سرمربی فرانسه از پیروزی در دیداری دوستانه برابر دانمارک ابراز رضایت کرد و گفت بهترین فرانسه را برای یورو ۲۰۱۶ آماده خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، فرانسه میزبان جام ملت‌های اروپا در دیداری دوستانه موفق شد با دو گل دانمارک را شکست دهد و شکست برابر برزیل را به دست فراموشی بسپارد.

دیدیه دشان سرمربی فرانسه که این تیم را برای جام ملت‌های اروپا آماده می کند با رضایت از عملکرد خروس ها گفت:

دیدیه دشان در ژوئیه ۲۰۱۲ جانشین لورن بلان در تیم ملی فرانسه شد و از آن زمان عهده دار مربیگری در تیم ملی فرانسه است.

فرانسه با هدایت دشان توانست به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برسد ولی شکست برابر آلمان مانع پیشروی آنها شد. فرانسه که میزبان یورو ۲۰۱۶ است پس از جام جهانی برزیل نتایج خوبی کسب کرده و توانسته است تیم‌های بزرگی چون اسپانیا، پرتغال و سوئد را شکست دهد. به نظر می‌رسد این نتایج باعث شده است تا قرارداد هافبک سابق مارسی و یوونتوس با فدراسیون فوتبال فرانسه تمدید شود.

او درباره شکست تیمش از برزیل در دیداری دوستانه که در خانه برگزار شد گفت: برابر برزیل و بازیکنان با کیفیتش یک مسابقه سطح بالا را شاهد بودیم. در نیمه اول برای انجام بازی همیشگی مان به مشکل خوردیم و نتوانستیم پاس های زیادی را ارسال کنیم، اما در نیمه دوم توانستیم که توپ و میدان را در اختیار گرفته و موقعیت های خوبی را از روی ضربات ایستگاهی خلق کنیم. برزیل توانست در ضد حمله گل دوم را برابر ما به ثمر برساند و پس از آن ما از شانس های خود برای رساندن بازی به تساوی استفاده نکرده و گل سوم را نیز دریافت کردیم، اما با این وجود نقاط مثبت بسیاری در این مسابقه بود. فراموش نکنید برزیل خود را برای کوپا آمه‌ریکا آماده می کند و ما خود را برای رقابت های یورو در سال آینده. طبیعی است که آن ها آماده تر باشند و ما هنوز جای پیشرفت بسیاری داشته باشیم.

او درباره مصدومیت استیو مانداندا دروازه‌بان دوم تیم خود نیز گفت:‌ این یک اتفاق شوکه آور است، زیرا او فصل سختی را با المپیک مارسی سپری کرد. ماندانا در طول پروسه دو ساله صعود به جام جهانی با ما بود و با اینکه به عنوان یک دروازه بان زیاد بازی نکرد، اما همیشه شادی را به رختکن می آورد. مانداندا بازیکنی است که من به خوبی از شرایطش آگاهی دارم زیرا این شانس را داشتم که به مدت سه سال در مارسی مربی اش باشم. من و سایر بازیکنان برای ماندانا ناراحت هستیم. متاسفانه این اتفاقات اجتناب ناپذیر است و وی فرصت کافی برای بازیابی را در اختیار نخواهد داشت

دشان درباره برد برابر دانمارک گفت: بازی را خوب شرع کردیم و می توانستیم گل های بیشتری هم به ثمر برسانیم. توپ و م یدان در هر دو نیمه در اختیار تیم من بود. در نیمه دوم تیم را هجومی کردیم و سعی کردیم هر طور که باشد به گل برسیم، در نهایت توانستیم به خواسته خود برسیم. دانمارکی‌ها در این دیدار خیلی دفاع کردند ولی در نهایت به به برد رسیدیم. هیچ معجزه‌ای ندارم و می خواهم تنها بهترین فرانسه را به یورو برسانم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.