سرمربی سایپا تیم فوتبال سایپا گفت: در حال حاضر با خارجی باوری و خارجی ستیزی کورکورانه مواجه هستیم که هیچ‌کدام درست نیست.
مجید جلالی در مورد شرایط سایپا و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پاسخ داد.تسنیم: از باخت مقابل تراکتورسازی تبریز شروع کنیم.

من از سبک بازی تیمم کاملا راضی بودم و بازی بسیار خوبی انجام دادیم. متاسفانه نتیجه نگرفتیم و دلیل ناراحتی ما بیشتر به خاطر این است که خوب بازی کردیم ولی شکست خوردیم.تسنیم: در حالی که به پایان فصل می‌رسیم به نظر می‌رسد نتایج سایپا برای شما راضی‌کننده است؟

بله، همینطور است. با توجه به بودجه‌ سایپا بازدهی مثبتی داشتیم. با اطمینان می‌گویم که سایپا در بین تمامی تیم‌های لیگ برتر پایین‌ترین بودجه را داشت. شما دیدید که در نیم فصل لیگ برتر همه تیم‌ها بازیکن جدید گرفتند و خودشان را تقویت کردند ولی ما تنها تیمی بودیم که با خاطر محدودیت‌های مالی، نه تنها بازیکنی جذب نکردیم بلکه ۴ بازیکن را هم از دست دادیم. جوانگرایی منحصر به فردی را انجام دادیم و در پایان فصل شاید بتوانم گزارش کامل‌تری را در این مورد ارائه بدهم.تسنیم: فصل بعد هم در سایپا می‌مانید؟

من دوست ندارم مدام تیم عوض کنم. مربیان وقتی می‌خواهند در مورد آینده تصمیمی بگیرند، ۵۰ درصد ماجرا به خودشان مربوط می‌شود و ۵۰ درصد دیگر دست خودشان نیست. من می‌خواهم کار با ثبات داشته باشم تا نتیجه کارهایم را ببینم. در مورد خودم باید بگویم که دوست دارم در سایپا بمانم.تسنیم: در مورد بازی بعدی با پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

هر بازی شاخصه‌های خودش را دارد. برای ما مهم این است که خوب بازی کنیم و چیزی را که می‌خواهیم در زمین به نمایش بگذاریم. ما دنبال خوب بازی کردن هستیم ولی امیدوارم نتیجه هم بگیریم.تسنیم: در مورد لیگ برتر صحبت کنید. شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر از دیگر مدعیان قهرمانی است؟

فوتبال قابل پیش بینی نیست و معلوم نیست در بازی‌های آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.تسنیم: شما همچنان دوست ندارید در مورد تیم ملی صحبت کنید. دلیلش چیست؟

یک زمانی مسائلی وجود دارد که در آنها بحث پیشرفت فوتبال ایران مطرح است و گاهی اوقات هم مسائلی وجود دارد که فقط تنش‌زا هستند. گاهی اوقات بحث‌ها فقط فوتبالی نیست و وقتی چنین وضعیتی وجود دارد دیگر دلیلی ندارد به این مسائل ورود کنم. من قبلا هم خیلی ساده و شفاف حرف‌هایم را زده‌ام.تسنیم: بیشتر توضیح می دهید؟

الان با خارجی باوری کورکورانه و خارجی ستیزی کورکورانه مواجه هستیم که هیچ‌کدام درست نیست.

تسنیم: از ماندن کی‌روش در تیم ملی ایران خوشحال هستید یا ناراحت؟

در این زمینه صحبتی ندارم.تسنیم: به نظر می‌رسد مربیان ایرانی، از فضایی که علیه آنها وجود دارد ناراحت هستند؟

من دوست دارم در این مورد حرف بزنم چون فرآیندی جهت تخریب مربیان ایرانی وجود دارد. ترجیح می‌دهم در این مورد در یک برنامه تلویزیونی صحبت کنم. البته اینکه مربیان ایرانی در منظر افکار عمومی ضعیف شده‌اند، بخشی از این موضوع به خودشان مربوط می‌شود. یعنی مربیان ایرانی هم تقصیر دارند. باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کرد.تسنیم: چه موضوعی؟

ما باید این را هم در نظر بگیریم که فوتبال ایران در ۳۰ سال گذشته چه اقداماتی را برای به روز کردن و پیشرفت مربیان ایرانی انجام داده است؟ اینکه ما برای پیشرفت علمی مربیان و اینکه آنها را به مربیان بهتر و با تجربه‌تری تبدیل کنیم چه کارهایی انجام دادیم و حالا چه توقعاتی داریم.تسنیم: فکر می‌کنید چرا کی‌روش با اینکه در تیم ملی نتایج فوق العاده‌ای نگرفت، نزد هواداران فوتبال و رسانه‌ها محبوب شد؟

دلم نمی‌خواهد وارد این بحث شوم. دو ماه پیش همایشی در مورد آسیب شناسی مربیگری در فوتبال ایران برگزار کردیم که آقای شجیع به عنوان جامعه شناس در این همایش شرکت کرد. او حرف بسیار خوبی زد و گفت که ما از لحاظ افکار عمومی با بحران شناخت مواجه هستیم. به همین دلیل خیلی‌ها می توانند در حوزه‌های مختلف با یک برنامه‌ریزی، افکار عمومی را مهندسی کنند.تسنیم: می توان گفت که هواداران در ایران، فوتبال را به خوبی نمی‌شناسند؟

در این مورد یک مقدار مسائل فرهنگی دخیل است. در بحران شناخت موضوعات زیادی وجود دارد. هر فردی در فوتبال هر چقدر که می‌داند و هر چقدر که آگاهی دارد، خیال می‌کند بالاترین شناخت و بالاترین آگاهی را دارد. مربیان، بازیکنان، رسانه‌ها، مردم و ... خیال می‌کنند که نظرشان بهترین و بالاترین نظر است. به همین دلیل است که فوتبال تبدیل به یک ورزش محبوب می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.