سران باشگاه یوونتوس در بیانیه‌ای درگیری هواداران این تیم با هواداران تورینو که به مجروح شدن ۱۱ هوادار انجامید را محکوم کردند.
به گزارش ایسنا، بیانکونری هفته سی و دوم رقابت های لیگ فوتبال ایتالیا را با شکست در داربی شهر تورین به پایان برد. این تیم که شانس نخست کسب قهرمانی در فصل جاری است و در حالی که تصور می‌شد با کسب یک پیروزی ساده مقابل تورینو رقیب همشهری، یک گام به اسکودتو نزدیک می‌شود، با نتیجه دو بر یک باخت.

آندرا پیرلو که به تازگی از آسیب دیدگی بازگشته است، در دقیقه ۳۵ یوونتوس را در خانه حریف پیش انداخت اما متئو دارمیان ۴۵ و فابیو کوالیارلا ۵۷ برای تورینو گلزنی کردند تا تیمشان را پیروز این دیدار سنتی کنند.

پس از این دیدار، یووه با ۷۳ امتیاز همچنان صدر جدول را از آن خود کرده و تورینو هم با ۴۷ امتیاز به رتبه هشتم رسیده است.

پس از برگزاری داربی دلا موله، اتوبوس حامل بازیکنان یوونتوس با سنگ و موارد آتش زا مورد اصابت قرار گرفت به شکلی که شیشه اتوبوس به خاطر برخورد سنگ سوراخ شد.

پیش از آغاز این مسابقه، هواداران یوونتوس مواد آتش‌زایی را به سمت هواداران تورینو پرتاب کردند که پس از انفجار، اشیائی نیز به سمت هواداران تیم میزبان پرتاب شد.

باشگاه یوونتوس پس از این دیدار بیانیه‌ای را در سایت خود منتشر کرد: «باشگاه فوتبال یوونتوس تمامی رفتارهای خشونت آمیز هواداران را به شدت محکوم می‌کند. چه این رفتارها از سوی هواداران بیانکونری باشد و چه از سوی هواداران تورینو. از مسئولان قضایی ورزش هم می‌خواهیم با تمامی عاملان این اتفاق برخورد مشابهی داشته باشند. اتفاق‌هایی که افتاد، واکنش‌هایی را از سوی دنیای فوتبال می‌طلبد. از رسانه‌ها نیز به عنوان پیش قدم در اینگونه مسایل می‌خواهیم به شکل معمول واکنش خود را نشان دهند.»

جوزپه ماروتا، مدیر باشگاه یوونتوس پیش از این دیدار، رسانه‌ها به خصوص نشریه گازتا دلو اسپورت را به استفاده از جملاتی متهم کرده بود که به خشونت‌های این دیدار دامن زد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.