گری نویل می‌گوید ژوره مورینیو بزرگترین دستاورد لوئیس فان خال در دوران مربیگری محسوب می‌شود.
به گزارش ایسنا، دو تیم چلسی و منچستریونایتد امشب در هفته سی و سوم لیگ برتر در حالی برابر هم به میدان می‌روند که سرمربیان دو تیم در روزگاری نه چندان دور در کنار هم در یک تیم مربیگری کردند. لوئیس فان خال و ژوزه مورینیو در سال ۱۹۹۷ در تیم بارسلونا سابقه مربیگری کنار هم را دارند و امشب برابر هم قرار خواهند گرفت.

گری نویل بازیکن سابق منچستریونایتد و ستون نویس فعلی روزنامه تلگراف درباره رویارویی این دو مربی نوشت: "فکر می‌کنم نبرد اصلی در این دیدار روی نیمکت‌ها باشد. دو تیم از دو مربی خوب بهره می‌برند و توانستند با بازیکنان خود ارتباط خوبی برقرار کنند.

یک بار از رهبر حزب محافظه کار پرسیدند بزرگترین دستاورد شما چه بوده است و گفت همین که یک شغل جدید به وجود آورده ام. می توانم تصور کنم وقتی فان خال در روز بازنشستگی توسط خبرنگاران محاصره شود و با سوالی مشابه مواجه شود چه پاسخ می‌دهد. او خواهد گفت ژوزه مورینیو.

مورینیو کیفیت خود را در زمان کار با فان خال در بارسلونا به او ثابت کرد و از یک مترجم به مربی تبدیل شد. باید به فان خال تبریک گفت که چنین مربی را به فوتبال معرفی کرده است. در بازی امشب وقتی منچستریونایتد و چلسی مقابل یکدیگر قرار بگیرند، با بازی‌ای مواجه می شویم که می توان تفکرات سرمربیان دو تیم را به وضوح در کیفیت و نتیجه بازی یافت. این دو با تیم‌هایشان در این فصل در جایگاهی که می خواستند قرار نگرفته اند اما هر دو در مسیری درست گام بر می‌دارند. اگر در ابتدای فصل به مورینیو وعده لیگ برتر و جام اتحادیه را می‌دادید احتمالا شکایتی نداشت. همینطور اگر به فان خال وعده لیگ قهرمانان را می‌دادید. با این حال هر دو آن‌ها می‌خواهند تیم‌هایشان در جام‌ها و اروپا عملکرد بهتری داشته باشند.

شاید سال آینده این دو تیم در اروپا بهترین نتایج را بگیرند. هر دو تیم به آنچه می‌خواستند رسیدند، چلسی به دو قهرمانی می‌رسد و منچستر به سهمیه لیگ قهرمانان؛ دقیقا چیزهایی که مربیان دو تیم در ابتدای فصل قول آن را دادند. من فکر می کنم این بازی خیلی از بازی‌های حساس هفته‌های گذشته قشنگ‌تر شود."

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.