رئیس فدراسیون فوتبال تایلند تاکید کرد که حضور ایران در جام جهانی برزیل یک افتخار بزرگ برای فوتبال آسیا بود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وورای ماکودی رئیس فدراسیون فوتبال تایلند پس از دیدار امروز با علی کفاشیان، گفت: فدراسیون فوتبال ایران از قدرت‌های بزرگ آسیا به شمار می‌رود و نقش مهمی در فوتبال قاره دارد. ما هر زمانی که نیاز داشته باشیم به ایران می‌آییم و از علی کفاشیان کمک می‌خواهیم. اکنون به ایران آمده‌‌ام تا از کفاشیان قول بگیریم تا در انتخابات AFC از من پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: به کفاشیان گفتم که کار کردن در فوتبال ساده نیست، برای اینکه پیشرفت کنید باید زحمت زیادی بکشید و اکنون فوتبال ایران بسیار شناخته شده است و نقش مهمی را در فوتبال قاره ایفا می‌کند. در فوتبال شما نمی‌توانید همه بازی‌ها را ببرید چون اینگونه هیچ‌کس با شما بازی نمی‌کند اما در تایلند مردم انتظار دارند که ما در همه بازی‌ها پیروز شویم؛ به آنها گفتیم این کار شدنی نیست اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم. تلاشی که ما می‌خواهیم انجام دهیم همان کاری است که کفاشیان در فوتبال ایران انجام داده است.

رئیس فدراسیون فوتبال تایلند خاطرنشان کرد: وقتی شما شکست می‌خورید خیلی‌ها به کارتان ایراد می‌گیرند و هر چیزی که دلشان می‌خواهد می‌گویند اما باید دید کار مدیریتی چگونه پیش رفته و کارها چگونه انجام شده است. راهیابی ایران به جام جهانی برای قاره آسیا یک افتخار بود. طرفداران فوتبال در آسیا از این اتفاق خوشحال شدند و ایران افتخار آسیا بود. هر چند نتیجه‌ای همراه نداشت اما برای نتیجه گرفتن نیاز به صبر است و به یک باره نمی‌توان در سطح جهانی کار خارق‌العاده‌ای انجام داد. از شما رسانه‌ها که در این فوتبال زحمت می‌کشید می‌خواهم از کسانی که در فوتبال زحمت می‌شکند حمایت کنید و به نظرم کفاشیان یک فرد زحمتکش است. شاید گاهی اوقات مشکلاتی هم وجود داشته باشد اما برای رفع این مشکل نیاز به زمان است.

ماکودی درباره اهداف حضورش در ایران گفت: به ایران سفر کردم تا با کفاشیان دیدار داشته باشم و از این دیدار افتخار می‌کنم. در آستانه یکی از بزرگترین رویدادهای فوتبال آسیا هستیم که در این ماه انتخابات AFC برگزار می‌شود. من به اینجا آمده‌ام تا روابط برادرانه‌ای که با فوتبال ایران داریم را ارتقاء بخشم و این روابط باید هر روز و هر روز بهتر از گذشته شود. در ادامه نیز برای ادامه کمپ‌ها و اردوها با یکدیگر همکاری خواهیم کرد و باید به داشتن فوتبال آکادمی فوتبال ایران افتخار کرد اینکه در ایران چنین شرایطی برای نوجوانان فراهم شده جای تشکر دارد و از کفاشیان نیز می‌خواهم هر کاری که نیاز به انجام است به ما بگویند تا در حد توان بتوانیم کمک کنیم. امیدوارم وضعیت فوتبال ایران و آکادمی‌ها روز به روز بهتر شود.

در ادامه این نشست علی کفاشیان درباره جلسه‌اش با رئیس فدراسیون فوتبال تایلند گفت: روابط فوتبال ایران و تایلند بسیار خوب و دوستانه است. ما همیشه در خصوص مشکلات فوتبال و فوتسال بانوان به صورت تلفنی کارها را با ماکودی هماهنگ می‌کنیم و بارها اتفاق افتاده که در شرایط حساس امکان برگزاری اردو و بازی دوستانه برای بانوان ما فراهم شده است. تایلندی‌ها در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند که این موضوع به خاطر میزبانی‌های خوب آنهاست و اگر خبر داشته باشید در دوره قبلی جام جهانی فوتسال نیز آنها میزبان بودند.

وی ادامه داد: این برای دومین بار است که وورای به ایران می‌آید و تا اینجا همکاری‌های مثبتی داشتیم و ارتباط خوبی بین ماست. او ۲۰ سال رئیس فدراسیون فوتبال تایلند بوده و اکنون نیز وورای عضو هیئت رئیسه فیفا، عضو کمیته فوتسال فیفا و کمیته داوران است و جزو افرادی محسوب می‌شود که همیشه حرف و عملش یکی است. هر وقت صحبتی انجام شده به صحبت‌هایش پایبند بوده و عمل کرده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )