سرمربی امیدهای فولاد خوزستان پس از قهرمانی در لیگ برتر فوتبال امید گفت: ماحصل قهرمانی امیدهای فولاد، استفاده از بازیکنان این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر در قالب تیم بزرگسالان است.
داریوش هرمزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با اشاره به قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ برتر امیدهای کشور گفت: تیم امید فولاد پس از ۱۶ سال توانست قهرمان مسابقات شود. به دلیل اینکه نگاه باشگاه آینده نگر و معطوف به چرخه بازیکن‌سازی است، هدف اصلی ما رسیدن به قهرمانی نبوده است. از سوی دیگر رقبای ما با تمام قدرت وارد مسابقات می‌شوند.

سرمربی امیدهای فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه فولاد در فصل جاری بدون افزایش هزینه‌کرد خود نسبت به سال‌های گذشته موفق به کسب قهرمانی شد، افزود: ما مانند سال‌های گذشته خروجی تیم جوانان خود را به اضافه نخبه‌های سطح استان جذب کردیم. با توجه به اینکه سال گذشته بنده با این تیم در جایگاه سوم قرار گرفته بودم و شناخت کافی را از تیم و شرایط آن داشتم، امسال می‌دانستیم باید چه کار کنیم.

هرمزی در ادامه درباره خروجی تیم امید فولاد خوزستان در فصل جاری خاطرنشان کرد: در بازی مقابل الهلال عربستان و هم‌چنین نفت تهران سه تعویض تیم، هادی حبیبی‌نژاد، بهمن جهان‌تیغ و علی سینا ربانی از بازیکنان امید باشگاه بودند. هم‌چنین رضا احمدی که در بای مقابل نفت تهران به میدان رفت و فوق‌العاده بازی کرد بازیکن امید بود. به طور کلی ماحصل قهرمانی ما در لیگ برتر امید استفاده از بازیکنان امید ما در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بود.

وی ادامه داد: مسئله دیگر مشکلات این فصل تیم بزرگسالان بود که باعث شد ۱۰، ۱۲ بازیکن به دلیل ابطال کارت معافیت و دوپینگ از تیم جدا شوند. اسکوچیچ هم تصمیم گرفت که از بازیکنان تیم‌های دیگر استفاده نکند چرا که بازیکنی که در نیم فصل به تیم اضافه شود برای هماهنگ شدن با تیم نیاز به زمان دارد. از طرف دیگر بازیکنی که در نیم فصل بدون تیم است قطعا کیفیت فنی پایینی دارد. همه این‌ها باعث شد که اسکوچیچ از امیدهای فولاد خوزستان استفاده کند.

هرمزی همچنین درباره سازوکار انتقال بازیکنان از رده‌های پایه به بزرگسالان افزود: هر سال ۶ تا ۷ بازیکن از تیم امید به بزرگسالان انتقال پیدا می‌کنند و بقیه بازیکنان که سن‌شان از رده امید گذشته است، به تیم فولاد نوین که در دسته یک بازی می‌کند، می‌روند. تنها باشگاهی که در حال حاضر کار آکادمیک انجام می‌دهند سپاهان و فولاد خوزستان هستند. تیم نونهالان خوزستان در این فصل جزو ۴ تیم نهایی قرار گرفته و نوجوانان نیز قهرمان شده‌اند.

سرمربی امیدهای فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که سازوکار باشگاه برای جلوگیری از ورود بازیکنان صغر سن در تیم‌های پایه باشگاه چیست خاطرنشان کرد: ما در باشگاه یک کمیته فنی داریم که کارش تنها بررسی مسائل فنی تیم‌های مختلف باشگاه نیست بلکه آن‌ها صلاحیت بازیکنان را به لحاظ اخلاقی و سنی برای حضور در تیم‌های فوتبال پایه بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی مجموعه باشگاه در این زمینه بویژه شخص دهکردی حساسیت ویژه‌ای دارند و هیچ وقت شنیده نشده است که فولاد خوزستان از بازیکنان صغر سن استفاده کند. ما حتی بازیکنانی را که به لحاظ فیزیکی بزرگتر از سن خود نشان می‌دهند، جذب نمی‌کنیم. اینکه امیدهای فولاد خوزستان ۱۶ سال قهرمان نشده بود، دلیلش همین استفاده نکردن از بازیکنان صغر سن و ارائه فوتبال سالم است.

هرمزی در پایان در پاسخ به این سوال که چند بازیکن تیم امید فولاد می‌توانند فصل آینده در تیم بزرگسالان بازی کنند، افزود: رضا عیار کاپیتان تیم ملی امید، محمود مطلق زاده و رضا بهمنی کمتر از ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر به تیم بزرگسالان فولاد خوزستان خواهند پیوست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.