در مسابقه‌های دوی ماراتن لندن الیود کیپچوگه از کنیا توانست به قهرمانی برسد، در مسابقه‌های ماراتن زنان نیز تیگیست توفقا از اتیوپی مقام اول را کسب کرد.
به گزارش ایسنا، کیپچوگه که پیش از این نیز قهرمان جهان شده بود توانست در رقابتی تنگاتنگ با ویلسون کیپسانگ از کنیا با زمان ۲ ساعت و ۴ دقیقه و ۴۲ ثانیه قهرمان ماراتن لندن شود.

کیسپانگ در این مسابقه با اختلاف ۵ ثانیه به مقام دوم رسید و یکی از رکوردداران دوی ماراتن به نام دنیس کیمه تو از کنیا نیز مقام سوم را کسب کرد.

کیپچوگه درباره این مسابقه گفت: این یک مسابقه بزرگ و شبیه به بازی‌های المپیک بود. وقتی تنها ۵۰۰ متر از مسابقه باقی مانده باشد و تو در کنار کسی مثل کیپسانگ بدوی یعنی در یک مسابقه بزرگ حضور داری. فکر می‌کنم که من را دست کم گرفت. این مسابقه خوب بود.

در مسابقه زنان نیز تیگسیت توفا توانست با زمان ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه مسیر را به پایان برساند. او در این باره گفت: من همیشه آرزو داشتم که در ماراتن لندن مقام بیاورم. نمی‌توانم بگویم که چقدر خوشحالم. من احساس کردم که مسابقه بسیار آرام است تا زمانی که به پایان نزدیک شدیم. در آخر مسابقه خودم را به زور جلو می‌بردم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.