سرمربی آبی‌و‌اناری‌پوشان از پیروزی تیمش در دربی کاتالونیا و تثبیت جایگاه مردانش در صدر جدول رده‌بندی لالیگا ابراز رضایت کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بارسلونا در هفته سی‌و‌سوم لالیگا میهمان همشهری خود، اسپانیول بود که با تحمیل شکست ۲ بر صفر به این تیم آن هم در دیداری که از دقیقه ۵۴ آن با اخراج جوردی آلبا ۱۰ نفره به کارش ادامه داد، یک هفته دیگر به صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی رقابت‌ها ادامه داد.

لوئیس انریکه، سرمربی بارسا نیمه اول این بازی که در آن گل‌های مسی و نیمار بیست‌و‌ششمین برد این فصل کاتالان‌ها را در لالیگا به ثبت رساند، به عنوان بهترین نمایش تیمش در فصل جاری توصیف کرد. او در خصوص اهمیت کسب پیروزی در این بازی هم گفت: بارسلونا همچنان دارد به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. نیمه اول این بازی از حیث تسلط بر تمام ابعاد بازی، بهترین نمایش ما در این فصل بود. ما در نیمه زمین اسپانیول تملک توپ فراوانی داشتیم و به خوبی به حریف فشار آوردیم.

وی افزود: ما توپ را به شیوه‌ای هدفمند و برای رسیدن به گل در زمین بازی به گردش درآوردیم. اگر در تمام بازی‌‌ها چنین عملکردی داشته باشیم، شانس خود را برای کسب پیروزی بسیار افزایش خواهیم داد. در نیمه دوم بازی هم بسیار خوب کار کردیم و با وجود ۱۰ نفره شدن، آنقدرها تحت فشار قرار نگرفتیم.

انریکه در پاسخ به این سؤال که آیا کورس قهرمانی تمام شده است و باید بارسا را قهرمانی لالیگا دانست، اظهار داشت: زندگی ما با نگاه کردن به آینده نمی‌گذرد. چیزی که الان اهمیت دارد امتیازاتی است که داریم و امتیازاتی است که از باید از پیروزی در بازی‌های بعدی‌مان کسب کنیم. هنوز پنج بازی دیگر باقی مانده است و همه آنها بسیار مهم هستند.

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد اینکه تیمش سخت‌ترین بازی‌‌های خود را پشت سر گذاشته است، عنوان کرد: در بازی‌ها باید نشان دهیم که کدام یک برای ما آسان‌‌ترند و کدام یک سخت‌تر. کنترل لیگ هنوز در دست ماست و این یک اتفاق مثبت است. در این بازی کار ما سخت بود، چون دربی بود و حریف، همشهری‌مان. در ادامه فصل با همان رویکردی به کارمان ادامه می‌دهیم که تاکنون داشته‌ایم و در حساس‌ترین مقطع فصل هم فلسفه بازی ما تغییر نمی‌کند.

کاهش تمرکز بازیکنان بارسلونا موضوع دیگری بود که انریکه به سؤالی درباره آن اینگونه پاسخ داد: من نگران این موضوع که بازیکنانم تمرکزشان را از دست بدهند نیستم. می‌دانیم که هر بازی می‌تواند خطرناک باشد. اگر پیش از بازی برابر مالاگا (در ماه فوریه) به کسی می‌گفتید که ما در خانه به این تیم می‌بازیم هیچکس باور نمی‌کرد. به همین دلیل می‌گویم که کار ما از الان تا پایان فصل سخت خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.