سرمربی تیم ملی گفت: باید تأکید کنم که بازی با شیلی بسیار افتخار بزرگی بود و بهترین بازیکنانی که در دوران مربی‌گری‌ام داشتم در ایران بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از دیدار ایران و شیلی ضمن تسلیت دوباره به مناسبت درگذشت دو خبرنگار ایرانی، میلاد حجت الاسلامی و حسین جوادی در خصوص این دیدار گفت: در درجه اول باید تأکید کنم که بازی با شیلی بسیار افتخار بزرگی بود و از صمیم قلب تشکر می‌کنم. از این تیم و مراتب تقدیر خودمان را تقدیم شیلیایی‌ها می‌کنم چون آماده بازی با ما شدند در بازی که امشب پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: در درجه دوم فکر می‌کنم فرصت خوبی برای تیم ملی ایران بود تا بتواند تا در این دیدار تا حدی از لحاظ حرکات فوتبالی مثل پاسکاری و سرعت و فشار بازی پیشرفت کند.

کی‌روش تصریح کرد: در درجه سوم تشکر می‌کنم از تک تک بازیکنام به خاطر اینکه یک بار دیگر نشان دادند با روحیه ای کاملا جنگجویانه و خاضعانه به دور از هر گونه غرور برای افتخار تیم ملی و پیراهن این تیم جنگیدند و از همه آنها تشکر می‌کنم و به آنها به خاطر عملکرد امشب‌شان تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم ملی افزود: همچنین امیدوارم یک بار برای همیشه با عملکردی که بازیکنانم نشان دادند مورد توجه بیشتری از سوی مسئولان فوتبال ایران قرار بگیرند، چون ثابت کردند مستحق احترام و توجه بیشتر مسئولان فوتبالی ایران هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کرد تیم ملی ایران بتواند مقابل تیم ملی مطرح شیلی چنین قدرتمندانه بازی کند، گفت: بله من به بازیکنانم اعتماد و ایمان داشتم وقتی که با روحیه‌ای متحد بازی می‌کنیم هم از بعد روحی روانی و هم از بعد تاکتیکی می‌توانیم قوی ظاهر شویم چون بازیکنان من در تیم ملی در زمین برای همدیگر می‌میرند و کار را برای هم به صورت متحد انجام می‌دهند.

کی‌روش گفت: افتخار داشتم در طول دوران مربیگری ام تیم های مختلفی را هدایت کنم در قاره‌های مختلف اما اینجا باید تأکید کنم گروهی از بازیکنانی که در تیم ملی ایران در اختیار دارم در طول دوران مربیگری من بازیکنانی هستند که فوق العاده ظاهر شدند. بازیکنانی که از بعد تعهد تیمی و نگرش خود نسبت به وظایف تیمی خارق العاده بودند و بهترین بازیکنانی که در طول دوران مربیگری‌ام داشته‌ام در ایران بوده است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا امیدی به ماندن وی در فوتبال ایران وجود دارد یا خیر گفت: این تصمیم گرفته شده و این تصمیم که از سوی رئیس فدراسیون هم اعلام شد خواسته بنده و چیزی که برای آینده دو ساله کاری خود در ذهن داشتم نبود. ما می‌خواستیم برای مقدماتی جام جهانی با قدرت ظاهر شویم و با آمادگی کامل به این رقابت‌ها پا گذاشته و به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کنیم. اما مسئولان اداری جدیدی در فدراسیون صاحب کار و اختیار هستند و منهم فقط یک مربی هستم و کار بیشتزی از من بر نمی آید. این خواسته من به خاطر هواداران و فوتبال ایران نبوده اما این طور به نظر می‌رسد که هر کاری ما انجام می‌دهیم راضی کننده نبوده و مسئولان اداری جدید فوتبال ایران در صورت من نگاه کرده و گفتند و از عملکرد من راضی نیستند.

وی افزود: بازی امشب مقابل شیلی بازی بود که مقابل یک تیم قوی پشت سر گذاشتیم. بازیکنان شیلی در بهترین لیگ‌های دنیا و تیم‌های مطرح جهان بازی می‌کنند اما بار دیگر تکرار می کنم که نتیجه زیاد مهم نیست اما خوب هم هست بتوانیم برنده باشیم اما امشب تجربه بزرگی از بعد بین المللی برای فوتبال ایران بود که امشب بتوانیم مقابل یکی از بهترین تیم‌های دنیا این گونه بازی کنیم.

کی‌روش عنوان کرد: وقتی شما بازی بین المللی انجام می‌دهید حتماً باید در تمام ابعاد با پتانسیل کامل حضور پیدا کنید. از بعد مسئولان و بازیکنان اما ما حضور داشتیم اینجا چون یک گروه هستیم که به کشور خدمت می‌کنیم و امشب این وظیفه را به خاطر هواداران انجام دادیم با توجه به اینکه توجه کامل هم به ما نمی‌شود.

وی در ادامه این کنفرانس افزود: به نمایندگی از تیم ملی فوتبال می‌خواهم عملکرد امشب خود و زحمتی که کشیده شد را به دو خبرنگار ایرانی که از قبل هم در کنار ما بودند اما متاسفانه به خاطر سانحه هوایی از بین ما رفتند به خانواده های این عزیزان و دیگر قربانیان این سانحه تقدیم کنیم. ما واقعا متاسف و متأثر هستیم به خاطر این سانحه ولی بار دیگر تکرار می‌کنیم به تمام کسانی که در کنار تیم ملی هستند باید بگوییم که با قلب دردآلود و غمی که در سینه داریم، زندگی ادامه دارد و باید رو به جلو حرکت کرد.

کی‌روش یادآور شد: این عزیزان باید امشب می نشستند اما متأسفانه این طور نیست البته از لحاظ فیزیکی اینجا نیستند اما روح و فکرشان اینجا حضور دارد. همین طور به نمایندگی از تیم ملی فوتبال وظیفه خود می‌دانم به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری ایران به خاطر از دست دادن خواهر و مادر گرامی‌شان تسلیت خود را ابراز کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵۲ )