سایت ساکرنت دلیل شکست شیلی مقابل ایران را نداشتن قدرت تمام‌کنندگی دانست.
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه موفق شد با نتیجه دو بر صفر مقابل تیم قدرتمند شیلی به برتری برسد.

در این دیدار جواد نکونام ۲۱ و وحید امیری ۵۰ برای ایران گلزنی کردند تا این تیم مقابل شیلی که در رده پانزدهم رنکینگ فیفا قرار دارد به پیروزی برسد.

شکست شیلی در حالی رقم خورد که این تیم چندی دیگر میزبانی رقابت‌های کوپا آمریکا را به عهده دارد. آنها در گروه نخست این رقابت‌ها با مکزیک، اکوادور و بولیوی در یک گروه قرار گرفته‌اند.

سایت ساکرنت با اشاره به پیروزی ایران مقابل شیلی نوشت: «جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ۲۱ و روی کرنر ارسالی آندرانیک تیموریان موفق شد گل نخست تیمش را به ثمر برساند. هیچ بازیکنی از شیلی در زمان ارسال این کرنر توجهی به نکونام نداشت تا او بتواند دروازه حریف را باز کند. این سی و هشتمین گل نکونام در ۱۵۰ بازی ملی او بود. وحید امیری هم در حالی که تنها پنج دقیقه از آغاز نیمه دوم می‌گذشت، روی یک ضد حمله و پاس رضا قوچان نژاد توانست گل دوم ایران را وارد دورازه کلودیو براوو، دروازه‌بان شیلی کند.

این نخستین دیدار رسمی تیم ملی فوتبال ایران از زمان شکست در ضربه‌های پنالتی مقابل تیم ملی فوتبال عراق در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بود.

تیم ملی فوتبال شیلی، روز شنبه در دیداری دوستانه که در لندن برگزار می‌شود باید به مصاف برزیل برود. به همین خاطر، خورخه سامپائولی، سرمربی تیم ملی شیلی به تعدادی از بازیکنان اصلی تیمش مقابل ایران استراحت داد. آرتورو ویدال و الکسیس سانچس، ستاره‌های شیلی بودند که در ترکیب ثابت این تیم به میدان نرفتند اما سانچس در نیمه دوم به جای فابیان اورلانا به میدان آمد.

شیلی در بسیاری از دقیقه‌های بازی توپ را در اختیار داشت اما نداشتن قدرت تمام‌کنندگی موجب شد تا آنها مقابل دروازه ایران ناکام بمانند.

بهترین شانس گلزنی شیلی در دقیقه ۴۳ به دست آمد. مارک گونزالس می‌توانست دروازه ایران را با ضربه سر باز کند اما علیرضا حقیقی، دروازه‌بان ایران موفق شد ضربه سر او را مهار کند تا همچنان دروازه‌اش بسته بماند. البته زمانی که سانچس وارد زمین شد، شیلی حمله‌های خطرناک‌تری را روی دروازه ایران تدارک دید. حدود دقیقه ۶۰ بود که پاس الکسیس، خوزه پدرو فوئنزالیدا را در موقعیت‌ گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

خود سانچس هم موقعیت‌ گلزنی داشت. او در دقیقه ۷۷ توپ را به سینه کنترل کرد و با ضربه‌ای رو پا قصد باز کردن دروازه ایران را کرد اما شوت وی هم با اختلاف راهی خارج شد.

این دومین شکست شیلی در هشت دیدار اخیرش پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است.

تیم ملی فوتبال ایران هم روز سه شنبه در استکهلم در دیداری دوستانه به مصاف سوئد خواهد رفت.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.