سرمربی تیم فوتبال بارسلونا اعتراف کرد پیروزی تیمش در پنج هفته پایانی لالیگا تضمین شده نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیس انریکه در کنفرانس خبری پیش از بازی بارسلونا برابر ختافه به سؤالات خبرنگاران درباره وضعیت تیمش در مقطع پایانی فصل پاسخ داد. گفت‌وگوی انریکه با خبرنگاران را در ادامه می‌خوانید:

* شانس بازگشت توماس فرمائلن به ترکیب تیم چقدر است؟بازگشت او خبر خوبی است. او با مصدومیت به ما ملحق شد و با کار و کمک همه مشکلات فیزیکی‌اش را برطرف کرده است. او برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم خواهد جنگید و در پستی که او در آن حضور دارد، رقابت زیادی است. با این حال شک ندارم که او به ما کمک خواهد کرد.

* فکر می‌‌کنی بارسلونا می‌تواند پنج بازی باقیمانده‌اش تا پایان فصل را ببرد و قهرمان لالیگا شود؟

پیش‌بینی چنین چیزی سخت است. بردن بازی مقابل ختافه سخت است. پس از این بازی دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما فعلاً روی کسب سه امتیاز این بازی تمرکز داریم و تسلیم نمی‌شویم. تک‌تک امتیازات بازی‌های بعدی‌مان تأثیرگذار هستند.

* نظرتان درباره بازی سبک بازی ختافه چیست؟

بازیکنان ما از سختی کاری که پیش روی‌شان قرار دارد، آگاه هستند. ما آسوده خاطر نیستیم و در هیچ بازی دیگری هم آسوده‌خاطر نبوده‌ایم. باید حرفه‌ای، منظم و هجومی کار کنیم، چون حریف‌مان تیمی نیست که اهل تسلیم شدن باشد.

*‌ آیا قهرمانی زودهنگام بایرن مونیخ تأثیری روی شانس این تیم برای شکست دادن بارسلونا و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد گذاشت؟

وضعیت همین چیزی است که می‌بینید. بایرنی‌ها فصل فوق‌العاده‌ای داشته‌اند اما من نمی‌توانم میزان تأثیری را که قهرمانی زودهنگام‌شان بر شانس آنها می‌گذارد، ارزیابی کنم. با این حال فکر نمی‌کنم که این موضوع چندان تأثیرگذار باشد.

* آیا بازیکنان بارسلونا در مقطع پایانی فصل انگیزه بیشتری دارند؟

به نظر من که اینطور است. در واقع همیشه اینطور بوده است.

* فکر می‌کنی موفق یا ناکام توصیف شدن بارسلونا در پایان این فصل به جام‌هایی که می‌برد بستگی دارد یا اینکه تلاش‌هایی که تا همین مقطع انجام داده برای موفق قلمداد شدن این تیم کافی است؟

به نظر من چیزی به اسم کافی وجود ندارد. شما باید تا جایی که می‌توانید برای رسیدن به همه اهداف‌تان تلاش کنید و این اهداف کسب جام هستند. به نظر من با توجه به کارهایی که تا این مقطع از فصل انجام داده‌ایم حق‌‌مان است که این فصل جام ببریم. جام‌ها معیاری برای نشان دادن تلاش‌هایی که شما در طول فصل انجام می‌دهید، هستند.

* به نظر شما در میان مدعیان قهرمانی لالیگا، برنامه بازی‌های کدام تیم آسان‌تر و راهش برای رسیدن به قهرمان هموارتر است؟

اینها فقط گمانه‌زنی است. تنها چیز قطعی این است که میان مدعیان فاصله چندانی وجود ندارد و رقابت بسیار نزدیکی میان آنها در جریان است. من فکر نمی‌کنم بازیکنانم مرتکب اشتباه و تمرکز روی بازی‌های بعدی شوند،‌ آنهم در حالی که امروز (سه‌شنبه) باید به میدان بروند. بازی برابر ختافه، یک بازی کلیدی برای رسیدن ما به قهرمانی لالیگاست.

* آیا تا به حال پیش آمده است که یک داور از شما به خاطر اشتباهش عذرخواهی کند؟

چنین چیزی را به یاد نمی‌آورم. مهمترین چیز این است ما برای یکدیگر احترام قائل باشیم. داوری کاری بی‌نهایت سخت است. ما باید آگاه باشیم و فشاری را که روی داوران وجود دارد، درک کنیم.

* فکر نمی‌کنی به آنهایی که در این فصل فرصت چندانی برای بازی به دست نیاورده‌اند، بدهکار هستید؟

خیر. من مربی‌ام و کارم را انجام می‌دهم. من دوست دارم که به آنها زمان بیشتری برای بازی بدهم، تلاش‌های‌شان را درک کنم، به آنها در تمرینات کمک کنم و کاری کنم که به پیشرفت تیم کمک کنند اما فکر نمی‌کنم که به آنها چیزی بدهکار باشم.

* آیا از تماشای بازی‌های بارسلونا لذت می‌برید؟

قبلاً زمانی که مربی این تیم نبودم و از سکوها بازی‌هایش را تماشا می‌کردم، بیشتر لذت می‌بردم. زمانی که هدایت یک تیم را برعهده می‌گیرید، اوضاع فرق می‌کند. حتی وقتی یک بازی را می‌برید هم دغدغه بازی بعدی را دارید.

* آیا مسی همچنان به حضور در ترکیب اصلی بارسلونا ادامه می‌دهد؟

او تا پایان فصل در تمام بازی‌های ما حضور خواهد داشت. آمارهایش همه چیز را درباره او می‌گویند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.