سرمربی اسطوره‌ای تیم فوتبال منچستریونایتد می‌گوید منتظر روزی است که یک مربی رکورد قهرمانی‌هایی را که او با شیاطین سرخ برجای گذاشته است، بکشند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرالکس فرگوسن می‌گوید امیدوار است روزی فرا برسد که یک مربی بتواند رکورد قهرمانی‌‌هایی را که او در ۲۷ سال مربیگری‌اش در اولدترافورد برجای گذاشت، بشکند.

فرگوسن که دو فصل پیش بازنشسته شد به همراه منچستریونایتد ۳۸ عنوان قهرمانی کسب کرد و به همین سبب موفق‌ترین سرمربی در تاریخ فوتبال بریتانیاست اما او می‌گوید ترجیح می‌دهد که یک مربی از راه برسد و رکورد او را ارتقا دهد.

فرگوسن ۷۳ ساله گفت: در زمان مربیگری‌ام، ما یک روند فوق‌العاده برای کسب موفقیت‌های مختلف داشتیم و جام‌های فراوانی کسب کردیم اما من واقعاً امیدوارم که یکی بیاید و رکوردم را بشکند، این را واقعاً می‌گویم. دوست دارم یک مربی دیگر بیاید و در ۲۵ سال ۴۵ قهرمانی برای تیمش کسب کند. هیچ چیز بیشتر از این مرا خوشحال نمی‌کند. می‌پرسید چرا؟ چون این بخشی از زنجیزه غذایی این باشگاه است. اول سر مت بازبی بزرگ بود و پس از او نوبت من شد. حالا دوست دارم که یکی بیاید و سالیان سال با منچستریونایتد جام کسب کند، چون منچستریونایتد در موفقیت و قهرمانی خلاصه می‌شود.

در حال حاضر هدایت شیاطین سرخ بر عهده لوئیز‌ فن‌خال است اما این مربی هلندی در حال حاضر ۶۴ ساله است و به همین دلیل فرگوسن فکر نمی‌کند که فن‌خال آن کسی باشد که می‌تواند جای او را به عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ منچستریونایتد بگیرد.

فرگی درباره بهترین لحظاتی که در دوران مربیگری‌اش در منچستریونایتد تجربه کرده است، هم گفت: بهترین لحظاتی که در زمان مربیگری‌ام در منچستریونایتد داشتم و هرگز آنها را از یاد نمی‌برم، زمان‌هایی بود که تیم گل‌های دقیقه آخری می‌زد. من خودم را مسئول شاد برگشتن تمام هواداران منچستریونایتد به خانه‌های‌شان می‌دانستم و به همین دلیل زمانی که آنها برای تماشای بازی به ورزشگاه می‌آمدند، هیچ چیز مانند گل‌های دقیقه آخری خوشحال‌شان نمی‌کرد. منظور من فقط فینال لیگ قهرمانان سال ۱۹۹۹ نیست (دیداری که در آن من‌یونایتد در دقایق پایانی باخت یک بر صفر برابر بایرن مونیخ را با پیروزی ۲ بر یک عوض کرد و قهرمان شد). تعداد دفعاتی که ما در دقایق پایانی گل زدیم و بازی را بردیم باور نکردنی بود.

فرگوسن افزود: تأثیر این گل‌های دیرهنگام روی بازیکنان آنقدر زیاد بود که من هنوز آن را به یاد دارم. یادم می‌آید بعد از آن بازی‌هایی که با گلی دیرهنگام برنده می‌شدیم، وقتی به رختکن می‌رفتم، بازیکنان را در حال پرش روی زمین و هوا و در آغوش گرفتن یکدیگر می‌دیدم. هواداران با روحیه و لبخند به لب ورزشگاه را ترک می‌کردند. تأثیری که آن گل‌ها روی هواداران می‌گذاشت و خاطرات فوق‌العاده که به لطف آنها برایم شکل گرفت، آنها را به بهترین بخش از دوران مربیگری من تبدیل کرد.

سرمربی اسطوره‌ای شیاطین سرخ می‌گوید بنیاد موفقیت‌هایی که در این تیم کسب کرد، شیوه صحیح مدیریت فردی او در رختکن تیم بوده است.

وی تصریح کرد: یک بار یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد از من پرسید مؤثرترین مهارت مدیریتی که در زمان مربیگری‌ام در منچستریونایتد داشتم، چه بوده است؟ به او گفتم یک چیز ساده: من اسم همه را می‌دانستم. من حتی نام مسئولان خدماتی، مسئولان زمین چمن و تمام افرادی را که در بخش‌های مختلف فعالیت داشتند، می‌دانستم. اینکه شما آنها را با اسم‌شان صدا بزنید و هر روز مثلاً بگویید «صبح بخیر کلیر یا صبح بخیر رابرت» خیلی مهم است، چون آنها می‌فهمند که برای شما مهم هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.