ولادیمیر کلیچکو از عنوان خود در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای جهان دفاع کرد.
به گزارش ایسنا، این بوکسور ۳۹ ساله اوکراینی در رقابت با برایان جنینگز آمریکایی به زحمت توانست به پیروزی برسد و از عنوان سال گذشته خود در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای قهرمانی جهان دفاع کند. کلیچکو با امتیازهای ۱۱۶ بر ۱۱۱، ۱۱۶ بر ۱۱۱ و ۱۱۸ بر ۱۰۹ توانست حریفش را را در نیویورک شکست دهد. او در پایان این مبارزه بسیار نزدیک عنوان کرد: "برایان جنینگز برایم دردسر زیادی ایجاد کرد. او بسیار سختکوش است. دست‌های سریعی دارد و ورزشکار بسیار خوبی است. از این گذشته او در تمام طول مسابقه حرف زد!"

این شصت و چهارمین برد کلیچکو در شصت و هفتمین رقابت حرفه‌ای‌اش بود.

جنینگز هم پس از باخت به حریف اوکراینی عنوان کرد: "این نتیجه را قبول ندارم." او از این شکست که به خاطر امتیازهای رقیب رقم خورده بود به شدت عصبانی بود: "در برابر مشت‌های او به خوبی گارد گرفته بودم. ضربه سختی به من وارد نشده بود."

۱۸ هزار تماشاگر در ورزشگاه گاردن مبارزه این دو بوکسور را از نزدیک تماشا کردند.

کلیچکو که سابقه قهرمانی در المپیک ۱۹۹۶ آتالانتا را دارد، با هجدهمین عنوان قهرمانی خود را به جو لوئیس (۲۵ قهرمانی) و لری هولمز (۲۰ قهرمانی) نزدیک کرد. برادر کوچک‌تر ویتالی کلیچکو در یازده سال گذشته طعم شکست را نچشیده است. او همچنین در ۹ سال گذشته به طور پیاپی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان بوده است.

این ورزشکار ۱۹۸ سانتیمتری قرار است در سپتامبر ۲۰۱۵ با تایسون فری رقابت داشته باشد. این بوکسور بریتانیایی در ۲۴ مسابقه قبلی خود شکست‌ناپذیر بوده و ۱۸ بار هم حریفانش را ناک‌اوت کرده است! رقابت بزرگ بعدی هم سال آینده خواهد بود که کلیچکو باید برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش با دئونتای وایلدر از آمریکا رقابت داشته باشد و کمربند قهرمانی WBC را که در سال‌های گذشته از آن ویتالی کلیچکو بود به خانواده بازگرداند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.