مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درباره واگذاری سهام این باشگاه به بانک ملی ایران توضیحاتی ارائه داد.
فاضل بختیاری در گفت‌​وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: برای انتقال سهام پروسه​ای وجود دارد و به این صورت است که گروه ملی فولاد ایران که صاحب سهم باشگاه است، سهام عمده​اش که بالغ بر ۶۷ درصد است، به بانک ملی ایران واگذار شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: بر این اساس کل اموال و دارایی​های گروه ملی به همین نسبت به بانک ملی واگذار می‌شود و علت هم این است که مراجع قضایی امتیاز باشگاه را به عنوان بخشی از مطالبات بانک ملی ایران به این بانک واگذار کرده‌اند. به هر حال گروه ملی ارزش​گذاری شده و می​توان گفت که کل شرکت واگذار شده است و باتوجه به این‌که این شرکت دارایی‌هایی دارد، یکی از دارایی​های آن، باشگاه است.

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درخصوص چگونگی ادامه فعالیت این تیم، گفت: از برنامه آن‌ها خبر ندارم ولی به هر حال با توجه به این‌که باشگاه زیرمجموعه گروه ملی است، بنابراین صاحب سهم باشگاه گروه ملی و هیات مدیره گروه ملی که مجمع باشگاه هستند در این خصوص تصمیم​گیری می​کنند. در واگذاری سهام گروه ملی، یکی از دارایی​ها باشگاه است و الزاما باشگاه جدا از گروه ملی نیست و طبق قانون تجارت، مجمع باشگاه و صاحبان سهام باشگاه، مدیران گروه ملی هستند که مدیران گروه ملی هم منصوبین بانک ملی هستند. شیوه کار هم این است که مجمع باشگاه که مدیران گروه ملی هستند، تصمیم​گیری می​کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است باتوجه به شرایطی که وجود دارد سال آینده در لیگ برتر تیم‌داری صورت نگیرد؟ عنوان‌کرد: بانک​ها و موسسات اقتصادی کشور، هر کدام دارای ده​ها شرکت زیرمجموعه با اهداف و ماموریت​های متفاوت و متولی بخش عظیمی از اقتصاد مملکت هستند. با توجه به این شرایط از آن‌جا که بانک​ها وظیفه اجتماعی و ایجاد بستری برای نشاط دارند، من فکر نمی​کنم هزینه تیم​داری یک باشگاه آن‌چنان باشد که بانکی مانند بانک ملی را به چالش بکشاند، بنابراین اگر صلاح بر تیم​داری باشد قطعا انجام می‌شود و اگر نباشد حتما حکمتی در آن وجود دارد.

بختیاری ادامه‌داد: در حال حاضر میل به ورزش و به ویژه فوتبال در مردم و مسوولان به صورتی شده است که همگی به ورزش روی خوش نشان می​دهند و من بعید می​دانم با توجه به این موضوع در این زمینه مشکلی باشد، چرا که تاکنون صحبتی در این بخش نشده و برنامه​ای هم ارائه نشده است. آن‌چه در حال حاضر برای ما مهم است بقای تیم​مان در لیگ برتر است و کسی هم به جز خدا از آینده خبر ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری که باتوجه به این‌که پیش از این عنوان کرده بودید، از فصل آینده دیگر قصد حضور در سمت مدیریت این باشگاه را ندارید، آیا این تصمیم شما به واگذاری باشگاه به بانک ملی ایران برمی‌گردد؟ گفت: من تا سال گذشته معاون فروش و بازاریابی گروه ملی بودم و به واسطه دستور سیستمی،​ متولی باشگاه هم شدم و با توجه به این‌که سال گذشته بازنشسته شدم، به تبع فعالیت من در باشگاه منوط به تصمیم​گیری مدیران جدید گروه ملی است و البته باید بگویم خود من تمایلی به ادامه کار برای فصل بعد ندارم و نه این‌که بخواهم ناز و یا غرضی داشته باشم، بلکه به این دلیل است که این کار بسیار سخت و تخصصی است و در تخصص من نیست. اگر کسی متخصص​تر از من باشد، سود و صلاح باشگاه در این است که متولی باشگاه فردی با این مشخصات باشد.

وی در پایان درباره شرایط تیم استقلال در لیگ و دیدار برابر پرسپولیس، خاطر‌نشان‌کرد: بازی خوبی مقابل پرسپولیس انجام دادیم و یک امتیاز هم گرفتیم. روند تیم ما از ابتدای فصل تاکنون به صورتی بوده است که آهسته و پیوسته پیش آمده​ایم و با همین روش از پنج بازی آینده​مان برای ماندن در لیگ، حداقل به پنج امتیاز نیاز داریم و با توجه به بازی​های پیش​رو قابل دسترسی است. شک نکنید که تیم ما با قدرت در لیگ می​ماند. امیدوارم خدا توفیق دهد تا در بازی​های باقی​مانده با درایت کادرفنی و تلاش و همت بازیکنان بتوانیم سهمیه استان را حفظ کنیم و فوتبال خوزستان به جایگاه واقعی و آن‌چه استحقاق آن را دارد، برسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.