مدافع استقلال می‌گوید وقتی این تیم نتیجه نمی‌گیرد همه مقصر هستند.
هاشم‌ بیک‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط این روزهای باشگاه استقلال اظهار کرد: ما اوایل فصل نتایج خیلی خوبی گرفتیم و روزهای خوبی را داشتیم اما در ادامه نتایج تیم ضعیف شد. ابتدای فصل درباره قراردادها و مبالغ آن به صورت شفاف با مدیر باشگاه صحبت کردیم و طبق برنامه قرار بود مطالبات‌مان پرداخت شود اما در میانه فصل باشگاه نتوانست به تعهدات خود عمل کند و همین موضوع سبب شد تاثیر منفی این قضیه روی تیم اثرگذار شود.

وی افزود: ما خودمان از این نتایج ناراحت هستیم اما هواداران هم حق دارند که از ما ناراحت باشند. به اعتقاد من همه هواداران استقلال این افرادی نیستند که به ورزشگاه می‌آیند. خیلی‌ها ناراضی هستند اما همه چیز را درک می‌کنند و هیچ اعتراضی به ما ندارند. امیر قلعه‌نویی درست می‌گوید و من حرف‌های او را تایید می‌کنم. مشکلات زیادی به تیم ما ضربه زده است. از ابتدای فصل مصدومیت بازیکنان، کامل نبودن تیم و همین طور مسائل و مشکلات مالی و چند مشکل دیگر روی نتایج تیم تاثیرگذار بوده است. وقتی تعداد مشکلات زیاد می‌شود، روی تمرکز بازیکنان تاثیرگذار است و در نهایت روی نتایج تیم اثر می‌گذارد.

بیک‌زاده خاطرنشان کرد: هواداران بدانند ما کم‌کاری نکرده‌ایم و برادری‌مان را ثابت و به عشق استقلال بازی کردیم. البته در نتایج ما بدشانسی هم تاثیرگذار بوده است. همه بدانند بازیکنان استقلال بدون هیچ چشم‌داشتی برای موفقیت استقلال تلاش می‌کنند اما بدشانسی‌ها و مشکلات موجود در نتایج ما اثرگذار بوده است. ما سالی که قهرمان شدیم در ۷ یا ۸ بازی فقط با یک گل به برتری رسیدیم و در نهایت هم قهرمان شدیم اما امسال توپ‌هایمان هم به گل تبدیل نمی‌شود و با بدشانسی مواجه هستیم.

مدافع تیم استقلال در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باشگاه در ابتدای فصل به تعهدات مالی خود عمل می‌کرد افزود: ما بازیکنان برای استقلال کم نمی‌گذاریم. باشگاه هم باید به تعهداتش عمل کند. نه کادر فنی، نه بازیکنان نه هیچ کس دیگری برای استقلال کم نمی‌گذارند اما باشگاه در میانه فصل به تعهدات خود عمل نکرد. این گونه موضوع‌ها در روحیه بازیکن تاثیرگذار است. در آن سال‌هایی که من در سپاهان بودم و به قهرمانی رسیدیم همه شرایط برای رسیدن به قهرمانی مهیا بود. خود امیر قلعه‌نویی هم در آنجا بود و شرایط را می‌دید. این موضوع خیلی به موفقیت یک تیم کمک می‌کند. من خودم یک بار به خاطر مشکل مالی که داشتم تمرکزم را از دست دادم و به خاطر این موضوع خیلی اذیت شدم. به جای اینکه تمام توانم در اختیار استقلال باشد فکرم درگیر مشکلات مالی‌ام بود.

وی در پاسخ به این سوال که نقش کادر فنی را در کسب نتایج ضعیف استقلال چقدر می‌دانید گفت: من با این کار که امیر قلعه‌نویی همه نتایج ضعیف را به گردن بگیرد موافق نیستم. به نظر من همه افراد در نتایج ضعیف مقصرند. از بازیکن گرفته تا کادر فنی یا حتی مدیریت باشگاه هم در نتایج ضعیف مقصر هستند. امیر قلعه‌نویی بدون گرفتن حتی یک ریال پول برای موفقیت استقلال تلاش می‌کند اما بعضی از کارشناسان او را دلیل ناکامی استقلال می‌دانند. ما امسال به خاطر مشکلات زیادی که داشتیم سال سختی را پشت سر می‌گذاریم اما امیدوارم هواداران از تیم ما حمایت کنند. هواداران واقعی استقلال شرایط را درک می‌کنند.

بیک‌زاده اضافه کرد: هم هوادار حق دارد ناراحت باشد و هم ما که از شعارهای آن‌ها ناراحت باشیم. آن‌ها به ورزشگاه می‌آیند و بدون اینکه بدانند بازیکن چه مشکلاتی دارد همیشه توقع کسب پیروزی دارند.

او با اشاره به موضوع خصوصی‌سازی باشگاه استقلال اظهار کرد: وقتی بحث خصوصی‌سازی مطرح شد هر کسی از راه می‌رسید لگدی به تیم ما می‌زد. این موضوع تیم ما را بلاتکلیف کرده است. اسپانسر باشگاه هم به خاطر همین موضوع کنار کشیده و هیچ کمکی به تیم ما نمی‌کند.

بیک‌زاده همچنین درباره رفتن چند بازیکن از جمع آبی‌پوشان هم گفت: در نیم فصل به خاطر مشکلات مالی که داشتیم، چند بازیکن خوب‌مان همچون آندرانیک تیموریان از جمع ما جدا شدند. در ادامه باشگاه به خاطر همین مشکلات مالی نتوانست بازیکنان مد نظر کادر فنی را جذب کند. شما این مشکلات را با نتایج نیم فصل دوم مقایسه کنید. می‌بینید چقدر این موضوع روی نتایج تیم ما تاثیر گذاشته است. همه مشکلات ناشی از این بود که باشگاه نتوانست به تعهدات مالی خود عمل کند. البته می‌دانم این صحبتی که من مطرح می‌کنم دلیل نمی‌شود که ما نتیجه نگیریم اما روی نتایج تاثیرگذار است.

او خاطرنشان کرد: امیدوارم سه بازی باقی مانده را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا بتوانیم آبرومند لیگ را به پایان ببریم. ما امیدمان این است که بتوانیم حداقل سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم. درست است که کارمان سخت است اما با حمایت هواداران می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط فصل بعد در استقلال می‌ماند گفت: الان زود است بخواهم درباره این مسئله صحبت کنم. فعلا تمرکزم روی سه بازی باقی مانده است. پس از پایان فصل درباره این مسئله تصمیم‌گیری می‌کنم.

مدافع استقلال تاکید کرد: سال قبل هم ما مشکلات مالی داشتیم و همین موضوع ما را از قهرمانی دور کرد. پارسال تعدادی از بازیکنان پول می‌گرفتند اما تعدادی دیگر هیچ دریافتی نداشتند. فکر می‌کنم عدالت در این قضیه رعایت نشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.