آنقدر مربیان استقلال به بهانه‌های مختلف از آندرانیک تیموریان گلایه کردند تا او بالاخره سکوت خود را شکست.
کاوه علی اسماعیلی - خبرگزاری خبرآنلاین؛آندو به حدی ناراحت و شاکی بود که در این مصاحبه حرف‌های قابل توجهی به زبان آورد.او در ابتدا به ما گفت: «من در این مدت كه از استقلال جدا شده‌ام، سكوت كامل در پیش گرفتم تا خدای ناكرده باعث حاشیه‌سازی برای باشگاه استقلال نباشم اما مثل اینكه سكوت من برای آقایان طور دیگری تعبیر شده و هر چه دل‌شان می‌خواهد علیه من به زبان می‌آورند.»

او افزود: «من نفهمیدم چرا شاهرخ بیانی باید علیه من حرف بزند. منی كه همیشه به او احترام گذاشتم اما وقتی شنیدم بیانی گفته آندو چون پول نمی‌گرفت، برای استقلال بازی نمی‌كرد، واقعاً عصبانی شدم. این ضربه‌ای بود كه از رفاقت با بیانی خوردم. آقایان به خاطر پول توجیبی نباید هر حرفی به زبان بیاورند. اصلاً من چه تقصیری دارم كه در این شرایط استقلال نتیجه نمی‌گیرد. چرا كادر فنی این تیم همیشه به دنبال مقصر است تا باخت‌هایش را توجیه كند؟ چرا این اتفاقات رخ می‌دهد؟»

این بازیكن كه در تراكتور به دوران اوجش برگشته، افزود: «چرا هر بازیكنی از استقلال می‌رود، باید مورد هجمه انتقادات كادر فنی ناكام این باشگاه قرار بگیرد؟ یعنی فرهاد مجیدی، مهدی رحمتی، جواد نكونام، من و هر كسی كه از استقلال جدا شد باید این فشار را تحمل كند؟ در این مدت من به احترام هواداران استقلال كوچك‌ترین حرفی نزدم اما به وضوح مشخص است برخی می‌خواهند مرا رودرروی هواداران قرار بدهند. اصلاً چه دلیلی داشت این طور در مورد من قضاوت شود؟ مگر من بازیكنی حاشیه‌ساز برای استقلال بودم كه حالا رفتنم باید با چنین حواشی‌ای مواجه شود؟ احساس می‌كنم عده‌ای با خط گرفتن از آقایان در حال برچسب زدن روی من هستند تا بگویند آندو بازیكنی پولكی است ولی نمی‌دانند دیگر مردم فوتبال را به خوبی می‌فهمند و تشخیص می‌دهند ایراد از كجاست. یعنی مجیدی، رحمتی، نكونام، من و همه آنهایی كه از این تیم جدا شدند، بازیكنان بدی بودند اما آقایان فقط به درد استقلال می‌خوردند؟»

این بازیكن گفت: «من می‌گویم مردم دلایل جدایی من از استقلال را می‌دانند ولی دوباره تأكید می‌كنم به خاطر پول هرگز استقلال را ترك نكردم بلكه فقط به خاطر رفتار آقایان بود. من از استقلال جدا شدم چون فهمیدم ممكن است به خاطر برخی رفتارها، شخصیتم تخریب شود. آقایان شخصیت مرا نشانه گرفته بودند. خیال می‌كردم اگر از استقلال جدا شوم، دیگر كسی كاری به كار من ندارد ولی حالا می‌بینم آنها تلاش می‌كنند روی من برچسب بزنند كه به خاطر پول از این تیم جدا شدم در حالی كه دلیل جدایی من كاملاً مشخص است. سكوت كرده بودم ولی دیگر سكوت جایز نیست. چرا باید حرف‌ها و تهمت‌های بی‌اساس را تحمل كنم؟ اولین بار كه نیست. یكی دیگر از مربیان این تیم قبلاً گفته بود آندرانیك می‌خواهد كاری كند كه سرمربی استقلال جام نگیرد و به قهرمانی نرسد! من از آن‌ فرد می‌پرسم مگر بنده جادوگر هستم كه چنین حرفی بزنم؟ اصلاً مگر یك بازیكن می‌تواند در مورد تیمی كه در آن بازی می‌كند، این طور نظر بدهد؟ آقایان فكر كرده‌اند فقط خودشان فوتبال می‌فهمند. بروید بین مردم و از آنها بپرسید مشكل استقلال از كادر فنی است یا بازیكنان؟ مگر همین بازیكنان در تیم ‌ملی فوتبال بازی نمی‌كنند؟ پس چرا آنجا عملكردشان فوق‌‌العاده است و در استقلال به این شكل كار می‌كنند؟ بهتر است به جای تهمت زدن به امثال من و بازیكنان دیگر كه از تیم جدا شده‌ایم، آقایان با واقعیت كنار بیایند و متوجه شوند ناكامی‌های استقلال به خاطر عملكرد مربیان این تیم است.»

تیموریان با اشاره به اینكه همیشه به تیم‌هایی كه پیراهنش را می‌پوشد، تعصب دارد، گفت: «امیدوارم آقایانی كه به من انگ پولكی بودن می‌زنند، یادشان باشد به خاطر استقلال از یك میلیارد و دویست میلیون تومان در یك فصل و یك میلیارد تومان در فصل دیگر گذشتم. امیدوارم آقایان فراموش نكرده باشند با مصدومیت برای استقلال بازی كردم. خدا كند یادشان نرفته باشد یك روز پس از بازگشت به همراه تیم‌ ملی و با وجود خستگی شدید ایستادم و برای استقلال بازی كردم. من اگر دنبال پول بودم، اول فصل و با آن شرایط قراردادم را تمدید نمی‌كردم. اگر دنبال پول بودم، وقتی استقلالی‌ها مدام تماس می‌گرفتند، قیمت را بالا می‌بردم. من در هر بازی با تمام وجودم برای این تیم و موفقیتش جنگیدم، درست همین كاری كه در تبریز و با پیراهن تراكتورسازی انجام می‌دهم اما در ناكامی استقلال فقط بازیكنان مقصر نیستند بلكه مسائل دیگری هم در میان است. باید بپذیرید كه مردم این روزها فوتبال را مثل مربیان آنالیز می‌كنند و تمام مشكلات یك تیم را می‌شناسند. هواداران استقلال هم باهوش هستند و به خوبی درك می‌كنند مشكل استقلال از بازیكنانش نیست بلكه از كادر فنی است. تا امروز سكوت كردم و حرفی نزدم اما آقایان نگذاشتند به سكوتم ادامه دهم. حالا باید همه چیز را بگویم تا مردم با چهره این آقایان بیشتر آشنا شوند.»

آندو افزود: «اگر من بازیكنی بودم كه دنبال پول می‌رفتم، حتماً در فصل قبل غوغا به پا می‌كردم. آقایان در قرارداد ۵ میلیارد تومانی من دست بردند و آن را خراب كردند اما من هیچ حرفی نزدم و باز هم بدون كوچك‌ترین حاشیه‌ای به كارم ادامه دادم. اگر غیر از این است، بیایند و ثابت كنند كه چه زمانی گفته‌ام قرارداد ۵ میلیاردی من خراب شده است؟ در ابتدای همین فصل با قراردادهای متمم، با من و چند بازیكن دیگر بازی كردند و پذیرای كارهای پشت پرده خود نبودند. اگر می‌خواستم به خاطر پول برای استقلال حاشیه بسازم یا بازی نكنم، این همه دلیل داشتم اما چه زمانی حرف زدم؟ كی اعتراض كردم؟ حالا چرا باید یك عده كه از دیگران خط می‌گیرند، چنین حرف‌هایی به زبان بیاورند؟ خدا را شكر دیگر همه چهره واقعی و عیار فنی آقایان را فهمیده‌اند. این همه به بازیكنان و افراد مختلف تهمت زدند اما در نهایت چه شد‌؛ مثلاً هواداران متوجه نشدند چه مسائلی در میان است. كاش به جای این همه تهمت زدن به افراد مختلف، آقایان به خودشان می‌آمدند و كمی دور و برشان را نگاه می‌كردند كه فوتبال عوض شده و دیگر مثل گذشته نیست كه با حرف زدن بتوان هواداران را فریب داد. الان تماشاگران و هواداران استقلال همه اتفاقات را رصد می‌كنند و همه چیز را به خوبی می‌دانند. كسی كه بگوید آندو پولكی است، رحمتی دنبال پول بود، نكونام چون پول نگرفت از استقلال رفت، فرهاد مجیدی فلان و بهمان بود، از نگاه هواداران واقعی استقلال خودش متهم می‌شود نه آن بازیكنان. مردم همه چیز را می‌دانند و در جریان اتفاقات پشت پرده هم هستند، با این حرف‌ها چه كسانی را می‌خواهند فریب بدهند؟» 

از او در مورد شادي گل‌هايش پرسيديم كه انگار طعنه زدن به ‌فرد خاصي است اما آندو پاسخ داد: «من اين شادي گل‌ها را براي دل خودم انجام مي‌دهم اما دليل شادي گل‌هايم به كسي مربوط نيست كه بخواهند در مورد اين شادي‌ها هم موضع بگيرند.» تيموريان در نهايت گفت: «دليل نتيجه نگرفتن استقلال بازيكنان نيستند، اشكالات جاي ديگري است. هواداران مي‌دانند چه كساني براي استقلال با جان و دل كار كردند و چه كساني فقط دنبال جايگاه و مقام در اين تيم هستند. امروز به آقايان مي‌گويم اگر بابت حرف‌ها، تهمت‌ها و برچسب‌هايي كه زدند، سند و مدرك نداشته باشند و نتوانند ثابت كنند از طريق مراجع قضايي پيگيري مي‌كنم تا جاي ديگري پاسخگوي تهمت‌هاي‌شان باشند. مقابل تمام اتهامات لب از لب باز نكردم ولي اينجا ديگر پايان خط است. من ديگر نمي‌نشينم كه ديگران به من تهمت بزنند. بيايند در مراجع قضايي و بگويند چرا اين حرف‌ها را در مورد من زده‌اند؟ مگر من مقصر ناكامي‌هاي تيم بودم؟ حالا كه در استقلال بازي نمي‌كنم چرا اين طور به من حمله مي‌كنند و بعد از هر باخت، براي آنكه ذهن هواداران را از شكست و ناكامي استقلال منحرف كنند، عليه من صحبت مي‌كنند؟ من كه مي‌دانم همه اين حرف‌ها، خط و خط‌بازي‌هاي ‌فرد ديگري است اما از اين به بعد سكوت نخواهم كرد. من براي همه هواداران استقلال احترام قائلم و طرفداران واقعي اين تيم مي‌دانند عاشق استقلال هستم ولي ديگر سكوت جايز نيست. نمي‌توانم بنشينم و ببينم كه يك عده با زير پا گذاشتن وجدان خود به من چنين تهمت‌هايي را مي‌زنند.»
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵۰ )