سرمربی منچستریونایتد از این که بازیکنانش انگیزه لازم برای پیروزی مقابل اورتون را نداشتند، انتقاد کرد.
به گزارش ایسنا، شیاطین سرخ در هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس با نتیجه سه بر صفر در خانه اورتون شکست خوردند.

جیمز مک کارتی (۵)، جان استونز (۳۵) و کوین میرالاس (۷۴) برای اورتون گلزنی کردند تا این تیم را ۴۴ امتیازی کرده و به رتبه دهم جدول رده بندی برسانند. منچستریونایتد هم با ۶۵ امتیاز رده چهارم را در اختیار دارد.

لوییس فان‌خال تاکید کرد زمانی که شاگردانش پیش از این دیدار مشغول گرم کردن بودند، احساس کرده است اوضاع خوبی بر تیم حاکم نیست اما برای سر و سامان دادن به اوضاع کمی دیر بوده است. سرمربی هلندی یونایتدها در این زمینه گفت: این نخستین بار از زمان مربیگری من در منچستریونایتد بود که می‌دیدم انگیزه و تلاش برای رسیدن به گل در شاگردانم کمتر از بازیکنان حریف بود. در ورزش، یک تیم همواره با حریفش مورد مقایسه قرار می‌گیرد و به همین دلیل است که می‌گویم بازیکنانم در بهترین شرایط خود قرار نداشتند. من و دستیارانم یعنی رایان گیگز و آلبرت استویونبرگ در زمان تمرین بازیکنان پیش از آغاز مسابقه احساس کردیم اوضاع مثل همیشه نیست. شاید بگویید اگر این موضوع را متوجه شدید، باید کاری برای از رفع آن انجام می‌دادید اما باید بگویم برای این که بتوانیم کاری از پیش ببریم، کمی دیر شده بود. برای این که در یک مسابقه بتوان به آنچه می‌خواهید برسید، باید خودتان را از دو یا سه روز زودتر آماده کنید. فکر می‌کنم اورتونی‌ها این کار را انجام داده بودند و به همین خاطر هم در این دیدار به پیروزی رسیدند.

فان‌خال افزود: وقتی زمان زیادی توپ را در اختیار دارید، باید بدانید که خیلی ساده هم می‌توانید توپ را از دست بدهید. به همین خاطر باید بدانید در نبردهای تن به تن در میانه زمین باید حواستان خیلی جمع باشد. وقتی پس از گذشت چهار دقیقه می‌بینید دروازه‌تان باز شده و در سه رویارویی تن به تن بازیکنان‌تان توپ را از دست داده‌اند، نمی‌دانید چه کنید. در نیمه نخست موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردیم. فکر می‌کنم پنج موقعیت گلزنی خوب داشتیم اما نتوانستیم دروازه اورتون را باز کنیم. شوت‌هایی هم به سمت دروازه حریف زدیم اما به هیچ وجه نمی‌توانستیم با آن شوت‌ها دروازه اورتون را باز کنیم.

سرمربی پیشین بارسلونا و بایرن‌مونیخ نتوانست دلیلی برای نمایش بسیار بد شاگردانش در گودیسون پارک بیاورد. دلیل این امر شاید این بود که بازیکنان منچستریونایتد پس از آن که موفق شدند خودشان را به میان چهار تیم بالای جدول تحمیل کنند، مغرور شده و دیگر علاقه‌ای برای ادامه موفقیت‌هایشان نداشتند. فان‌خال اما قول داد نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از رخ دادن چنین نتیجه‌هایی در دیدارهای باقی مانده تیمش جلوگیری کند.

او در این زمینه گفت: هیچ کس نمی‌تواند دلیل اصلی اتفاقی را که برای بازیکنانم در رویارویی با اورتون افتاده است، بگوید. کار سختی است. فکر می‌کنم باید به این مساله نگاه کرد و فقط از آن درس گرفت. بازیکنان اورتون با انگیزه بسیار بالایی در زمین حاضر بودند که به راحتی برای همه کسانی که این بازی را تماشا کردند، قابل تشخیص بود. بازیکنانم در جلسات تمرینی عالی بودند. شاید افتی که داشتیم به این خاطر بود که در ۶ یا ۷ مسابقه اخیر خیلی خوب بودیم و بازیکنان فکر می‌کردند در این دیدار هم به طور اتوماتیک نمایش خوبی خواهند داشت اما این اتفاق نیفتاد.

فان‌خال ادامه داد: برای آن که یک تیم بتواند نمایش خوبی داشته باشد، باید این انگیزه در بازیکنان وجود داشته باشد تا برای کسب توپ‌های مختلف در زمین بدوند. باید برای پیروزی بجنگند. بارها گفته‌ام اگر بازیکنان یک تیم تا پایان مسابقه برای رسیدن به پیروزی بجنگند، یک مربی نمی‌تواند چیزی بیش از آن بخواهد. من سرمربی منچستریونایتد هستم و بازیکنان نیز صحبت‌های مرا در زمین به اجرا درمی‌آورند. آنها باید به حرف‌های من فکر کنند و این توانایی را داشته باشند که با همکاری یکدیگر به نتیجه برسند. امیدوارم از این دست اتفاق‌ها دیگر در تیم من رخ ندهد اما به عنوان یک مربی می‌دانم که باز هم رخ می‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.