نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه شاهدیم هر فردی در فوتبال ما سلام و علیک می‌کند سازمان امور مالیاتی نسبت به وی واکنش نشان داده در حالی که به هزاران میلیارد فرار مالیاتی کاری ندارد.
محمود اسلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اظهار نظر اخیر حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه هر کسی در فدراسیون فوتبال نمی‌تواند از کی‌روش حمایت کند برود و اینکه به طور غیر مستقیم وی و دبیرکل فدراسیون فوتبال را خطاب قرار داده، اظهار داشت: من همیشه از حضور و ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی استقبال کرده‌ام و این موضوع در مصاحبه‌هایم کاملا مشهود است. مبنای بحث‌های ما در این خصوص مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است بنابراین منطقی نیست که از صحبت‌های اعضای هیئت رئیسه برداشت‌های شخصی شود.

وی افزود: هر کسی که می‌گوید من یا اسدی مخالف ادامه همکاری و ماندن کی‌روش بوده‌ایم کافی است به مصوبه سه هفته قبل هیئت رئیسه فدراسیون و امضاهایی که اعضا در مورد ادامه همکاری کی‌روش کردند رجوع کند و پاسخ خود را بگیرد. اگر هم انتقاداتی از کی‌روش مطرح شده نباید به گونه‌ای جو سازی شود که در آینده امکان انتقاد از وی وجود نداشته باشد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما به فوتبال به صورت یک بسته نگاه نمی‌شود و هر فردی به سلیقه خود به یک موضوع نگاه کرده و اظهار نظر می‌کند.به عنوان مثال تا زمانی که صداوسیما حق پخش منصفانه فوتبال را ندهد و حتی به قرارداد ۲۵ یا ۲۶ میلیاردی خود که یک دهم حق واقعی فوتبال هم نیست پایبند نباشد و تحریم‌ها به قوت خود باشد فدراسیون منابع مالی چندانی ندارد. متعاقب چنین مسائل زنجیرواری را شاهد خواهیم بود که فدراسیون فوتبال هم نمی‌تواند مالیات کی‌روش را بدهد و در نتیجه کی‌روش هم بهم می‌ریزد و یا خیلی از مسائل و مشکلات دیگر پیش می‌آید.

اسلامیان ادامه داد: اینکه ما این بسته مشکلات را رها کرده و فقط یک نفر را بخواهیم مقصر بدانیم اوضاع به همین شکل باقی خواهد ماند. در حال حاضر باید ببینیم که به دلیل بلاتکلیفی چه بلایی بر سر استقلال و پرسپولیس آمده است، با این شرایط به خاطر همین جایگاه‌هایی که دو تیم دارند باید دست مسئولان، کادرفنی و بازیکنان این دو تیم را بوسید. با این بلاتکلیفی که این دو باشگاه حتی از فردای خود هم بی‌خبرند بزرگترین مدیران، بازیکنان و مربیان هم نمی‌توانند کار تاثیرگذاری انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید در مزایده سوم، سرخابی‌ها به فروش بروند، عنوان کرد: به اعتقاد من یکی از مشکلات اصلی واگذاری استقلال و پرسپولیس برای واگذاری به بخش خصوصی این است که صدا و سیما حق پخش واقعی فوتبال را پرداخت نمی‌کند ضمن اینکه حق کپی رایت هم رعایت نمی‌شود. در شرایط فعلی هر یک از این دو باشگاه حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارند. مگر بخش خصوصی بدون دریافت حق پخش واقعی چقدر می‌تواند در این فوتبال از طریق برند درآمدزایی کند؟ این موضوع باعث می‌شود بخش خصوصی که این دو باشگاه را می‌گیرد سال به سال از نظر تراز مالی منفی شود. مگر آن بخش خصوصی چند سال می‌شود با گرفتن وام یا کمک از این طرف و آن طرف سرپا بماند و دوام بیاورد؟

اسلامیان افزود: در شرایط فعلی تنها راه نجات این است که شرکت‌های بزرگ برای خرید این دوباشگاه پا پیش بگذارند. باید این دو باشگاه به کسانی داده شود که صلاحیت فنی و مالی داشته و بدهکار بانکی نباشند. با شرایط فعلی دو باشگاه، اگر خودروسازان برای خرید این دو باشگاه پا پیش گذارند باید دست آنها را بوسید. این حرف من به معنای مخالفت با بخش خصوصی نیست بلکه منظورم این است که آقایانی که مدعی خرید دوباشگاه هستند آیا حاضرند سالی حدود ۴۰ میلیارد تومان تراز مالی‌شان منفی شود؟ ضمن اینکه همه نوع استفاده را از این دو باشگاه می‌کنند و بعد از چند سال ساک خود را به بهانه آنکه به صرفشان نبود، نشد، دولت همکاری نکرد و موانع وجود دارد پرسپولیس و استقلال را  با مشکلات و بدهی مضاعف رها می‌کنند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در مورد آخرین وضعیت تعیین سرپرست تیم ملی و دستیار ایرانی کی‌روش عنوان کرد: فردا نشست هیئت رئیسه برگزار خواهد شد که به احتمال فراوان کی‌روش هم در این نشست حضور خواهد داشت. یکی از مباحثی که در این جلسه مطرح می‌شود بحث دستیار ایرانی کی‌روش و سرپرست تیم ملی است. هنوز در این خصوص چیزی مشخص نیست و من از مطرح شدن نام امیر عابدینی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرپرستی تیم ملی اطلاعی ندارم.

وی در خصوص آخرین وضعیت مالیاتی کی‌روش اظهار داشت: مالیات واقعی کی‌روش یک میلیارد و صد میلیون تومان است نه ۲ میلیارد که فدراسیون فوتبال باید آن را پرداخت کند. متاسفانه شاهدیم که هر فردی در فوتبال ما سلام و علیکی می‌کند و رسانه‌ای می‌شود سازمان امور مالیاتی نسبت به وی واکنش نشان داده و روی آن تمرکز می‌کند در حالی که به هزاران میلیارد فرار مالیاتی در کشور کاری ندارد. بحث مالیات کی‌روش را مطرح می‌کنند تا به دنبال آن ۱۰ مصاحبه انجام دهند.

اسلامیان افزود: من از علی طیب‌نیا، وزیر محترم اقتصاد خواهش می‌کنم به این موضوع توجه کند که فدراسیون فوتبال به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند منابع مالی خود را از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کند، یا صدا و سیما حق پخش را پرداخت نکرده است. آیا از این مطالب اطلاعی ندارند؟ برای چه در چنین شرایطی اینقدر به فوتبال این مملکت فشار می‌آورند و زمینه‌ای فراهم می‌کنیم که معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بیش از ۱۰ مصاحبه در این خصوص انجام دهد؟

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )