قائم مقام باشگاه پرسپولیس با عذرخواهی از هواداران پرسپولیس گفت: خانزاده باید پاسخگوی رفتار زشت خود باشد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین نژادفلاح در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الله خطیب در ورزشگاه شهید شیرودی در جمع خبرنگاران گفت: تواضع و فروتنی و اهداف ورزشی مرحوم خطیب در مواقعی که مدیریت باشگاه پرسپولیس و فدراسیون کشتی را برعهده داشت، ستودنی بود و توانست اقدامات خوبی را در ورزش کشور انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که در نهایت پرسپولیس اولین امتیازش را با برانکو ایوانکوویچ کسب کرد و چه نظری در این باره دارد، تصریح کرد: برانکو مربی بزرگی است و واقعا بزرگی کرد که خواهش مرا پذیرفت و در این مقطع هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. مربیان بزرگ اصولا در شرایط بحرانی تیم‌ها کارشان را آغاز نمی‌کنند و زمانی سرمربیگری تیمی را می‌پذیرند که فصل تمام شده و زمان نقل و انتقالات باشد.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: بار دیگر باید از برانکو تشکر کنم که بزرگواری کرد و خواهش مرا پذیرفت و او در حقیقت فرصت مناسبی نداشته تا بتواند تیم را در اختیار داشته و آنطور که می‌خواهد بازیکنان را آماده کند.

نژادفلاح درباره اینکه برانکو، پیام صادقیان را به دلیل بی‌انضباطی در اختیار باشگاه قرار داده است، گفت: من کاری به صادقیان ندارم و تابع تصمیم سرمربی تیمم هستم. اگر برانکو تصمیم به اخراج ۱۱ بازیکن هم بگیرد من به تصمیم او احترام خواهم گذاشت.

وی درباره حرکت ناپسند محمدرضا خانزاده و درگیری او با یک هوادار در قطر و استفاده از الفاظ ناشایست خاطرنشان کرد: هواداران سرمایه واقعی پرسپولیس هستند و من بابت رفتار ناپسندی که خانزاده داشت از همه آنها و جامعه ورزش عذرخواهی می‌کنم. کاری که خانزاده انجام داد واقعا جای دفاع ندارد. هیچ بازیکنی نباید به خودش اجازه دهد به هوادار توهین کند، مخصوصا اگر بازیکن باشگاه پرسپولیس باشد. من بابت این بی‌حرمتی بار دیگر از هواداران عذرخواهی می‌کنم.

نژادفلاح درباره اینکه چرا در باشگاه پرسپولیس با بازیکنان خطاکار برخورد جدی نمی‌شود گفت: من بار دیگر این جمله خود را تکرار می‌کنم که اگر برانکو تصمیم بگیرد ۱۱ بازیکن را اخراج کند، به خواسته او عمل خواهیم کرد. درباره بازیکنان خطاکار باید ببینیم برانکو چه تصمیمی می‌گیرد و ما آن را اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه چرا باشگاه پرسپولیس با خانزاده آنطور که باید برخورد نکرد، گفت: همانطور که گفتم در این مورد باید کادر فنی تصمیم بگیرد. در واقع کمیته انضباطی باشگاه در خصوص خانزاده تصمیم می‌گیرد و این کمیته متشکل از اعضای کادر فنی و سرپرست تیم هستند. کمیته انضباطی تیم ما کدخدامنشی تصمیم نمی‌گیرد و به راحتی از کنار مسائل نمی‌گذرد.

نژادفلاح در پاسخ به این سوال که باشگاه پرسپولیس اصلا کمیته انضباطی دارد و با توجه به تغییرات مداوم در این باشگاه چه افرادی این کمیته را تشکیل می‌دهند، گفت: همانطور که گفتم ما چنین تصمیمات را به کادر فنی و سرپرستی سپرده‌ایم. هر اتفاقی در تیم رخ دهد خوردبین، برانکو و باقری درباره بازیکن خطاکار تصمیم لازم را خواهند گرفت.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا اخراج ۱۲ بازیکن از پرسپولیس در پایان فصل حقیقت دارد یا خیر، گفت: الان زمان پرداختن به این مسائل نیست. در پایان فصل کادر فنی با بررسی تمام شرایط لیست خرید و خروجی خود را در اختیار باشگاه قرار خواهد داد تا برای رسیدگی به آن اقدام شود. در حال حاضر هیچ لیستی در اختیار باشگاه قرار داده نشده است و تمام مسائل عنوان شده فقط گمانه‌زنی است.

نژادفلاح با تاکید بر اینکه باشگاه پرسپولیس به کادر فنی تیمش پرداختی نداشته است گفت: ما باید قدردان برانکو و دستیارانش باشیم که از کشور دیگر آمده‌اند و زمان زیادی از شروع کارشان می‌گذرد آن هم در حالی که پرداختی به آنها نداشته‌ایم. این کار مربی بزرگمان را فراموش نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر به مربیان تیممان پرداختی داشته باشیم.

وی در رابطه با حضور محمدرضا خانزاده در مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الله خطیب و اینکه خیلی‌ها این اقدام او را عوام فریبی عنوان می‌کنند، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم اینطور باشد. خانزاده همشهری مرحوم خطیب است و احتمالا به این خاطر در این مراسم حاضر شده است.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در واکنش به این موضوع که خانزاده از کاشانی خواسته وساطت کند تا ماجرای او فیصله پیدا کند، اظهار داشت: با تمام احترامی که برای حبیب کاشانی قائل هستم باید به خانزاده بگویم قبل از اینکه از کسی درخواست کند، باید پاسخگوی رفتار زشت و ناپسند خود باشد. این بازیکن باید قبل از هر چیزی یاد بگیرد که از چه کسی درخواست بخشش داشته باشد چون در باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته خواهد شد که او چه وضعیتی پیدا می‌کند. او بعد از این کار از کاشانی که بزرگ من است و دیگر دوستان درخواست وساطت داشته باشد.

نژادفلاح در واکنش به این موضوع که حرکت خانزاده بسیار زشت بوده اما تاکنون هیچ واکنشی از سوی باشگاه پرسپولیس در خصوص این قضیه شاهد نبوده‌ایم، گفت: کار بد، بد است و چنین کارهایی قابل دفاع نیست. ما بی‌تفاوت از کنار این مسئله عبور نکرده‌ایم. اگر برداشت و قضاوت رسانه‌ها این است که ما کوتاهی کرده‌ایم از رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم. رعایت اصول اخلاقی و پهلوانی در راس ورزش ما قرار دارد و در تمدن اسلامی و ایرانی بداخلاقی و بدرفتاری جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به مزایده سوم واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: باز هم تاکید می‌کنم نباید در واگذاری این دو باشگاه شتابزده عمل شود. حرف من این است که چرا خصوصی‌سازی تیم‌های لیگ برتری را از دو تیم پرسپولیس و استقلال شروع می‌کنند؟ البته من موافق ماده ۴۴ قانون اساسی هستم و معتقدم همه تیم‌ها باید خصوصی شوند اما قبل از هر چیز باید مقدمات لازم برای واگذاری دو باشگاه فراهم شود و بلایی که سر دو باشگاه پاس و راه‌آهن آمد بر سر این دو باشگاه بزرگ نیاید.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: در حال حاضر فردی توان خرید این دو باشگاه را دارد و نهایتا ۵ سال بتواند در این دو باشگاه هزینه کند اما اگر بعد از این مدت او دیگر نخواست هزینه‌ای در این دو باشگاه انجام دهد آن وقت چه کسی پاسخگو است؟ آیا آن زمان آن فرد حاضر خواهد شد باشگاه را به قیمت واقعی به فروش برساند؟ چنین آینده‌ای پیش‌بینی نشده و همین مسئله در سرنوشت دو باشگاه بزرگ ابهام ایجاد می‌کند.

نژادفلاح در واکنش به این موضوع که پرسپولیس در سال‌های اخیر با ضعف مدیریت مواجه بوده و همین مسئله بیشتر به این تیم ضربه زده است، گفت: اطلاعات شما کامل نیست که این قضاوت را می‌کنید. من تاکید می‌کنم موافق صددرصد خصوصی‌سازی باشگاه‌ها هستم اما حرف کلی‌ام این است که باید مقدمات لازم برای واگذاری دو باشگاه بزرگ فراهم شود. در فوتبال ما این تجربه ثابت شده که با خصوصی‌سازی باشگاه همه چیز درست نمی‌شود. چرا باید در واگذاری باشگاه‌ها از استقلال و پرسپولیس شروع کنند؟ لیگ ما ۱۵ تیم دیگر دارد که خصوصی نیستند و چرا از باشگاه‌های دیگر شروع نمی‌کنند؟ آزمون و خطا را نباید برای این دو باشگاه بگذارند. پیش از این در باشگاه راه‌آهن و پاس شاهد خصوصی‌سازی بودیم و دیدیم چه سرنوشتی برای این دو تیم رقم خورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.