اسطوره فوتبال آرژانتین به رئیس و کاندیدای دوره بعدی انتخابات ریاست فیفا در خصوص شانس پیروزی او برای حفظ جایگاه فعلی‌اش کنایه زد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیه‌گو مارادونا می‌گوید سپ بلاتر، رئیس فعلی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که برای انتخابات دوره بعدی ریاست این سازمان کاندیدا شده است، بیم ناکامی در این انتخابات را دارد، چون دیگر نمی‌تواند برای خودش رأی جمع کند.

در میان چهار کاندیدای انتخابات ریاست فیفا که علاوه بر بلاتر، شاهزاده علی حسین از اردن، لوئیز فیگو، میشل فن‌پراگ، رئیس اتحادیه فوتبال هلند نیز حضور دارند، مارادونا طرفدار شاهزاده علی حسین است و می‌گوید این کاندیدای اردنی کسی است که بلاتر بیشترین واهمه را از رقابت با او در روز ۲۹ ماه می (هشت خرداد) دارد.

مارادونا در این خصوص به نشریه دیاریو پوپولار گفت: خوشحالم که بخشی از این پروسه انتخابات هستم و قرار است به سراسر دنیا سفر و برای ایده‌ها و پروژه‌های شاهزاده علی که بدون شک به نفع دنیای فوتبال است، تبلیغ کنم. بلاتر می‌ترسد، چون کاندیداهای فیفا دیگر اجازه خریدن رأی ندارند. او کسی بود که می‌توانست آراء را بخرد و حالا دیگر نمی‌تواند این کار را انجام دهد. به همین دلیل ما باور داریم که اکنون زمان تغییر است. ما فیفا را طوری که به نفع همه است تغییر می‌دهیم و کار می‌کنیم که ساز و کارش شفاف باشد.

مارادونا افزود: می‌دانم تغییراتی که شاهزاده علی حسین در کشورش ایجاد کرده چیست و توانایی‌های او در چه حد است. همیشه گفته‌ام که فیفا تا الان توسط کسانی اداره شده است که حتی فوتبال را دوست ندارند. آنها همیشه به فوتبال به چشم یک تجارت نگاه می‌کنند و حالا زمان تغییر این وضعیت است و ما می‌خواهیم افرادی که در این نهاد اداره امور را بر عهده دارند تغییر دهیم تا کنترل شرایط را به دست بگیریم و باعث پیشرفت فیفا شویم.

مارادونا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کلمبیا نیز بر موضع خود در خصوص ضعف و ناتوانی مدیران فعلی فیفا برای اداره این سازمان تأکید و عنوان کرد: لزومی برای انجام کارهایی که بلاتر می‌کند، نیست. آنها خودشان را قوی‌ترین سازمان در فوتبال می‌دانند در حالی که حتی یک بار لگد به توپ نزده‌اند. به همین دلیل من می‌خواهم از شاهزاده علی حمایت و او را راهنمایی کنم. فکر می‌کنم که ما شانس زیادی برای بیرون انداختن بلاتر از فیفا داریم و در این خصوص شک ندارم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.