سرمربی فرانسوی آرسنال پیروزی تیمش برابر ردینگ در مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس و صعود دوباره به فینال این رقابت‌ها را نشانه وجود ثبات در عملکرد شاگردانش دانست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال آرسنال شب گذشته (شنبه) در ورزشگاه ومبلی با تحمیل شکست ۲ بر یک در یک بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای برابر ردینگ دسته اولی، برای دومین فصل متوالی جواز حضور در فینال جام حذفی انگلیس را کسب کرد تا شانس دفاع از عنوان قهرمانی را که فصل گذشته در همین رقابت‌ها به دست آورد،  زنده نگه دارد.

ونگر که تیمش حالا تنها یک ایستگاه دیگر تا کسب دوازدهمین عنوان قهرمانی خود در جام حذفی انگلیس فاصله دارد، در خصوص موفقیت تیمش برای صعود به فینال جام حذفی انگلیس گفت: برابر یک تیم سرسخت، مقاوم و سازمان‌یافته که از نظر فیزیکی بسیار قوی بود، بازی بسیار سختی داشتیم. بازیکنان ردینگ بسیار متعهد نشان دادند و تا حدودی می‌توان این تیم را با ویگان که فصل گذشته در فینال رقیب ما بود، مقایسه کرد. ما نسبت به فصل پیش تا حد زیادی پیشرفت کرده‌ایم، چون سال گذشته برای کسب پیروزی در این مرحله کارمان به ضربات پنالتی کشیده شد اما این بار صعود آسان‌تری داشتیم.

ونگر در ادامه تمجید خود از عملکرد تیمش عنوان کرد: آرسنال در این بازی از حیث تملک توپ عملکرد بهتری داشت و من فکر می‌کنم که تیمم ۷۲ درصد از زمان بازی صاحب توپ بود و ۲۳ شوت هم به سمت دروازه حریف شلیک کرد. با این حال پیدا کردن فضایی کافی برای حمله سخت بود، چون ردینگ بسیار خوب دفاع می‌کرد. من از قدرت بازیکنان این تیم در نبردهای تن به تن تعجب کردم. در نیمه دوم اما آنها حتی بهتر هم بازی کردند و کار ما سخت‌تر شد و بیشتر توپ را لو می‌دادیم، چیزی که عادت به انجامش نداریم. در نهایت خو‌ش‌شانس بودیم، چون دروازه‌بان ردینگ مرتکب اشتباه شد و من می‌توانم آن را درک کنم. البته خود او بود که برای مدتی طولانی ردینگ را در بازی نگه داشت.

مربی فرانسوی توپچی‌ها درباره رکورد تیمش برای کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی (۱۱ قهرمانی و برابر با منچستریونایتد) و شانس تبدیل شدن آن به رکورددار فتح این رقابت‌ها هم گفت: رکورد ما نشان می‌دهد که ثبات داریم و این سخت‌ترین کار است. معتقدم که حالا باید روی بازی بعدی‌مان تمرکز کنیم. ما برای بازی فینال، دوباره به ومبلی بازخواهیم گشت و تا آن زمان به اندازه کافی برای کسب آمادگی زمان داریم اما در فینال شانس دو تیم برای پیروزی ۵۰-۵۰ است. اگر بتوانیم فینال را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم، بسیار خوشحال خواهیم بود. در فینال همه چیز برابر است، پس باید امیدوار باشیم که برای آن بازی همه بازیکنان‌مان را در اوج آمادگی در اختیار داشته باشیم.

ونگر در پاسخ به این سؤال که آیا آرسنال (بر اساس یک باور خرافی یا سنت) پیراهن دروازه‌بان تیمش را قبل از به میدان رفتن او می‌شوید، اذعان داشت: خیر من از وجود چنین سنتی در تیم مطلع نیستم! من کاملاً بالغ و باتجربه‌ام اما در سال ۱۹۲۷ فوتبال تماشا نمی‌کردم. به همین دلیل اطلاعی از تاریخ ندارم اما الان یک چیز جدید فهمیده‌ام.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.