پایگاه اینترنتی vavel که اخبار مربوط به باشگاها اوساسونا را پوشش می‌دهد در گزارشی به تمجید از توانایی‌های شجاعی پرداخت و تکنیک او را همطراز با تکنیک لیونل مسی عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، مسعود شجاعی از سال ۲۰۰۸ به تیم اوساسونا پیوست و تا سال ۲۰۱۳ در این تیم ماند. او البته با یک مصدومیت شدید در اوساسونا مواجه شد ولی در این مقطع زمانی نیز توانست به یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم منطقه پامپلونا تبدیل شود.

توانایی‌های مسعود شجاعی و تکنیک بی‌نظیرش از بازی با هرکولس شروع شد جایی که با دریبل چند بازیکن توانست به زیبایی توپ راوارد دروازه سرخیو فرناندس کند. در حال حاضر تنها سه بازیکن ایرانی در لیگ اسپانیا بازی کرده‌اند که شجاعی یکی از آن‌ها بود.شجاعی یک بال کناری کامل بود و همیشه با سبک زیبای بازی خودش هواداران فوتبال را به وجد آورد. یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های شجاعی برابر بارسلونا بود جایی که برابر لیونل مسی قرار گرفت. هر دو بازیکن از توانایی‌های تکنیکی زیادی بهره‌مند بودند و معلوم بود که در آن بازی می‌خواستند تکنیک‌شان را به رخ هم بکشند. شجاعی در تیم ملی ایران نیز بازیکن ثابتی است و چند سالی است که در ترکیب کارلوس کی‌روش به عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌رود. او ۳۳ بازی ملی در کارنامه خود دارد و سه گل نیز توانسته برای ایران به ثمر برساند. شجاعی در اولین فصل حضورش در اوساسونا توانست چشم‌ها را به خود خیره کند و یکی از بهترین دریبلورهای لیگا لقب گیرد. او در مجموع ۱۰۷ بازی برای اوساسونا انجام داد. در حالی که روزهای خوش شجاعی در اوساسونا سپری می‌شد یک مصدومیت سنگین در اول آوریل ۲۰۱۱ همه چیز را برای بازیکن ایرانی خراب کرد و باعث شد مسعود شجاعی سلیمانی ۴۷۴ روز از فوتبال دور بماند. مصدومیتی که زندگی فوتبالی هر بازیکنی را می‌توانست خراب کند. اوساسونا در غیاب شجاعی ۵۱ بازی انجام داد و ژوزه لوئیس مندی لیبار سرمربی اوساسونا غیبت شجاعی را یکی از دلایل اصلی افت نتایج تیمش دانست.

مسعود شجاعی پس از پایان دوران مصدومیت خود به ترکیب اوساسونا بازگشت ولی فقط ۱۵ بازی برای این تیم انجام داد که ۱۲ تای آن به عنوان بازیکن تعویضی بود. مصدومیت سنگین کار خودش را کرده بود و باعث شده بود دیگر آن شادابی و طراوت را در بازی "مسی‌عود" فوتبال ایران نبینیم.

مسعود شجاعی در نهایت پس از آنکه یک فصل در تیم لاس‌پالماس در لیگ دسته دو اسپانیا بازی کرد و سپس در جام جهانی برزیل در ترکیب ایران به میدان رفت به لیگ قطر بازگشت و در حال حاضر در تیم الشحانیه بازی می‌کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )