با برتری بایرن مونیخ و ولفسبورگ شاگردان پپ گواردیولا در آستانه قهرمانی در بوندسلیگا قرار گرفتند.
به گزارش ایسنا، بایرن مونیخ که این هفته در لیگ قهرمانان اروپا در دیداری حساس باید برابر شاختاردونتسک به میدان برود در خانه هانوفر به میدان رفت و در حالی که با یک گل از حریف خود عقب افتاد در نهایت با برتری ۳ بر یک برابر این تیم توانست گام بلندی برای قهرمانی در این فصل لیگ آلمان بردارد.

از هفته بیست و چهارم رقابت های بوندس لیگا، دو تیم بایرن مونیخ و هانوفر در ورزشگاه HDI آرنا به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان پپ گواردیولا موفق شدند روند پیروزی های خود را ادامه دهند و با درخشش مولر موفق به کسب پیروزی خارج از خانه ارزشمندی شوند. بایرن در این دیدار درست مانند بازی های قبلی خود بازی را هجومی آغاز کرد و توانست بر بازی مسلط شود ولی برخلاف جریان بازی دروازه خود را باز شده دید. بایرنی ها برخلاف انتظار، در دقیقه ۲۵ دروازه خود را باز شده دیدند؛ روی پاس جیمی برایاند، کیوتاکه ژاپنی موفق به گشودن دروازه نویر شد.

اما این نتیجه دوام چندانی نداشت چرا که بایرنی ها خیلی سریع و در دقیقه ۲۸ به گل تساوی دست یافتند. ژابی آلونسو در این دقیقه، روی یک ضربه آزاد از ۲۰ متری توپ را وارد دروازه هانوفر کرد. به این ترتیب بایرن توانست خیلی زود به بازی برگردد و بازی را به تساوی بکشاند. در دقیقه ۳۲ مسابقه، گواردیولا دست به تعویضی تاکتیکی زد و لواندوفسکی به جای دانته وارد میدان شد. در ادامه نیمه نخست بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار برای بایرن در نیمه دوم سخت شود.

بایرنی ها در نیمه دوم نیز بازی را در دست گرفتند. در دقیقه ۵۹ مارسلو با خطا روی لواندوفسکی، یک ضربه پنالتی نصیب میهمان کرد تا برای دقایقی در بازی وقفه ایجاد شود؛ در دقیقه ۶۱ توماس مولر این ضربه را به خوبی تبدیل به گل دوم کرد. در دقیقه ۶۸ نیز شواینی به جای آلونسو به بازی آمد. پس از انکه خیال بایرنی ها از پیروزی در این دیدار راحت شد گل سوم نیز به ثمر رسید. حرکت انفرادی فرانک ریبری از چپ و سانتر زیبای این بازیکن را توماس مولر، درون محوطه جریمه با پروازی بلند و ضربه سری دقیق به گل تبدیل کرد. مولر با این گل، خود را در جدول گلزنان بوندسلیگا، ۱۱ گله کرد.

بازی در ادامه مسابقه آرام دنبال شد تا در شبی که بایرن ۳ امتیاز مسابقه را کسب کرد، شکست ولفسبورگ برابر آوگسبورگ همه چیز را برای قهرمانی بایرن در آلمان فراهم کند.

در دیگر دیدار ولفسبورگ که توانسته بود خود را به عنوان مدعی جدی نشان دهد در نهایت شکست خورد و برابر آوگسبورگ دست خالی به خانه برگشت. به این ترتیب ولفسبورگ پس از ۱۸ بازی طعم شکست را چشید. دومنیک کور تک گل این دیدار را به ثمر رساند تا ۳ امتیاز ارزشمند از دست ولفسبورگ خارج شود.

در چارچوب هفته بیست و چهارم بوندسلیگا، دو تیم هامبورگ و دورتموند به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان برنده نداشت. دو تیم بازی درگیرانه ای را به نمایش گذاشتند و برای کسب ۳ امتیاز تلاش زیادی کردند ولی در نهایت این دیدار برنده ای نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

شالکه در دیگر دیدار موفق شد با نتیجه ۳-۱ میهمان خود هوفنهایم را شکست دهد. مکس مه یر دو بار و کریستین فوکس برای معدنچی های فوتبال آلمان گلزنی کردند تا ۳ امتیاز این دیدار نصیب شاگردان روبرتو دی ماتئو شود.

آوگسبورگ یک - صفر ولفسبورگ

فرایبورگ صفر- یک وردربرمن

شالکه ۳- یک هافن هایم

هانوفر یک – بایرن مونیخ ۳

هامبورگ صفر – دورتموند صفر

بایرن با کسب این سه امتیاز ۶۱ امتیازی شد و با توجه به شکست ولفسبورگ در زمین آوگسبورگ، فاصله در صدر جدول به ۱۱ امتیاز افزایش یافت. هانوفر نیز هشتمین بازی بدون برد خود را پشت سر گذاشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.