یوسین بولت از کوتاه بودن محرومیت دوپینگ تایسون گای انتقاد کرد و این محرومیت کوتاه مدت را احمقانه دانست.
به گزارش ایسنا، یوسین بولت دارنده ۶ طلای المپیک درباره محرومیت دوپینگ تایسون گای گفت: او باید از دوومیدانی اخراج شود و تنها یک سال محرومیت برای او احمقانه‌ترین چیزی است که تاکنون شنیده‌ام.

گای در سال ۲۰۱۳ به دلیل استفاده از مواد استروئید آنابولیک به مدت یک سال از سوی آژانس ضد دوپینگ آمریکا محروم شد.

گای احتمالا بعد از گذراندن یک سال محرومیت خود، در مسابقه‌های جهانی امسال حاضر خواهد شد و با بولت مسابقه خواهد داد.

با این حال بولت از این مسئله ناراحت است. او در این باره افزود: من بسیار از این قضیه ناراحتم. او به این دلیل که با مسئولان رایزنی کرد و جزئیات قضیه را گفت تنها یک سال محروم شد. محرومیت یک ساله گای این پیام را به دیگران می‌هد که دوپینگ کنید و بعد هرچه می‌دانید را به ما بگوید تا ما میزان محرومیت شما را کم کنیم! این احمقانه‌ترین چیزی است که تا به حال شنیده‌ام. پیامی که باید به وزرشکاران بدهیم این است که اگر دوپینگ کنید از ورزش شما را بیرون می‌کنیم. من منتظر مسابقه دادن با تایسون نیستم. این مسئله بسیار من را اذیت می‌کند. من نگران اینکه او من را شکست بدهد نیستم.

بولت همچنین گفت: او دونده‌ای بود که من را تحریک می‌کرد تا بهتر کار کنم. اینک یک دفعه متوجه شدم او دوپینگ کرده است مثل این می‌ماند که مادر و پدری بفهمند فرزندشان کار بدی انجام داده و آن‌ها را سرخورده کرده است. من الان فکر می‌کنم که او من و ورزش را سرخورده کرده است. باید ورزشکاران را ترساند تا به تبعات کارهایشان توجه کنند. اگر تنها یک جریمه سبک برای آن‌ها در نظر بگیریم چه اهمیتی برای آن‌ها خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.