مزایده‌های ادامه‌دار دو باشکاه پرسپولیس و استقلال این بار به نوبت سوم رسیده و همه امیدوارند این بار به نتیجه برسد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، از داستان طولانی مجلس و دولت، اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی که عبور کنیم، به داستان خصوصی شدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌رسیم. خصوصی شدنی که استارت آن از مدت‌ها قبل زده شده بود اما عملی نمی‌شد تا اینکه دولت یازدهم تصمیم به برگزاری مزایده گرفت. وزارت ورزش و جوانان که صاحب اصلی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت است، کارهای مربوط به خصوصی شدن این دو باشگاه را به وزارت اقتصاد و دارایی سپرد تا با برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی این موضوع به نتیجه برسد.

برنامه‌ریزی و مطالعات صورت گرفت و پرسپولیس و استقلال قیمت‌گذاری شدند. ۲۹۰ میلیارد تومان قیمتی بود که سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری سرخابی‌ها در نظر گرفت. مزایده اول قرار بود در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه ۹۳ برگزار شود که به دلیل نبود متقاضی لغو شد. سازمان خصوصی‌سازی مزایده دوم را به تاریخ ۱۹ اسفندماه ۹۳ موکول کرد که این بار هم متقاضی برای خرید این دو باشگاه نبود تا نوبت به مزایده سوم برسد. مزایده‌ای که فردا (چهارشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۹۴) برگزار خواهد شد و امروز آخرین مهلت برای خریداران و متقاضیان برای ثبت‌نام است.

در این بین شرایط واگذاری در عدم استقبال متقاضیان بسیار تأثیرگذار بود، به طوری که در مزایده اول خریدار باید ۴۰ درصد مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان را به صورت نقد پرداخت می‌کرد و باقی مانده مبلغ در اقساط دو ساله پرداخت می‌شد. مسئولان سازمان خصوصی‌سازی که متوجه این موضوع شدند شرایط را در مزایده دوم تعدیل کردند. تعدیل شرایط تبدیل به پرداخت ۲۵ درصد مبلغ به صورت نقدی در ابتدای واگذاری شد و خریداران باید بقیه مبلغ را هم در اقساط ۴ ساله پرداخت می‌کردند. این بار هم استقبالی صورت نگرفت تا برای مزایده سوم شرایط جدیدی اعلام شود.

در مزایده سوم شخص یا شرکت خریدار در ابتدای کار ۲۰ درصد از ۲۹۰ میلیارد را پرداخت می‌کند و مبلغ باقیمانده نیز در در اقساط ۵ ساله پرداخت خواهد شد. همچنین این بار برخلاف شرایط دو مزایده قبلی صاحبان دیگر تیم‌های لیگ برتری نیز می‌توانند در مزایده حضور پیدا کنند؛ حضوری که بلکه پرسپولیس و استقلال را از بلاتکلیفی خارج کند.

پایان وقت اداری امروز (سه‌شنبه، ۸ اردیبهشت‌ماه ۹۴) مصادف خواهد بود با پایان وقت ثبت نام متقاضیان خریدار پرسپولیس و استقلال. خریدارانی که به نظر می‌رسد با شرایط جدید، امیدوارنه‌تر پیش خواهند آمد.

این بار متقاضیان برای خرید پرسپولیس ثبت نام خواهند کرد. متقاضیانی که یکی از آنها حسین هدایتی است و بسیار جدی می‌خواهد مالکیت باشگاه پرسپولیس را در اختیار بگیرد. دیگری هم اسپانسر پیشین سرخپوشان که گویا قصد شرکت در مزایده را دارد. دیگر افراد متمول و شرکت‌های دیگری هم هستند که احتمال حضورشان در مزایده برای خرید پرسپولیس شنیده شده اما برای باشگاه استقلال هنوز شایعه‌ای هم به گوش نمی‌رسد که خریداری متقاضی خرید این باشگاه باشد.

به هر حال با این وضعیت پرسپولیس و استقلال به راه خود ادامه می‌دهند. بلاتکلیف‌های تهرانی در لیگ چهاردهم که حسابی از این شرایط متضرر شدند و امید این می‌رود که با تعیین و تکلیف نهایی فصل آینده شرایط بهتری پیدا کنند تا بلکه به این شکل هواداران دو تیم دوباره به سرخابی‌ها امیدوار شوند. شاید هم این مزایده باز هم بی‌پایان باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.