سرمربی برزیل می‌گوید تیمش هنوز چیزی بدست نیاورده است و دلیلی برای خوشحالی بابت پیروزی در دیدارهای دوستانه وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، برزیل پس از جام جهانی ۲۰۱۴ که با عملکرد کابوس‌وار این تیم همراه شد، اسکولاری را از کار برکنار کرد و دونگا را بار دیگر به عنوان سرمربی خود برگزید. طلایی‌پوشان پس از جام جهانی در تمام بازی های دوستانه خود با صلابت ظاهر شدند و به پیروزی رسیدند. آنها یکشنبه شب نیز موفق شدند با یک گل شیلی را شکست دهند تا روند رو به رشد خود را حفظ کنند.

کارلوس دونگا درباره وضعیت برزیل گفت: نباید زیاد خوشحال باشیم چرا که هنوز چیزی کسب نکردیم. من هم از روند پیروزی هایمان خوشحالم ولی اینها اضلا اهمیت ندارد. ما چندی دیگر باید در کوپا آمه ریکا به میدان برویم که اهمیت زیادی برای ما دارد و می خواهیم در آن بازی ها به قهرمانی برسیم. پس از قهرمانی در کوپا می توانیم کمی خوشحال باشیم و سپس خودمان را برای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده کنیم. برزیل جام جهانی سختی را پشت سر گذاشت ولی در چند بازی قبلی خودمان توانستیم با پیروزی در بازی‌های دوستانه خاطره شکست در جام جهانی را فراموش کنیم. پیروزی برابر شیلی اعتماد به نفس زیادی به بازیکنانم می‌دهد. از شرایط تیمم در این دیدار کاملا راضی بودم. ما خیلی خوب و سریع حمله می‌کردیم و اصلا به حریف اجازه ندادیم تا در خط دفاع منظم شوند. در این دیدار توانستم بازی خودمان را به حریف تحمیل کنیم. شما در یک بازی فوتبال نمی‌توانید ۹۰ دقیقه یکجور بازی کنید. به همین خاطر به مدافعان کناری‌ام آزادی بیشتری دادم تا در خط حمله حضور داشته باشند و با پرس حریف در زمین خودی به آنها موقعیت گل ندهیم. در نیمه دوم شرایط برای ما بهتر شد و توانستیم بازی بهتری به نمایش بگذاریم و برتری خودمان را کامل کنیم.

دونگا از نگرانی خود در مورد اتکای بیش از حد سلسائو به نیمار هم صحبت می‌کند:ما دیدیم که هر وقت برزیل قهرمان دنیا شده است، ترکیب قدرتمندی داشته است. و البته چند بازیکن به خصوص هم در آن تیم‌ها بودند. ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲. ما با هم به عنوان یک تیم کار می‌کنیم و طبیعتا بازیکنان خوبی‌ هم داریم. نیمار اما کار متفاوتی می‌کند. او رفتار خوبی‌ در گرفتن تصمیم دارم.

سرمربی برزیل ادامه داد: پس از پایان جام جهانی روحیه تیمی بازیکنانم خیلی پایین بود. بر عهده گرفتن هدایت تیمی در این شرایط نوعی ریسک بود ولی می‌خواستم این چالش را تجربه کنم. با دعوت از چند بازیکن جدید به اردوی تیم از جمله فیلیپه و تاردلی خواستم تا نوع بازی تیمم تغییر کند که خوشبختانه این تغییرات مثبت بود و ما به پیروزی رسیدیم. حالا می‌توانم بگویم که با پیروزی در این دیدار بزرگ خاطرات تلخ گذشته ما از بین رفته است و اعتماد به نفس زیادی پیدا کردیم.

او درباره وضعیت نیمار نیز گفت: به عنوان کاپیتان، فرم نیمار برای من جای تعجب ندارد اما اعداد پس از کاپیتانی او به ما ثابت می‌کند که انتظارات ما از او به جا بوده است. او بازیکنی است که چالش را دوست دارد و هر چه مسئولیت سنگین تر باشد، او بیشتر دوست دارد در متن کار باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.