فدراسیون فوتبال سوئد به مناسبت حضور تیم ملی ایران ضیافت ناهاری ترتیب داد.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در این ضیافت ناهار که هوشنگ مقدس سرپرست تیم ملی به همراه آرین قاسمی و مدیر رسانه ای تیم ملی در آن حضور داشتند، رییس فدراسیون فوتبال سوئد از حضور تیم ایران در این کشور تقدیر کرد.

دیگر مهمانان ویژه این ضیافت لنارت یوهانسون رییس سابق یوفا و نایب رییس پیشین فیفا، دبیرکل فدراسیون فوتبال سوئد و شهردار منطقه سولنا بودند.

رییس فدراسیون فوتبال سوئد با اشاره به قدرت فوتبال ایران و عملکرد این تیم در رقابتهای جام جهانی گفت: بازی برابر ایران یک بازی خاص برای ماست. امروز صبح که رادیو ملی سوئد را گوش می دادم اعلام شد که بازی امشب از دو شبکه تلویزیونی در سوئد پخش می شود. قرار است در یک شبکه گزارشگر و کارشناس به زبان سوئدی صحبت کنند و در شبکه دیگر یک کارشناس به همراه گزارشگر فارسی زبان این بازی را برای مخاطبان تفسیر کنند. این برای اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد و رخدادی بسیار جالب توجه است.

او ادامه داد: به غیر از این پیش بینی می شود امشب ۳۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه فرندز حاضر شوند. وقتی این ورزشگاه در نوامبر ۲۰۱۲ افتتاح شد ما میزبان تیم ملی انگلیس بودیم. بعد از آن با آرژانتین بازی داشتیم که همین تعداد به ورزشگاه آمدند و حالا بازی با ایران بعد از دیدار برابر انگلیس و آرژانتین و مسی سومین بازی پرتماشاگر فوتبال ملی ماست و از این بابت بسیار خوشحالیم.

یوهانسون هم که مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از یادگارهای او برای فوتبال دنیاست، از کارلوس کی روش به عنوان مربی بزرگی یاد کرد که در فوتبال دنیا شناخته شده و مطرح است. او برای تیم ملی ایران هم آرزوی موفقیت کرد.

در پایان هدایایی به رسم یادبود بین دو فدراسیون رد و بدل شد.

یوهانسون هم بعد از دریافت "بج" فدراسیون فوتبال ایران گفت: بج همه کشورها را داشتم، غیر از ایران. اکنون بج ایران را هم دارم به همین خاطر این را به کتم می چسبانم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )