سرمربی آتلتیکو مادرید تاکید کرد حذف تمامی تیم‌های انگلیسی از رقابت‌های این فصل اروپا از به صدا درآمدن زنگ خطر برای آنها نشان دارد.
به گزارش ایسنا، تمامی تیم‌های انگلیسی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند. چلسی مقابل پاری‌سن‌ژرمن حذف شد. منچسترسیتی را بارسلونا از این جام کنار زد و آرسنال هم مقابل موناکو زانو زد. لیورپول هم در مرحله گروهی از این جام کنار رفته بود.

سیمئونه در این مورد گفت: تعجب می‌کنم که هیچ تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد. تیم‌های انگلیسی پتانسیل بسیار بالایی دارند؛ هم از نظر حضور بازیکنان بزرگ و هم از نظر مالی. حقیقت اما این است که تیم‌های انگلیسی اکنون در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا حضور ندارند. این یک زنگ خطر برای روسای لیگ برتر انگلیس است و باید به دنبال چرایی این ماجرا باشند. برخلاف قدرت مالی بسیار بالایی که در لیگ انگلیس وجود دارد و بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا نیز در این لیگ بازی می‌کنند، چلسی با اختلاف بسیار زیادی بهترین تیم در انگلیس است و هیچ تیمی از این کشور هم در اروپا حاضر نیست.

سیمئونه افزود: بر این باورم که به خاطر وضعیت مالی خوب باشگاه‌های انگلیسی آنها این توانایی را دارند که بازیکنان بزرگی را به ترکیب خود اضافه کنند اما این شرایط در فوتبال اسپانیا وجود ندارد. در این لیگ دو تیم حضور دارند که شرایط خوبی دارند: رئال مادرید و بارسلونا. ما در آتلتیکو مادرید با این دو تیم می‌جنگیم و قصد داریم در لیگ قهرمانان اروپا هم جام را بالای سر ببریم. این دو تیم همواره در بین هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا حاضر هستند. به شکل معمول آنها به جمع چهار تیم هم می‌رسند. به همین خاطر باید بگویم کار ما برای مقابله با آنها بسیار سخت است. قهرمانی آتلتیکو مادرید در فصل گذشته لیگ فوتبال اسپانیا یک دستاورد بزرگ برای ما بود، زیرا توانستیم با وجود این دو تیم جام قهرمانی را از آن خودمان کنیم.

سیمئونه که از زمان حضور روی نیمکت روخی بلانکو تحول بزرگی در این تیم ایجاد کرده است، در ادامه خاطرنشان کرد: بدون شک قهرمانی در لیگ اسپانیا کار بسیار سخت‌تری نسبت به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. در اروپا باید با تیم‌های مختلف در یک دیدار رفت و برگشت مبارزه کنیم اما این در حالی است که در لیگ باید فقط با دو تیم بزرگ رقابت کنیم. ما باید با این دو تیم در چهار مسابقه رقابت کنیم و در صورت پیروزی شاید بتوانیم جام بگیریم. در فصل جاری هم تیم‌های با کیفیتی در اروپا باقی مانده‌اند. یوونتوس تیم بسیار خطرناکی است. آنها بسیار خوب هستند و هر زمانی که به مراحل بالای لیگ قهرمانان می‌رسند، بسیار پیچیده می‌شوند و رویارویی با آنها بسیار دشوار می‌شود. تاریخ نشان داده هر تیمی در اروپا با آنها رو‌به‌رو می‌شود، باید آمادگی بسیار بالایی داشته باشد، زیرا آنها حریفی بزرگ و سخت هستند.

سیمئونه ادامه داد: یوونتوس در خط دفاع عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این تاریخچه یووه است. ساختار تیمی آنها همواره بر اساس یک دفاع عالی بوده است که پس از آن، به خط حمله زهردار و ضدحمله‌های خطرناک می‌رسد. سرعت و قدرت آنها در چیزی است که این تیم را رو به جلو می‌برد. باید تکرار کنم یوونتوس در این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا - با این که چند هفته از لیگ ایتالیا باقی مانده و تقریبا عنوان قهرمانی در لیگ فوتبال ایتالیا را هم کسب می‌کند - حریفی بسیار سخت و پیچیده به شمار می‌رود. پورتو هم در لیگ قهرمانان امسال عالی کار کرده و تیم شگفتی ساز بوده است. فوتبالی که ارائه می‌کند عالی و بازی شناور آنها بسیار جذاب است. آنها تیمی تهاجمی هستند و شکست دادنشان کاری دشوار است. کارهایی که این تیم در رقابت‌های اروپایی این فصل انجام داده، نشان از آن دارد که این تیم تا چه حد فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.