«کارلوس کروش دیگر دارد خسته کننده می شود این قدر از او نپرسید.» این جدیدترین روایت حشمت مهاجرانی است از سرمربی تیم ملی.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حشمت مهاجرانی آن قدر درمورد کارلوس کروش صحبت کرده، دیگر علاقه ای به حرف زدن در این مورد ندارد. به همین دلیل می خواهد که دراین مورد با او حرف نزنیم. اما با این حال او یکی از بهترین نفرات برای صحبت کردن در مورد کروش است و خودش هم این را می داند. او یکی از معدود مربیان ایرانی است که در خارج از کشور هم مربیگری کرده و می داند یک مربی خارجی باید چگونه قرارداد ببندد.

*قرارداد کروش بحث داغ این روزهای فوتبال ایران است. نظر شما درمورد این قرارداد و رقم آن چیست؟

قرارداد را نباید شخصی کنیم. ساعت و تومان یعنی چی؟ این عدد و رقم ها چیست؟ ما یک توافقی کردیم و باید به آن پایبند باشیم. کارلوس دانش فوتبالی دارد و فوتبال را هم می فهمد. من به شخصیت کارلوس احترام می گذارم. به نتایجش کار دارم ، ولی جبهه گیری علیه او ندارم. او را به عنوان مربی تیم ملی می پذیرم.

*دعواهای اخیر سر کروش و استفاده از واژه گروگانگیری را که حتما شنیده اید. شما موافق استفاده از این واژه هستید؟ به هر حال ممکن است برای هر کسی مشکل مالیاتی پیش بیاید.

یک مسئله ای وجود دارد. باید ببینیم چه کسی از عنوان کردن این واژه سود می برد. مصاحبه های کروش را همه می خوانند و پیگیری می کنند. نباید چنین واژه هایی را عنوان کنیم. کارلوس کلی حرف با کفاشیان دارد. نباید این بحث ها به رسانه ها بیاید. کارلوس که حرف می زند در کل دنیا می پیچد اما حقیقت این است که ما هم باید به تعهدمان احترام بذاریم. کروش در موقع عصبانیت این حرف را زده و اگر الان از او بپرسید، این حرف را نمی زند. پس بهتر است که وقتی عصبانی بود اصلا حرف نمی زد و خودش را کنترل می کرد.

*مربیان خارجی در دنیا چگونه قرارداد می بندند؟ این مدل قراردادی که کروش بسته، درست است یا نه؟

هر مربی که می رود خارج از کشور قرارداد می بندد ، بر مبنای این است که چقدر درآمد دارد. سالی ۲ ماه مرخصی با حقوق دارد. بلیت رفت و برگشت برای خودش و فامیلش دارد. پس از آن بحث می رود روی پاداش ها که چه پاداشی دارد که دو برابر بازیکنان است. بعد می آید روی تدارکات که بسته به امکانات آن کشور است. او دیگر شرایط را می داند. می تواند بگوید ۲ یا ۳ تا دستیار می آورد. فدراسیون مثلا می گوید ۲ دستیار می خواهد. این ها مسائلی هست که طرفین آن را حل می کنند. ولی نکات اساسی همان بندهایی است که در قرارداد وجود دارد. این کارش حرفه ای بوده به نظرم. قرارداد اگه همینی باشه که منتشر شده، پس چیز عجیبی نیست اما ترابیان گفته یک قرارداد دیگر هم هست. باید دید قرارداد محرمانه اش چی هست. همه اصل مطلب منتشر نشده. اصلا خودشان در نظر می گیرند پخش کنند یا نکنند و اصلا درست نیست. چرا منتشر می کنند و چرا بخشی از آن را منتشر نمی کنند؟

*فضای رسانه ای هم که در این مورد وجود دارد خیلی مناسب نیست.

کروش یک تقاضایی داشته، حالا یا با او قرارداد بستند یا نبستند. الان تمام اشکالات کار را گذاشتیم روی مسائل مالی. بحث اصلی را گذاشتیم روی بحث مالی. کارلوس باید بگوید قراردادم شخصی است. اما هر دو طرف، مسئله حقوقش را می سنجند. کسی به اصل فوتبال فکر نمی کند. این الان نامفهوم است.

*مقایسه کردن مربیان داخلی و خارجی کار درستی است؟ به نظر می رسد بحث موتورگازی هم اتفاق خوبی نبود.

این قیاس کردن مربی داخلی و خارجی خیلی بد است. یک موقع است که مربی از پایه آوردی. مثل کاری که کروش در پرتغال انجام داده. این فوتبالیست ها نتیجه کار مربیان داخلی مان هستند. همه در پرورش این بازیکن ها دست داشتند. ما نمی توانیم نقش آن ها را ندیده نگیریم. اینکه بگوییم آنها نقشی ندارند صحیح نیست. هنوز هم مربیان داخلی بازیکن می سازند. مربی تیم ملی بازیکن ها را چینش می کند. یک موقعی خودش بازیکن می سازد ، تیم های پایه را تحت نظر دارد و تیم می سازد و سهمش بیشتر می شود لی الان بازیکنانی که جمع می شوند در لیگ حضور دارند. از مطرح کردن این موضوع چه چیزی عایدمان می شود؟ یک طرفه قضاوت نکنیم. این اتفاقاتی که افتاد نتیجه عمل و عکس و العمل است. آن ها دائم به یکدیگر کنایه زدند و نتیجه اش شد این. این اتفاقات به نفع فوتبال نیست.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )