گفت: درست است که برانکو در سه بازی اخیر پرسپولیس که سرمربی این تیم بوده صاحب ۲ باخت و یک تساوی شده اما هنوز خیلی زود است که در خصوص عملکرد برانکو نظر بدهیم. با توجه به سابقه حضور برانکو در فوتبال ایران با تفکرات او آشنا هستم ضمن اینکه سه بازی اخیر را که وی سرمربی پرسپولیس بوده را به خوبی آنالیز خواهیم کرد.

وی در مورد اظهارنظر مدیرعامل باشگاه پیکان مبنی بر اینکه دقیقی نباید مقابل تراکتورسازی پنالتی می‌زد، تاکید کرد: ما قبل از بازی تعیین کرده بودیم که اگر پنالتی شد نصرتی و بعد دقیقی بزنند که خود دقیقی اصرار داشت پنالتی را بزند و این آمادگی را برای گل کردن پنالتی در خود احساس می‌کرد ضمن اینکه چرا شما از این بُعد به موضوع نگاه نمی‌کنیدکه  همانقدر که لک از دقیقی شناخت دارد دقیقی هم از لک به خوبی شناخت داشته و از عکس العمل‌های وی به خوبی آگاه است.

مرفاوی یادآور شد: فکر می‌کنم گل نشدن پنالتی دقیقی ربطی به شناخت لک از وی نداشت بلکه چون پنالتی را خوب نزد لک موفق شد آن را مهار کند. قبل از اینکه دقیقی پنالتی را بزند اکبرپور و جمشیدیان به وی گفتند که با توجه به اینکه لک از تو شناخت دارد بهتر است تو پنالتی را نزنی و اجازه بده ما بزنیم اما خودش اصرار به این موضوع داشت. من سوالی هم از شما دارم مگر رحمتی و ادینیو از یکدیگر شناخت ندارند پس چطور ادینیو موفق شد دروازه رحمتی را باز کند؟ دلیل این موضوع  این است که ادینیو ضربه را خوب زد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.