سرمربی سایپا می‌گوید جذب بازیکن خوب برای قهرمانی یک تیم کافی نیست و یک باشگاه برای قهرمانی باید بتواند در مراکز صاحب قدرت فوتبال تصمیم‌گیرنده باشد.
مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت باشگاه سایپا اظهار کرد: بازی که در تبریز مقابل تراکتورسازی به نمایش گذاشتیم یکی از بهترین بازی‌هایی بود که ما توانستیم انجام دهیم. با توجه به شناختی که من از فوتبال دارم و با آن چیزی که آرمان‌های من در یک بازی فوتبال محسوب می‌شود اگر مقایسه کنید ما بهترین عملکرد را داشتیم. ما در این دیدار همه جوره مستحق کسب پیروزی بودیم اما متاسفانه به کم‌تجربگی بازیکنانمان باختیم. شاید تنها چیزی که می‌تواند من را برای آینده دلگرم کند نوع بازی‌ بود که تیم‌مان انجام داد زیرا ما نتیجه را غیر منصفانه واگذار کردیم.

وی افزود: به اعتقاد من پرتاب اوتی که آندو تیموریان انجام داد کاملا خطا بود و این موضوع به تیم ما لطمه زد. به اعتقاد من در بعضی از بازی‌ها یک تیم می‌بازد اما گاهی اوقات هم فوتبال می‌بازد. به نظر من در دیدار ما مقابل تراکتورسازی، فوتبال بازنده بود. با فوتبالی که ما ارائه کردیم باید پیروز می‌شدیم. زمانی که ما یک بر صفر از حریف پیش بودیم،‌ چهار بار فرصت گلزنی به دست آوردیم اما با بی‌دقتی مهاجمان‌مان این فرصت‌ها از دست رفت. ما کاملا روان بازی می‌کردیم و بر بازی مسلط بودیم و بر خلاف جریان بازی گل خوردیم. این‌ها غرامتی است که تیم ما بابت جوانی می‌دهد. شما ببینید دروازه‌بان و مهاجم ما فقط ۲۰ سال سن دارند. این دو بازیکن در آینده بازیکنان بزرگی خواهند شد اما غرامت جوانی آن‌ها را باید باشگاه سایپا بدهد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ۲۶ هفته از لیگ می‌گذرد، آیا از وضعیت تیم‌تان و نتایجی که کسب شده راضی هستید گفت: با توجه به ظرفیت و بودجه‌ای که داریم، به اعتقاد من خوب کار کردیم. البته با اطمینان می‌گویم اگر اشتباهات داوری بر علیه تیم ما رخ نمی‌داد مطمئن باشید ما جایگاه خیلی بهتری در جدول داشتیم. متاسفانه بازی‌های زیادی بود که ما از اشتباهات داوری ضربه خوردیم.

جلالی تصریح کرد: ما شرایط رسانه‌ای و همین طور میزبانی نداریم و همین طور کنار زمین بیش از حد انتظار شلوغ نمی‌کنیم و در مراکز تصمیم‌گیری فوتبال صاحب قدرت نیستیم و همین موضوع‌ها باعث شده که اشتباهات داوری به ضرر تیم ما باشد. در هر صورت فکر می‌کنم اگر اشتباهات داوری نبود ما الان وضعیت به مراتب بهتری در جدول داشتیم. در کل معتقدم با توجه به بودجه‌ای که در تیم سایپا هزینه کردیم نتایج راضی کننده‌ای گرفته‌ایم.

او ادامه داد: تمام تیم‌های لیگ برتر به استثنای باشگاه سایپا در نیم فصل بازیکن به جمع‌شان اضافه کردند در حالی که ما در نیم فصل بازیکن از دست داده‌ایم. سید مهدی سید صالحی، بابک حاتمی و کاوه رضایی بازیکنانی بودند که از جمع ما جدا شدند. بابک حاتمی و کاوه رضایی از بازیکنان تاثیرگذار ما بودند. به خاطر مشکلات مالی مجبور شدیم این دو بازیکن را بفروشیم. در نیم فصل اول با توجه به اینکه هفته‌های زیادی کاوه رضایی مصدوم شد، نتوانستیم از او زیاد استفاده کنیم. همین که هفته‌های آخر آسیب دیدگی‌اش بهتر شده بود و می‌توانست به ما کمک کند نتوانستیم از او استفاده کنیم. از فروش بابک حاتمی و کاوه رضایی ۷۰۰ میلیون تومان به باشگاه پیکان رسید. با این حال معتقدم با وجود اینکه این بازیکنان از جمع ما جدا شدند اما عملکرد ما در نیم فصل دوم بهتر بود. ما هم از نظر فوتبالی که ارائه می‌دهیم بهتر شده‌ایم و هم از نظر امتیازگیری هم شرایط بهتری داریم و اگر بخواهیم به رتبه بهتری در جدول دست پیدا کنیم باید باشگاه ما تمهیدات ویژه‌ای را بیندیشد.

جلالی در ادامه درباره اینکه مدیرعامل باشگاه سایپا اعلام کرده فصل آینده این باشگاه باید به مقام قهرمانی برسد اظهار کرد: از زمانی که آقای رضایی آمدند در اولین قدم مشکلات مالی باشگاه حل شده است. پرداختی بازیکنان عقب مانده بود که تا حد زیادی این مشکل رفع شده است و در حال حاضر به آرامش خاصی رسیده‌ایم. سیاست‌های آقای رضایی با مدیران قبلی متفاوت است. ما با هم جلسات خوبی برگزار کردیم. من هم خیلی منطقی آن چیزی را که برای قهرمانی نیاز است و همین طور یک برنامه خوب را به او ارائه کردم. حال این هیات مدیره است که باید درباره اجرا شدن این برنامه‌ها تصمیم‌گیری کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است برای فصل آینده بازیکنان بزرگی به جمع‌تان اضافه شود گفت: تیمی که می‌خواهد خود را به عنوان یک مدعی نشان دهد باید در زمینه‌هایی تیم خود را تقویت کند. یکی از آن بخش‌ها اضافه شدن بازیکنان بزرگ و ستاره است. این همه ماجرا نیست. یک بخش آن بازیکن است. یک بخش دیگر آن این است که شما بتوانید در مراکز صاحب قدرت فوتبال تصمیم‌گیرنده باشید و بتوانید از شرایط میزبانی‌تان به خوبی استفاده کنید. ما باید شرایط خاصی را برای تیممان فراهم کنیم.

جلالی اضافه کرد: ما امسال طیف وسیعی از بازیکنان جوان را به جمع‌مان اضافه کردیم و سال آینده اگر بخواهیم برای قهرمانی بجنگیم باید تعدادی بازیکن بزرگ هم به جمع آن‌ها اضافه کنیم. برای اینکه یک تیم بزرگ شود اضافه شدن ستاره‌ها یک بخشی از کار است. البته همان طور که گفتم آمدن بازیکن همه کار نیست ما باید بازیکنان تاثیرگذار و باتجربه را جذب کنیم.

جلالی در ادامه درباره دیدار هفته‌ آینده تیمش برابر پرسپولیس، اظهار کرد: من هنوز بازی هفته‌ قبل پرسپولیس مقابل سپاهان را ندیده‌ام، اما ظرف یکی، دو روز آینده این بازی را می‌بینم و آنالیز می‌کنیم. آن چیزی که مهم است، این است که بازیکنان‌مان به حواشی که گریبانگیر پرسپولیس است فکر نکنند و فقط به دنبال ارائه سبک بازی منطقی و حساب شده باشند.

وی خاطر نشان کرد: ما روی کاغذ میزبان پرسپولیس هستیم، اما همه می دانند که در واقعیت مهمان هستیم، ولی ما سعی می‌کنیم مسیری که به سمت یک فوتبال خوب ارائه می‌کنیم، ادامه دهیم، ولی این را هم می‌دانیم فوتبال هر چه زیبا باشد اما با نتیجه‌ همراه نباشد حرفی برای گفتن نخواهد بود. بنابراین باید هم فوتبال زیبا بازی کنیم و هم نتیجه‌ بگیریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )