سرمربی بانوی‌ پیر با انتقاد از رویکرد شاگردانش در مصاف با تورینو، اعتراف کرد که آنها کار را برای خودشان سخت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، یوونتوس در هفته سی‌و‌دوم سری A ایتالیا در شرایطی که می‌توانست یک گام دیگر خودش را به کسب چهارمین قهرمانی متوالی نزدیک کند، اتفاقی تلخ را تجربه کرد. بانوی پیر که میهمان همشهری‌اش، تورینو بود در بازی که گل نخستش را هم به ثمر رسانده بود در نهایت با نتیجه ۲ بر یک تن به شکست داد و بعد از ۲۰ سال در دربی تورین موسوم به دربی دلاموله، مغلوب شد.

در تحمیل این شکست به بانوی‌پیر، فابیو کوالیارلا، مهاجم تورینو که فصل گذشته نیمکت‌نشینی‌های پیاپی در یوونتوس حوصله‌اش را سر برده بود و از جمع راه‌‌راه‌پوشان به همسایه ارغوانی پوش ملحق شد، بیشترین سهم را داشت. او نه تنها یکی از گل‌های تورینو را زد بلکه پاس گل دیگر را هم به دارمیان داد.

ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس در خصوص سومین شکست این فصل تیمش در سری A به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: در قیاس با بازی‌های اخیر‌مان، در این بازی عملکرد بهتری داشتیم. ما در ضربات آخرمان کمی بدشانس بودیم و متأسفم که از این دیدار نتوانستیم نتیجه مثبتی بگیریم چرا که به نظر من حق یووه نتیجه‌ای بهتر از این بود، البته همه چیز هم به ضرر ما تمام نشد چون لاتزیو (رده‌دومی) با کیه‌وو مساوی کرد.

آلگری افزود: زمانی که گل نخست را زدیم به دنبال دردسر می‌گشتیم در حالی که باید از این کار اجتناب می‌کردیم. تورینو در لاک دفاعی فرو رفته بود و فقط می‌خواست حفظ توپ کند. اگر بیش از اندازه ریسک نمی‌کردیم هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد. ما فضا را برای ضدحملات تورینو باز گذاشتیم و نباید این کار را انجام می‌دادیم، البته خودمان هم موقعیت‌های گلزنی فراوانی داشتیم و بدشانس بودیم چون ۳ مرتبه ضربات‌مان به تیرک دروازه خورد.

سرمربی ایتالیایی بانوی‌ پیر که تیمش هفته آینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید با رئال مادرید بازی کند، در خصوص استفاده از سیستم چرخشی برای دربی تورین و استراحت دادن به بازیکنانی مانند آندره‌آ بارتزالی، جورجو کیه‌لینی و کارلوس توس در شبی که کلودیو مارکیزیو هم محروم بود، عنوان کرد: من فکر نمی‌کنم که این تغییر دلیل شکست ما بوده باشد. ما فقط به صبر و حوصله نیاز داشتیم و نباید برای رخنه به دفاع تورینو شتاب‌زده عمل می‌کردیم. بالعکس باید صبر می‌کردیم که تورینو به زمین ما بیاید.

آلگری در ادامه تأکید کرد: زمانی که شما باید هر ۳ روز یک مرتبه به میدان بروید، خیلی اهمیت دارد که به خوبی حفظ توپ کنید و انرژی‌تان را حفظ کنید. اگر شما در نتیجه بازی پیش باشید و صاحب توپ، آن وقت موقعیت‌های گلزنی خود‌به‌خود ایجاد می‌شوند. چیزی که در این بازی مرا واقعاً ناراحت کرد این بود که ۲ گل خوردیم و در بازی قبلی هم یک گل دیگر دریافت کردیم. حق ما باختن در این بازی نبود اما نباید فراموش کنیم که در یکی از بازی‌های اول فصل هم بد بازی کردیم اما در دقیقه ۹۱ گل زدیم به همین دلیل فوتبال غیرقابل توضیح است.

در حاشیه دربی تورین یک سری اتفاقات جنجالی رخ داد. اتوبوس حامل بازیکنان یوونتوس از سوی هواداران تورینو با سنگ، فشفشه و بطری‌ مورد هدف واقع شد. در سکوها هم پرتاب یک فشفشه مشتعل از سوی هواداران یوونتوس، ۱۱ هوادر تورینو را مجروح کرد که جراحت ۲ تن از آنها نسبت شدید گزارش شده است.

آلگری در این باره هم گفت: فقط می‌توانم بگویم که باید از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم. من واقعاً ناراحتم چون در زمین، ما یک بازی زیبا و تماشاگرپسند را دیدیم اما در خارج از آن صحنه‌هایی را دیدیم که با ماهیت واقعی فوتبال ایتالیا فاصله زیادی دارد. این وضعیت باید ارتقا پیدا کند تا بچه‌ها و خانواده‌ها دوباره بتوانند به ورزشگاه‌ها برگردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.