مدافع اسبق تیم ملی گفت: فکر کنم کی‌روش به این نتیجه رسیده که باید از فوتبال ایران برود و به همین منظور خودش بهانه‌تراشی می‌کند.
صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌در مورد اینکه آیا با شرایط به وجود آمده با کی‌روش وضعیت تیم ملی نگران‌کننده نیست، گفت: در مجموع فکر می‌کنم وضعیت کلی تیم ملی نگران‌کننده است چه با وجود کی‌روش و چه بی وجود او. اگر قرار است فوتبال‌مان به صورت ریشه‌ای درست شود باید به زمان‌هایی برگردیم که بازیکن خلاق و لژیونرهای زیادی در فوتبال اروپا داشتیم.

وی ادامه داد: مگر تا همین چند سال پیش بازیکنانی مثل مهدوی‌کیا، باقری، پاشازاده، دایی، عزیزی و منصوریان را در فوتبال اروپا نداشتیم؟ معتقدم باید دوباره به آن روزها برگردیم. بنابراین با وضعیتی که داریم اینکه کی‌روش باشد یا نباشد هیچ تأثیری روی فوتبال ما ندارد. حتی اگر گواردیولا و مورینیو هم باشند اگر ابزاری برای موفقیت نباشد، هیچ پیشرفت و توفیقی حاصل نخواهد شد.

ورمرزیار،‌گفت: حتی اگر کی‌روش مانند لامبورگینی باشد وقتی که امکانات ما در حد یک پیکان است چطور می‌توان توقع پیشرفت داشت و این در حالی است که می‌توان با همین امکانات حتی یک مربی داخلی را به خدمت گرفت.

وی تصریح کرد: اگر نمی‌توانیم دیگر به گرد کره و ژاپن برسیم باید حداقل مثل امارات عمل کنیم و ببینیم چطور یک تیم با یک مربی ایرانی الاصل سوم آسیا شد. آنها برای تیم ملی خود آکادمی ساخته و برای پیشرفت روی فوتبال پایه‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کردند و اینطور نبود که بخواهند فقط با یکسری آدم خواست کار کنند.

مدافع سابق تیم ملی با انتقاد از حضور دورگه‌ها در فوتبال ایران گفت:‌ این دسته از بازیکنان چه سودی برای فوتبال ما داشتند‌؟ فقط یک سرمایه‌گذاری بزرگ کردیم که به تیم ملی بیایند و امروز شاهدیم که جز یکی دو نفر سایر آنها به درد بخورد نبودند. بنابراین باید روی جوان‌ها و بازیکنان امید سرمایه‌گذاری اصلی را از این پس آغاز کرد.

وی یادآور شد: به طور مثال اگر در جام ملت‌ها منتظری و خسرو حیدری مصدوم نمی‌شدند آیا بازیکنانی مثل پورعلی گنجی و وریا غفوری می‌توانستند آنطور درخشان ظاهر شده و در حد پدیده تیم ملی در این رقابت‌ها عمل کنند بنابراین ما چنین بازیکنانی در فوتبالمان داریم فقط یک چشم بینا و یک فدراسیون با کمیته جوانانی قوی می‌خواهد تا آنها را کشف کند. در حال حاضر باید سه تیم ملی داشته باشیم اما برای همان یک تیم ملی همه به دنبال لژیونرها می‌گردیم.

ورمرزیار گفت: الآن شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم به راحتی از مرحله اول مقدماتی جام جهانی عبور کنیم اما باید برای دور بعدی از حالا روی پایه‌ها کار کنیم چرا که با این وضعیت در مرحله بعد احتمال صعودمان پایین می‌آید.

مدافع هافبک چپ اسبق استقلال در پاسخ به این سؤال که با این شرایط بهتر است کی‌روش بماند یا برود، گفت: خیلی زیاد برای او وقت گذاشتیم؛‌ نزدیک به 5 سال به او وقت دادیم و 5 سال از او حمایت کردیم اما جهش فوق‌العاده و پیشرفت زیادی را در فوتبالمان ندیدیم و هیچ استعدادی هم در این مدت رو نشد در حالیکه امارات توانست در همین مدت با یک فوتبال قابل قبول روی سکوی آسیا برود.

وی افزود: زیاد روی کی‌روش وقت گذاشته‌ایم و اگر او می‌خواست جواب بدهد تا به حال در این 5 سال این اتفاق افتاده بود.

ورمرزیار در پاسخ به این سؤال که چرا مردم تا این اندازه او را دوست دارند، گفت:‌ وقتی یک آدم از طریق شبکه‌های تلویزیونی مورد حمایت قرار می‌گیرد این امر خیلی تعجب‌آور نیست. به طور مثال نظرسنجی گذاشته‌اند که کی‌روش بماند یا برود؟‌ اما من با احترام به نظر مردم معتقدم که در این خصوص کمیته فنی باید نظر بدهد نه اذهان عمومی و عموم نمی‌توانند در مورد کارهای تخصصی و فنی نظر بدهند.

وی در پایان گفت: فکر کنم خودم کی‌روش هم به این نتیجه رسیده که باید از فوتبال ایران برود و به همین منظور خودش بهانه‌تراشی می‌کند اما درست هم نیست که یک آدم که هنوز در فوتبال ما است با هر لحنی که دلش می‌خواهد در مورد پایین و بالای ورزش ما صحبت کند. اگر او می‌توانست طی 5 سال گذشته تیم ملی را درست می‌کرد اما این اتفاق نیفتاد و شاید امروز یک شوک بتواند به آینده تیم ملی کمک کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۲ )