خیلی وقت است که در باشگاه پرسپولیس شاهد بی‌انضباطی بازیکنان هستیم اما هیچ وقت از سوی مسئولان باشگاه با بازیکنان خاطی برخورد نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته فیلم کوتاهی به سرعت فضای مجازی را تسخیر کرد،‌ ویدئویی که در آن محمد رضا خانزاده مدافع پرسپولیس پس از بازی این تیم مقابل لخویای قطر و پس از اعتراض یک هوادار، به او حمله‌ور می‌شود و پس از درگیری فیزیکی شروع به گفتن ناسزاهایی می‌کند که شنیدنش هم باعث شرم است.

بعد از شاهکار چند ثانیه‌ای خانزاده حالا نوبت مکانی می‌رسد تا وارد معرکه شود و به پشتیبانی «رفیقش» دنبال هوادار کند تا او را ادب کند! باز جای شکرش باقی است که کریم باقری سریع وارد معرکه می‌شود و با تشر از «بزرگان!» پرسپولیس می‌خواهد تا بی‌خیال هوادار شوند.

پیش از این هم سابقه داشته که بازیکن با هوادار درگیر شود که رسانه‌ای‌ترین آن مربوط به درگیری شیث رضایی با یک هوادار پرسپولیس بود اما سابقه نداشته که یک بازیکن معمولی به صورت مداوم به یک هوادار در خارج از کشور الفاظی بگوید که نمی‌شود حتی به آنها فکر کرد.

برای ریشه‌یابی این مسئله باید کمی به عقب برگردیم. تمرین پرسپولیس است و بازیکنان در حال فوتبال درون تیمی هستند که تیم خانزاده و عباس‌زاده گل می‌خورد، عباس‌زادهِ مهاجم دست به کمر ایستاده ولی خانزاده که به شدت در پرسپولیس احساس بزرگی می‌کند به مهاجم تیمش اول اعتراض می‌کند و سپس ناسزا می‌گوید و کار بالا می‌گیرد. البته از سوی مسئولان تیم و باشگاه هیچ جریمه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود!

چند روز بعد خانزاده به خاطر یک تکل از سوی علی علیپور سمت مهاجم جوان می‌رود و بزگوارانه! یک سیلی نثار او می‌کند تا در نقش بزرگِ تیم بازیکن جوان را تنبیه کند! دقیقاً در همین روز خانزاده که متوجه رسانه‌ای شدن حرکت زشتش می‌شود رو به خبرنگاران الفاظ ناشایستی را به کار می‌گیرد اما باز هم هیچ برخوردی با او نمی‌شود. در مورد سوشا مکانی و حواشی او هم که دیگر نیازی به توضیح نیست. مکانی همین چند وقت پیش به خاطر اینکه در ترکیب اصلی حضور نداشت بدترین الفاظ و ناسزاها را نثار حمید درخشان کرد و هفته بعد به خاطر احتیاج در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور پیدا می‌کند.

از این نوع حواشی در این فصل و مخصوصاً‌ نیم فصل دوم در پرسپولیس زیاد بوده اما هیچ وقت از سوی باشگاهی که پیشوند «فرهنگی» دارد هیچ برخوردی صورت نگرفت تا بازیکنان هر روز سرکش‌تر، یاغی‌تر و بی‌ادب‌تر شوند. البته در سیستمی که برای مدیرش فقط و فقط نتیجه‌گیری مهم است باید این اتفاقات رخ بدهد، برای آقای مدیر و کارنامه‌اش فقط نتیجه حرف اول و آخر را می‌زند و همین مسئله بستر را برای بازیکن مستعد فراهم می‌کند تا هرچه می‌خواهد انجام دهد.

نکته جالب اینجاست که پس از این اتفاق تلخ مدیران پرسپولیس زبان به دهان می‌گیرند و چیزی نمی‌گویند یا برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس در تماس با خبرنگاران می‌خواهند آنها بی‌خیال ماجرا شوند اما نمی‌شود از این مسئله حرفی نزد. مسئله‌ای که بسیار قابل تأمل است، این است که بزرگان تاریخ باشگاه پرسپولیس هم اکنون در این باشگاه حضور دارند و انتظار می‌رود حداقل آنها با اینگونه رفتارها برخورد کنند.

این اصلاً خوب نیست که در پرسپولیس هر روز شاهد یک درگیری و حاشیه باشیم، اصلاً‌ خوب نیست بازیکن پرسپولیس به جای هنرنمایی در زمین خارج از زمین و مقابل هواداران و خبرنگاران هنرنمایی کند و هر روز یک حاشیه جدید درست کند. شاید اگر در همان مورد اول برخورد مناسبی از سوی باشگاه صورت می‌گرفت و اولین بازیکن خاطی به سزای کارش می‌رسید این حواشی پیش نمی‌آید اما امان از احتیاج؛ به قول معروف « آنچه شیران را کند روباه مزاج، احتیاج است، احتیاج است، احتیاج...»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۶ )