رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: باید تمام شیوه‌های فروش بلیت را داشته باشیم، حتی اگر شده قیمت بلیت را پایین بیاوریم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با سایت رسمی سازمان لیگ در مورد اتفاقات رخ داده در بازی آلومینیوم اراک - سپیدرود رشت در مرحله نهایی لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور اظهار داشت: این مسابقه حساسیت بسیار زیادی داشت، زیرا دو تیم امید صعود به لیگ دسته اول کشور را دارند.

وی در ادامه افزود: تیم آلومینیوم اراک ۱۳، ۱۴ اتوبوس تماشاگر به رشت آورده بود. تیم سپیدرود هم یک تیم قدیمی است و تماشاگران زیادی داشت. حدود هشت هزار تماشاگر برای دیدن این مسابقه به ورزشگاه آمده بودند و دو تیم هم بازی محکمی را از خود ارائه دادند. در این بین نیمکت آلومینیوم اعتراضات زیادی به داوری داشت و وقتی پاشازاده اعتراض می‌کرد تماشاگران تحریک می‌شدند. در نهایت داور مسابقه در دقیقه ۸۸ از پاشازاده خواست که نیمکت تیمش را ترک کند و به روی سکوها برود اما سرمربی آلومینیوم حاضر به این کار نبود و می‌گفت که از کنار نیمکت تکان نمی‌خورد! او به دلیل الفاظ ناپسندی که به کار برد و در گزارش داور هم آمده است از زمین اخراج شد.

بهروان تصریح کرد: پاشازاده می‌گفت حاضر به ترک زمین نیست و بازی هم به همین دلیل متوقف شده بود، زیرا برابر قانون تا او از روی نیمکت نمی‌رفت بازی نمی‌توانست آغاز شود. من از پاشازاده خواهش کردم خونسردی خود را حفظ کند و گفتم شأن شما بالاتر از این حرف‌هاست. در نهایت هم پاشازاده در تونل ورودی ایستاد و بازی را از آنجا تماشا کرد. در جریان اعتراضات، تماشاگران زیادی از تیم اراکی تحریک شدند و با پرتاب سنگ و بطری اعتراض خود را نشان دادند. در این شرایط نماینده اعزامی از سوی سازمان و بنده تلاش کردیم بازی با آرامش برگزار شود.

وی با اشاره به اتفاقات بعد از مسابقه سپیدرود - آلومینیوم اراک گفت: بعد از آنکه داور سوت پایان را زد پاشازاده باز هم به زمین آمد و به درگیری‌هایش ادامه داد. به او گفتم طبق قانون نباید به زمین می‌آمد و باید به رختکن می‌رفت. این رفتارها اتفاق بدی بود. کسانی که در فوتبال ایران پیشینه خوبی دارند باید صبر و تحمل‌شان هم بیشتر باشد. آلومینیومی‌ها می‌‌گفتند داوری مشکل دارد اما این نظر آنها بود و به عقیده من داوری و میزبانی بسیار خوب بود و هیچ مشکلی نداشت. باید بگویم آقای پاشازاده نسبت به من عمل خلافی انجام نداد و هیچگونه بی‌احترامی نکرد. من فقط از پاشازاده خواستم قانون را رعایت کند. اینکه وی به سمت من حمله‌ور شده و من عقب‌نشینی کرده‌ام صحت ندارد و طرح این موضوع بی‌انصافی است. گلایه پاشازاده فقط از داوری بود که این موضوع را باید کارشناسان بررسی کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: باید از مسئولان برگزاری مسابقه و همچنین از نیروی پرتلاش و زحمتکش انتظامی رشت تشکر کنم. میزبانی هیچ مشکلی نداشت. نیروهای انتظامی دارای خونسردی، متانت و آرامش خوبی بودند.

بهروان در مورد بلیت‌فروشی در ورزشگاه‌ها نیز گفت: باید تمام شیوه‌های فروش بلیت را داشته باشیم، حتی اگر شده قیمت بلیت را پایین بیاوریم. در شهرستان‌ها و هر جایی که بلیت کاغذی است حداکثر ظرفیت ورزشگاه‌ها پر می‌شوند. هم اکنون نیز حضور بیست هزار تماشاگر در لیگ دسته اول و هشت هزار نفر در لیگ دسته دوم آمار عجیبی نیست. ما باید هم از بلیت‌فروشی الکترونیکی و هم کاغذی استفاده کنیم، زیرا حضور تماشاگران یک سرمایه برای فوتبال ملی است و همه مردم به اینترنت دسترسی ندارند.

این مقام مسئول در مورد کمیته داوران نیز گفت: کمیته محترم داوران باید دقت بیشتری در انتخاب داوران داشته باشد. ما در دیدارهای حساس به داوران باتجربه نیاز داریم که بتوانند بار روانی و جو ملتهب مسابقات را تحمل کرده و با تمرکز بیشتر قضاوت کنند.

وی خاطر نشان کرد: این بدان معنا نیست که داوران جوان ما خوب نیستند بلکه با توجه به اینکه خودم هم در کمیته داوران مسئولیت داشتم و همچنین ناظر داوری بودم در هفته‌های پایانی می‌طلبد که از داوران باتجربه استفاده شود، زیرا برگزاری بهتر مسابقات به نفع تیم‌های فوتبال و داوران است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.