آقای خاص در ادامه جنگ لفظی خود با آرسن ونگر، انتقاد او از شیوه بازی چلسی را با یادآوری ناکامی طولانی مدت سرمربی فرانسوی‌‌ها برای کسب جام پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، کنفرانس خبری پس از بازی تساوی بدون گل تیم‌های آرسنال و چلسی در ورزشگاه امارات لندن فرصت دیگری به ژوزه مورینیو داد تا از سبک بازی تیمش دفاع کند.

مورینیو در پاسخ به انتقاد آرسن ونگر و بسیاری دیگر که سبک بازی چلسی را کسل کننده توصیف کرده‌اند، جنگ لفظی به راه انداخت و گفت که کسل کننده شیوه بازی تیم او نیست، بلکه انتظار مدت طولانی آرسنالی‌ها برای کسب جام است.

چلسی با یک بازی تدافعی مستحکم که در آن کاپیتانش، جان تری به قول مورینیو بهترین بازی عمرش را انجام داد، آرسنال را در خانه متوقف کرد اما سبک بازی‌اش برای ونگر چندان خوشایند نبود و او بار دیگر از بی‌میلی چلسی برای ارائه بازی‌ هجومی انتقاد کرد و گفت که چلسی برای دفاع کردن به خانه آرسنال رفته بود.

پیش از این و بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی نیز هواداران آرسنال با سر دادن شعار «کسل کننده، کسل کننده» اعتراض خود را به نحوه بازی چلسی نشان دادند. با این حال مورینیو که در ترکیب تیمش یک مهاجم نوک تخصصی نداشت، مانند همیشه از سبک بازی تیمش دفاع کرد و برای جواب دادن به آرسنالی‌ها ناکامی ۱۱ ساله آنها برای قهرمانی در لیگ برتر را به یاد‌شان آورد.

مورینیو گفت: به نظر من کسل کننده ۱۰ سال جام نبردن است. این کسل کننده است. شما هوادار یک تیم هستید و همچنان منتظر قهرمانی و این انتظار ادامه دارد و دارد و دارد اما دریغ از یک قهرمانی در لیگ برتر. پس این است که کسل کننده است. شاید هم هواداران آن شعار را برای ما سر نمی‌دادند. شاید آنها از آرسنال می‌خواستند که بازی را ببرد چون در خانه بود و مهاجم نوکش (اولیویه ژیرو) را از زمین بازی بیرون کشید. شاید هواداران آرسنال می‌خواهند دنی ولبک و ژیرو را کنار هم در خط حمله ببینند.

آقای خاص ادامه داد: تیمی که آن را کسل کننده می‌دانید، تیمی است که از نظر بیشترین گل زده در لیگ برتر رده دوم را دارد و بهترین تفاضل گل. تنها منچسترسیتی این فصل بیشتر از ما گل زده است. حقیقت را که بگویی مردم عاشق آن می‌شوند اما شما باید حقیقت را بگویی. اگر واقعیت را بگویی در دنیای واقعی قدم می‌گذاری و مردم طرفدارات می‌شوند. به همین خاطر فکر می‌کنم که ما گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌ایم و در مقطعی که نه دیه‌گو کاستا و نه لویی رمی آماده‌اند و فقط یک مهاجم داریم، باید به شیوه‌ای کار کنیم که از بازی‌های پیش‌رو بهترین نتایج را بگیریم. به همین دلیل ما کمی شیوه بازی‌‌مان را تغییر داده‌ایم و این روزها مانند قبل گل نمی‌زنیم.

مورینیو که تیمش برای کسب عنوان قهرمانی ۵ امتیاز دیگر می‌خواهد، در ادامه از عملکرد جان‌تری تمجید کرد و اظهار داشت: در رختکن به جان تری گفتم که عملکردش در این بازی عالی بود و به نظر من بهترین بازی که تاکنون انجام داده است. این بهترین بازی عمر جان‌تری بود. کارش حیرت‌آور بود.

سرمربی چلسی اضافه کرد: یادم هست که تری در یکی دیگر از بازی‌هایش در هایبوری در فصل اول حضورم در چلسی هم به همین اندازه خوب بود اما در این بازی کارش را تمام و کمال انجام داد چون دست حریف را به خوبی می‌خواند، هم‌تیمی‌هایش را به خوبی پوشش می‌داد و پاس‌های حریف را قطع می‌کرد. در کل می‌توانم بگویم که تیم استثنایی بازی کرد اما جان یک سر و گردن بالاتر از همه بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.