رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد که سیاست این فدراسیون از ابتدا حفظ کارلوس کی‌روش در تیم ملی بوده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان پس از شکست تیم امید کشورمان مقابل عربستان به وضعیت تیم ملی بزرگسالان که در اردوی اروپایی به سرمی‌برد اشاره کرد و اظهار داشت: بازیکنان چند روزی است که در سوئد تمرینات خود را به خوبی پشت سر می‌گذارند و به نظرم به خوبی برای بازی امشب آماده شده‌اند.

وی درباره اینکه اگر تیم ملی مانند دیدار دوستانه مقابل شیلی، سوئد را شکست دهد کارلوس کی‌روش در این تیم می‌ماند یا خیر، گفت: سیاست ما از ابتدا حفظ کی‌روش بود و حتی با او قرارداد هم داریم اما این مربی بعد از بازی مقابل شیلی و پیش از این دیدار گفته است که از تیم ملی می‌رود و نمی‌تواند در ایران بماند. ما از کار کی‌روش راضی هستیم که می‌خواهیم در تیم ملی بماند اما کار زور نیست و نمی‌توانیم او را به زور نگه داریم. از کی‌روش خواسته‌ایم که به ایران بیاید و مسئله را در هیئت رئیسه مطرح کنیم تا در خصوص ادامه همکاری با او تصمیم‌گیری شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه کی‌روش گفته در طبقه سوم فدراسیون فوتبال (محل حضور علیرضا اسدی) تنبیه می‌شود اما در طبقه چهارم فدراسیون (محل حضور علی کفاشیان) از او تمجید می‌شود، خاطرنشان کرد: اینگونه نیست. قبل از حضور اسدی در فدراسیون فوتبال هم زمزمه رفتن کی‌روش از تیم ملی بود. این موضوع هم دلایل مختلفی دارد. به نظر من کی‌روش می‌خواهد جای دیگری برود و ایران دل او را زده است. ما برای ادامه همکاری اعلام آمادگی رسمی و کتبی کرده‌ایم که منتظریم پس از بازگشت وی نتیجه بگیریم.

کفاشیان در پاسخ به اینکه وزیر ورزش و جوانان گفته بود امیدوار است در سال ۹۴ او را نبیند اما امروز شاهد آشتی کردن آنها بودیم، اظهار داشت: او نگفته بود که نمی‌خواهد مرا ببیند. ما با هم قهر نیستیم. سال جدید، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است و ما هم تابع وزارت ورزش هستیم. همیشه هم آمادگی خود را برای گوش کردن به رهنمودها اعلام کرده‌ایم.

وی درباره اینکه تیم امید مقابل عربستان شکست خورد و آیا از کادر فنی این تیم رضایت دارد یا خیر، گفت: ما باید به کادر فنی ایرانی اعتماد کنیم. درست است که این تیم در این مرحله ضعف‌هایی داشت اما این ضعف‌ها برطرف خواهد شد و مطمئناً در مراحل بالاتر بازیکنان بهتر کار خواهند کرد. اگر بازیکنان امروز ضعیف کار کردند اما هنوز هم ما به آنها امید داریم و می‌توانیم به المپیک برویم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص درگذشت دو خبرنگار اعزامی به اروپا برای پوشش دیدارهای تیم ملی و همچنین پناهنده شدن یکی دیگر از خبرنگاران اعزامی خاطرنشان کرد: من از پناهندگی یکی از خبرنگاران بی‌اطلاع هستم اما جا دارد درگذشت میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی را تسلیت بگویم. درگذشت آنها ضایعه بسیار بزرگی بود. ما دو نفر از بهترین‌های خبر را از دست دادیم و این موضوع جای تسلیت دارد.

کفاشیان در واکنش به اینکه آیا پناهنده شدن پیام یونسی‌پور در آینده تأثیری در اعزام خبرنگاران خواهد داشت یا نه، گفت: این موضوع هیچ ربطی به اعزام خبرنگاران ندارد. ما باید خبرنگاران را برای پوشش بازی‌ها اعزام کنیم تا آنها به بهترین شکل گزارشات خود را ارائه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که تیم عربستان چگونه توانست تیم امید ایران را در ورزشگاه آزادی شکست دهد، تصریح کرد: ما امروز تیم خوبی نبودیم. عربستانی‌ها در بازی مقابل افغانستان مساوی کرده بودند و ما همه تیم ها را شکست داده بودیم. فکر می‌کنم کسی تصور نمی‌کرد که آنها بتوانند ما را شکست دهند اما ما باید به کادر فنی ایرانی‌مان اعتماد کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )